Ton agasi

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL -TV gids update niet

de tv gids van de horizon mediabox update niet meer. De laatste updat was van 25 mei 2018 ( 05:40 uur)
ook de opname instellen via de Ziggo Go-app lukt niet melding: zorg dat je mediabox aan of in de standby mdus staat (energieverbruik moet op hoog staan bij de instellingen. dit is allemaal het geval.
Het lijkt erop dat de box niet meer te benaderen is via Ziggo. En alle instellingen staan goed:
Signaalsterkte goed
Signaalkwaliteit uitmuntend

wat staat bij:
Geen info in de tv gids van de Mediabox XL? Lees hier de oplossing! (van Sander (ziggo) is allemaal al gedaan
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ton agasi
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Arjan en Be rt,
Het probleem is verholpen. Vanmiddag weer alle stappen van Sander (Ziggo) doorlopen en.... alles is weer up-to-date.
Jullie bedankt voor:
-de snelle reactie
-het aandragen van mogelijke oplossingen

groet, Ton

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het deze instelling en aansluiting van de Mediabox XL.
Ton agasi
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
nee niet in thuisnetwek, geen UTP kabel aangesloten
Ton agasi
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
wel een utp-kabel naar zijn kleine broertje (mediabox op de slaapkamer)
arjan1995

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
heey ton agasi,

goed dat je reageert. Kun je ons vertellen of er voorop de mediabox boven de plek waar normaal gesproken de zender staat, in het rood offline staat? dit zou namelijk wel het probleem kunnen zijn.

MVG,
Arjan
Ton agasi
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
dag arjan
is NIET offline
arjan1995

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
okee dat is mooi,

als ik het goed begrijp had je dit al geprobeerd van de post van "sander ziggo"

Haal de mediabox van de stroom. Dit mag via de schakelaar op de achterkant of je trekt natuurlijk de stekker uit het stopcontact en wacht daarna 5 minuten
Zet de mediabox weer aan de stroom
Wacht tot de tijdsaanduiding weer in de display staat en het offline lampje uit is
Schakel de mediabox in en zet deze na een minuut weer in stand-by
Laat de mediabox 15 minuten in stand-by staan
Na deze 15 minuten schakel je de mediabox weer in
Controleer nu de tv-gids of deze weer up to date is, of kijk weer bij 'Diagnostiek' of de update is bijgewerkt.

dit zou het probleem moeten oplossen. als dit niet het geval is dan is het mij ook gelukt om mijn box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. dit kan je ook nog proberen.

laat me weten of deze stappen je helpen
arjan1995

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
dat laatste zou ik trouwens wel afraden aangezien als je dit doet, wel opnieuw je extra mediabox XL moet koppelen.
Ton agasi
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Arjan en Be rt,
Het probleem is verholpen. Vanmiddag weer alle stappen van Sander (Ziggo) doorlopen en.... alles is weer up-to-date.
Jullie bedankt voor:
-de snelle reactie
-het aandragen van mogelijke oplossingen

groet, Ton
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community Ton agasi, super dat je elders op de Community al antwoorden hebt gevonden 🙂 Heel tof ook van je dat je iedereen hier even bedankt 😉 #LekkerBezig
Ton agasi
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Anne,
zoe ben ik opgevoed. Een bedankje lijkt me niet meer dan normaal
fijn weekend.

btw, hoe moet dit topic gesloten worden ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Sluiten van een topic doet een Ziggo moderator en als een topic geen toegevoegde waarde heeft wordt hij op zolder opgeborgen.

Uitgelicht topic