Deetje

Level 4
  • 32Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox XL wordt heeeel warm

Onze mediabox xl wordt gloeiend warm en zoemt behoorlijk hard. Wordt het tijd voor vervanging?
29 Reacties 29
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Als de box hard zoemt, dan moet de ingebouwde ventilator hard werken. De box op een paar blokjes zetten kan de ventilatie verbeteren waardoor het zoemen kan verminderen.
Even uitproberen dus.
Deetje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
Ga ik doen straks. Dank voor de tip.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Mocht dat niet helpen, dan kunt u contact opnemen met https://www.ziggo.nl/klantenservice/
en vragen om een vervangend exemplaar.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Er kan ook wat stof zich hebben opgehoopt rond de ventilator (opening) even met stofzuiger erlangs?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Mediabox XL op blokjes is niet het probleem oplossen, maar alleen symptoombestrijding van een oorzaak waardoor Mediabox XL hard gaat blazen.
Mocht het een signaalprobleem zijn of anderszins, dan is dat met de nieuwe Mediabox XL hetzelfde.

Op zoek naar de oorzaak:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Hi Deetje

Met de zomer hebben we het allemaal wat warmer dan normaal, maar een eitje erop kunnen bakken is niet de bedoeling natuurlijk 🙂
Zonder gekheid: Ik zie dat je inmiddels diverse tips hebt gekregen, ik ben erg benieuwd hoe het er nu voor staat.
Deetje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Alex. De box wordt niet meer zo extreem warm maar zoemt nog steeds hoorbaar.
Deetje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
PS de Diagnostiek test ga ik zo doen
Deetje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
Diagnostiek

sterkte is iets onder de helft van uitmuntend
kwaliteit is 100% uitmuntend
Deetje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
Box is via witte kabel (antenne?) aangesloten op splitter ding
Deetje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
Tot mijn verrassing Is de box verbonden met de thuisnetwerkmodus. Blijkbaar heb ik dat ooit ingesteld.
Opheffen of handhaven, die verbinding?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Be rt had een aantal vragen gesteld. O.a. om foto's te plaatsen. Dat is wel van belang om tot een goed advies te kunnen komen.
Deetje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
De rechterkabel is de kabel die naar de mediabox gaat
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Deetje schreef: "sterkte is iets onder de helft van uitmuntend"

Als dat echt halverwege Uitmuntend is, dan is dit te hoog en wordt de Mediabox XL overstuurd, kun je hier een foto van plaatsen?

Als je Mediabox XL verbonden is via een netwerkkabel of via Wifi met het modem en je Mediabox XL is ingesteld op het thuisnetwerk, volg dan deze stappen om uit deze situatie te komen, dit kan de oorzaak zijn van het te heet worden, de Mediabox XL is dan constant op zoek naar het juiste netwerk en dat is niet nodig, omdat de Mediabox XL een eigen IP adres / netwerkverbinding heeft met Ziggo via zijn eigen modem en via de coax kabel.

Volg voor de zekerheid al deze stappen:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
Deetje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
U
Deetje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
De community slaat een beetje op hol op mijn iPhone. Hoop dat de foto duidelijk genoeg is. Enne, dat gezoem hoor ik al wéken
Deetje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je de stappen al gevolgd om hem uit het netwerk te halen en de verbinding te verbreken?
En daarna de box al 30 seconden van de stroom gehad?
Deetje
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
Nee, heb t even helemaal gehad met die box voor vandaag. Morgenochtend haal ik de box uit het thuisnetwerk, plus van de stroom af en hoop dan van t gebrom af te zijn.

Uitgelicht topic