SasRubens

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox zonder coax, is dat mogelijk?

Is het mogelijk met de nieuwe MediaBox Next bijvoorbeeld om zowel het modem als de mediabox Next via netwerkkabel aan te sluiten? en dus niet meer via COAX kabel?
Ik wil eigenlijk geen COAX kabel gebruiken namelijk bij mijn nieuwe aansluiting.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Coax is nog zeker niet verouderd 🙂 Er kan nog veel meer mee dan nu gedaan wordt, Ziggo is al bezig om het te implementeren, vandaar de afschakeling van het analoge signaal.

Hoeveel Next mediaboxen je ook hebt, allemaal dienen ze met coax verbonden te worden én met internet, bekabeld of draadloos, waarbij bekabeld altijd de voorkeur heeft.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Nee, u heeft de coaxkabel én een internetverbinding, kabel of Wifi, nodig voor de mediabox Next. En ook uw modem moet uiteraard op de coaxkabel zijn aangesloten.
SasRubens
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gekke is dat ik via de klantenservice verschillende info gekregen hebt! Dat het wel en niet kan.... Ze zeggen dat de Coax wel verouderd is enzo.
Een 2e mediabox kan je wel weer via netwerkkabel aansluiten.
Dan zou de eerste toch ook moeten kunnen?
Ik wil niet via de coax kabel werken!!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Coax is nog zeker niet verouderd 🙂 Er kan nog veel meer mee dan nu gedaan wordt, Ziggo is al bezig om het te implementeren, vandaar de afschakeling van het analoge signaal.

Hoeveel Next mediaboxen je ook hebt, allemaal dienen ze met coax verbonden te worden én met internet, bekabeld of draadloos, waarbij bekabeld altijd de voorkeur heeft.
SasRubens
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is erg balen.... Het modem hoeft niet meer via coax aangesloten te worden?
Kan het modem dan wel in de meterkast?
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
SasRubens wrote:
Dat is erg balen.... Het modem hoeft niet meer via coax aangesloten te worden?
Kan het modem dan wel in de meterkast?

het modem moet ook aangesloten woorden op coax om verbinding te krijgen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
SasRubens wrote:
..... Het modem hoeft niet meer via coax aangesloten te worden?
Kan het modem dan wel in de meterkast?


De modem moet wel op de coax te worden aangesloten, tenminste als u internet en/of telefoon wilt hebben. Of dat in de meterkast kan hangt af van de lokatie van uw AOP.
SasRubens
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Pfff dan houdt het op voor mij.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
SasRubens wrote:
Pfff dan houdt het op voor mij.

Alle diensten van Ziggo worden geleverd via de coax-kabel. Veel succes bij een andere provider dan!
SasRubens
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

SasRubens wrote:
Pfff dan houdt het op voor mij.
Alle diensten van Ziggo worden geleverd via de coax-kabel. Veel succes bij een andere provider dan!

Bedankt.... Ik begreep via de klantenservice anders namelijk! Maar heb al 4 verschillende verhalen gehoord!
Modem ging via. Glasvezel werd mij verteld.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Zelfs het coaxsignaal wordt tot de wijk/straatkast via glasvezel geleverd. De huisaansluiting is echter via de bekende groen coaxkabel. Wat u van de klantenservice heeft gehoord, weet ik niet, maar het verhaal klopt in ieder geval niet.
SasRubens
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:
Zelfs het coaxsignaal wordt tot de wijk/straatkast via glasvezel geleverd. De huisaansluiting is echter via de bekende groen coaxkabel. Wat u van de klantenservice heeft gehoord, weet ik niet, maar het verhaal klopt in ieder geval niet.

Oké bedankt

Uitgelicht topic