Msloot

Level 8
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes

Mediabox XL werkt niet

Baal er van dat we zijn gebleven bij ziggo ...horizonbox kan niet pauzeren of terug kijken ...internet valt 10 x perdag weg ..bellen we krijg je als standaard antwoord ...ligt aan de bekabeling in huis ...nou dat klopt niet zijn al tig monteurs geweest binnen en buiten ...buiten is een kabelbeschadigt van af de hoofd kast naar de andere kastjes in de wijk ...wordt niet eens opgelost ...ik mag wel een compersatie van een jaar of 2 hebben ...jammer van ziggo dat ze alleen maar aan hun zelf denken en niet aan de klant duurbetaalen niet eens goede service en internet
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Toen ik deze foto zag;


vroeg ik me af welke monteur dit prutswerk zou afleveren. Waarschijnlijk had hij aandelen in verloopstekkers.....:thinking:
Die kabel naar boven had rechtstreeks op de versterker aangesloten moeten zitten, met de nadruk op recht (en niet haaks) en de kabel op het AOP had met een haakse stekker moeten worden aangesloten.


  • Ik zou alles op dezelfde wand als het AOP gemonteerd hebben. Maar ja, monteur denkt simpel; muur (boren, pluggen) of lekker makkelijk in het hout?
  • Op de AOP zou een haakse IEC connector moeten zitten, zoals het nu zit is vragen om problemen.
  • Vanaf AOP, haakse IEC naar de loze splitter (F-connector) op de wand (ik hoop dat dat een splitter is met ontkoppelde uitgangen, zoals de Hirschmann DFC 2104).
  • Op de 1e aftakking de woonkamer (Mediabox), als ik het zo lees, wordt de mediabox overstuurd (door de versterker).
  • Op de 2e aftakking de kabel naar boven (zonder al die verloopstukken, F-connector direct op de kabel monteren!). Indien het signaal boven te zwak is, versterker ertussen. Beter zou zijn een goede kabel naar boven toe.
  • Doos in de woonkamer controleren, dit moet een einddoos zijn en geen rijgdoos. Idem dito voor de doos boven. Rijgdozen hebben een veel hogere demping dan einddozen.
  • Ook kan het zijn dat de kabel niet goed gemonteerd zit in de doos, vaak ontstaat het probleem door een verkeerde afmontage.

Uiterlijk zien deze hetzelfde uit, pas als met de deksel eraf je het zien. Een rijgdoos is een doorlusdoos en er kunnen dus twee kabels op aangesloten worden, een ingaande en een uitgaande (naar de volgende doos). Soms zit er op de uitgang een weerstand. Bij een einddoos is er maar één ingang aanwezig.

Grote kans dat je aannemer het verschil niet weet tussen een rijg- en een einddoos. Sterker nog, er zijn monteurs die dit niet ook niet weten. Ook zijn er niet veel monteurs meer die kabels op maat leveren, terwijl een kabel crimpen/pushen met het juiste gereedschap een fluitje van een cent is.

Zo te zien is de kabel naar boven van niet al te beste kwaliteit, misschien beter om deze door een kabelkeur-kabel te vervangen. Ik ken de situatie boven niet, maar misschien mogelijk deels te strippen, mantels in elkaar draaien, wat ductape er omheen en zo doortrekken/doorvoeren? Grote kans dat je dan geen versterker nodig hebt.

Oh ja, een monteur van Ziggo zou op zijn minst even de signaalsterkte moeten meten op het AOP en de aftakkingen. Daar bestaan meters voor zoals deze combo-meter.

Bekijk in context

40 Reacties 40
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Msloot,

Balen dat je na verschillende monteur bezoeken nog steeds niet ongestoord kunt genieten :disappointed_relieved:
Het lijkt me goed dat een Ziggo moderator mee gaat kijken, zij komen eens in de werkdagen langs.
Om hen alvast op weg te helpen, even vooraf een paar vragen om sneller bij de oplossing te komen.

Wat is de signaalsterkte en -kwaliteit bij NPO1?
Heb je een los modem voor het internet?
Zo ja, heb je de horizon via een utp kabel verbonden met het modem? Of heb je de horizon opgenomen in het thuisnetwerk?

In geval van een los modem: Welk modem heb je precies? En valt het internet bekabeld ook weg? En voorlopig als laatste vraag, hoe lang geleden is de laatste monteur bij je geweest?

