lburg

Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox XL vervangen, Ziggo GO nog op oude smartcard gekoppeld

Hallo, ik heb een vervangende mediabox gekregen. Ik heb het idee dat de Ziggo Go app de nieuwe niet vindt, omdat het nog gekoppeld is aan de oude. Ik zie een id: is dat het smartcardnummer? Het komt niet overeen met wat er bij products onder het smartcardnummer staat.
Hoe zorg ik ervoor dat de box weer gevonden wordt?

Mvg
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi allen,

In dit geval was er even een administratief zetje nodig om de nieuwe box in Mijn Ziggo te krijgen. Die is bij dezen uitgedeeld en de box staat binnen 24 uur in Mijn Ziggo. 🙂

Groet,
Thijs

Bekijk in context

9 Reacties 9
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het kan tot 24 uur duren voordat je de nieuwe apparatuur met bijbehorende codes in MijnZiggo terug kan vinden. Ondertussen kun je ZiggoGo wel gewoon gebruiken, maar misschien nog niet alle mogelijkheden i.c.m. met de nieuwe decoder XL
RobertoHmst

Level 6
  • 106Posts
  • 4Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Iburg, ik heb deze week hetzelfde gehad, ook mijn mediabox is omgeruild voor een nieuwe, na het aansluiten en activeren duurt het even voordat het registratieproces is voltooid, even uitloggen op de app en opnieuw inloggen met mijn Ziggo gegevens. Als je geen gebruik maakt van de mediamogelijkheden via thuisnetwerk dan kan je de mediabox moeiteloos draadloos koppelen met je thuisnetwerk om ook de Remote van de app te kunnen gebruiken. Werkt bij mij zonder problemen. Als je de box bedraad koppeld dan ontstaan storingen met geluid en beeld.
Succes!
lburg
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Tja, de gegevens heb ik dus idd uit MijnZiggo. Heb het altijd bedraad werkend gehad op mijn thuisnetwerk, en dat Is ook weer op zelfde manier geconfigureerd. Het is inmiddels alweer bijna een week sinds opnieuw aansluiten en instellen. Ruim de 24 uur voorbij dus...

Dat lijkt dan toch een probleem waarbij geduld niet genoeg gaat zijn...?
RobertoHmst

Level 6
  • 106Posts
  • 4Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Iburg, kijk eens op dit topic, problemen thuisnetwerk met mediabox bedraad is bij Ziggo bekend,

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Als je een beetje zoekt op de community vind je meer van dit soort topics.
Groetjes,
lburg
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ja die topics heb ik ook zeker wel gevonden. Maar volgens mij heb ik al aangegeven dat ik gewoon een werkend thuisnetwerk heb zonder problemen, net als altijd. De afstandbediening is volgens mij een separaat issue.
Maar zo kom ik niet verder. Kan blijkbaar net zo goed mijn heil bij de helpdesk proberen te vinden.
Desondanks dank voor jullie moeite.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Toch zou ik het eens proberen, de Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen, de netwerkverbindingen gaan niet goed werken als de box in een thuisnetwerk staat, je hebt dan 2 DHCP servers draaien en het TV gedeelte gaat verbinding zoeken via je modem deel en vindt daar geen goede verbinding met de Ziggo servers en dan ziet de app geen Mediabox XL.

Je kunt het altijd proberen, het lost de meest vreemde zaken op, als er een Ziggo moderator langs komt zal hij dit ook als eerste oplossing aangeven als hij ziet dat de Mediabox XL in een thuisnetwerk opgenomen is: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Zet na de wijzigingen nog wel even de box 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup.
lburg
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dhcp kon je altijd slecht uitzetten idd, maar als je de ranges niet liet overlappen was er niets aan de hand. Beperken tot 5 (minder kon idd niet). Nieuwe firmware staat het keurig uit. Ook zonder thuisnetwerk had zelfde issue, maar vooruit: ik zal het nog eens proberen. Zijn tenslotte al een week verder en je weet idd nooit... Goed spul. Is dat ik replay handig vind anders was ik weer terug op mijn vele male zuinigere en betrouwbaardere Humax. Die nieuwe spelers die al lang beloofd zijn laten ook maar op zich wachten...
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi allen,

In dit geval was er even een administratief zetje nodig om de nieuwe box in Mijn Ziggo te krijgen. Die is bij dezen uitgedeeld en de box staat binnen 24 uur in Mijn Ziggo. 🙂

Groet,
Thijs
lburg
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo Thijs, kijk, dat was idd de truuk. Dank voor het duwtje!

Uitgelicht topic