Een hoop vragen, maar met de antwoorden erop gaat het helpen een heel stuk sneller.
Heb goede moed, de moderators hier houden ervan om ingewikkelde problemen op te lossen en zijn er ook erg goed in 🙂

Groet,
Evert
Msloot
Topicstarter
Level 8
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes
Hallo geen los modem ...de box gaat ofline telefoon ,internet ...enz...losmodem was geen optie te veel kabels door het huis daarom haden we horizon box gekozen..laatste monteur 2-3 maand geleden geweest ...voor de rest tv wel goed tot dat het 1-2 x schokt dan valt alles uit ...de extra boxjes ook een ramp boven werkt ook niet zo best vaak resetten ook niet terug kijken en of pauzeren ....
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Goeiemorgen,

Helemaal helder! Met deze antwoorden kan verder gewerkt worden ??
Al mis ik het antwoord op de signaalsterkte en signaalkwaliteit bij NPO1 en of de box opgenomen is in het thuisnetwerk, zou je daar ook nog naar willen kijken? Dan is het plaatje compleet 🙂

Groeten!
Msloot
Topicstarter
Level 8
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes
Oh npo 1 goed beeld geen thuisnetwerk singnaal sterkte stukje in uitmuntend \ signaal kwalitijd uitmuntend vol en weer naar een stukje in uitmuntend schomeld erg
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top dat ie niet opgenomen is in het thuisnetwerk! De rest is echter niet heel best. Het meest slechte is de schommelende signaalkwaliteit. Die moet altijd helemaal vol zijn. Wanneer die schommelt, dan zijn er signaalproblemen. Verder is de sterkte eigenlijk net iets te veel van het goeie, het mooiste zou zijn als die in Goed staat. Maar die kwaliteit verdient nu absoluut de aandacht.

Ik verwacht dat het er bij je binnen qua bekabeling en dergelijke netjes uitziet na de monteursbezoeken, maar voor alle zekerheid: Kun je een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt. Is de horizonbox daar niet direct op aangesloten, maar zit er bijvoorbeeld nog een wandcontactdoos tussen, zou je daar dan ook een foto van willen plaatsen?

Als dat allemaal in orde is, moet er toch echt buiten gekeken worden door Ziggo om het een en ander te vervangen. Maar goed, eerst die foto's 🙂
Msloot
Topicstarter
Level 8
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes
De knop upload afbeelding werkt niet maar komt binnen in meterkast gaat onder de vloer naar de woon kamer met een kabel ( is door aannemer na verbouwing aan gelegt) zit een versterker tussen voor boven door ziggo geplaatst ....buiten zijn conectors vervangen na lastste bezoek ziggo buiten monteur ...ook binnen
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Kan je om te testen eens een losse kabel leggen tussen aop en de Mediabox XL?
Een kabel aangelegd door een aannemer, ik vertrouw dat nooit zo.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah, in ieder geval goed dat de connectoren zowel binnen als buiten vervangen zijn. Om alles uit te sluiten: hoe ziet de signaalkwaliteit eruit als je de horizon rechstreeks op het AOP aansluit? Zit die versterker trouwens ook in de meterkast?

En wat ging er precies mis met uploaden?
Msloot
Topicstarter
Level 8
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes
Zo een lange kabel heb ik niet is een meter of tien van de meterkadt naar de box ?
Msloot
Topicstarter
Level 8
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes
Yup de versterker zit ook in de meterkast zit vlak naast de aop....alles is in huis door buiten monteur door gemeten ...
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah dat is inderdaad een behoorlijke afstand. We kunnen een conclusie trekken dat die kabel onder de grond helemaal in orde is, maar zelf ga ik persoonlijk voor de volle 100% zekerheid. Is het misschien mogelijk dat je de horizon tijdelijk samen met de tv (of eventueel een monitor ipv een tv) wat dichterbij het AOP zet om zo toch die signaalkwaliteit te kunnen bekijken?
Msloot
Topicstarter
Level 8
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes
Ook het binnen werk in muur en iets in de meterkast denk dat dat de aop is
Msloot
Topicstarter
Level 8
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes
Zo zit het in de meterkast
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat ziet er inderdaad gewoon goed uit 🙂
Heb je dit gelezen?
Evert96 wrote:
Ah dat is inderdaad een behoorlijke afstand. We kunnen een conclusie trekken dat die kabel onder de grond helemaal in orde is, maar zelf ga ik persoonlijk voor de volle 100% zekerheid. Is het misschien mogelijk dat je de horizon tijdelijk samen met de tv (of eventueel een monitor ipv een tv) wat dichterbij het AOP zet om zo toch die signaalkwaliteit te kunnen bekijken?
Msloot
Topicstarter
Level 8
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes
Had ik gelezen maar dat kan niet tv zit op de muur vast ? ....internet doed het zelfde gaat ook als een gek open neer..volgens de helpdesk van ziggo
Msloot
Topicstarter
Level 8
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes
Nog ff foto van woonkamer en de signaal op het moment
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Die aansluiting ziet er ook goed uit, maar die signaalkwaliteit is echt niet in orde.
Ik zou even wachten tot een moderator langs komt, wie weet kan hij/zij nog wat dingen bij je constateren of vervolg acties uitzetten 🙂
Msloot
Topicstarter
Level 8
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes
Ok zou ik doen bedankt voor het mee denken o ja weer internet erafgewwest grrrrrrrrrrr
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Graag gedaan!
Ik heb een melding voor je geplaatst bij de moderators, er komt zo snel mogelijk eentje hier naartoe 🙂

Uitgelicht topic