devserge

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL reageert traag

Hi,

Wij zijn recentelijk verhuisd van Schiedam naar Vlaardingen. Een grote stap op gebied van internet, omdat Schiedam voorzien is van glasvezel (Caiway). Vlaardingen immers niet. Dit zijn overal nog coax aansluiten van Ziggo.

Hiervoor gebruikte we een simpele nvidia shield, en NLZiet. De stap naar slechts 1 box met modem en tv is dus een grote stap. Omdat de Wifi snelheid die de Mediabox XL geeft niet enorm goed is, hebben we een Draytek Vigor 2925 aangesloten op de box, en op de router weer een Unifi Acces Point (AC Pro) aangesloten. Hierdoor behalen we optimale netwerksnelheden.

Echter reageert de box enorm sloom. Elke klik duurt 1/2 seconden, en zodra ik in de TV-gids zit kan ik niet lekker zappen. Het duurt enorm lang voordat hij eindelijk reageert.

Is dit een bekend probleem? Is hier een oplossing voor, zoja welke? En is een Mediabox Next met aparte Ziggo modem een betere oplossing?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,
Serge
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
De next is wel sneller qua reageren moet ik zeggen en deze box zal spoedig iedereen hebben. Een aparte Modem voor internet heb ik nodig omdat ik apart een Mikrotik router heb en de Horizon box niet op bridge gezet kan worden. Maar heb ervoor prima met de Horizon een internet verbinding gehad, het is dus maar net hoe je het aansluit in je huis.

Overigens doet ziggo er niet zo moeilijk over om een connectbox te leveren.

Ik maak dus geen gebruik van de WIFI van het modem maar heb zelf 2 wifi modems aangeschaft.

Aan de traagheid van de horizonbox is nu even niets te doen, maar je kan jezelf even op de lijst zetten voor de Next en dan hopen dat je snel aan de beurt bent.

Qua internet upload zal het zeker wennen zijn, aangezien Schiedam glasvezel heeft.

Bekijk in context

1 Reactie 1
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
De next is wel sneller qua reageren moet ik zeggen en deze box zal spoedig iedereen hebben. Een aparte Modem voor internet heb ik nodig omdat ik apart een Mikrotik router heb en de Horizon box niet op bridge gezet kan worden. Maar heb ervoor prima met de Horizon een internet verbinding gehad, het is dus maar net hoe je het aansluit in je huis.

Overigens doet ziggo er niet zo moeilijk over om een connectbox te leveren.

Ik maak dus geen gebruik van de WIFI van het modem maar heb zelf 2 wifi modems aangeschaft.

Aan de traagheid van de horizonbox is nu even niets te doen, maar je kan jezelf even op de lijst zetten voor de Next en dan hopen dat je snel aan de beurt bent.

Qua internet upload zal het zeker wennen zijn, aangezien Schiedam glasvezel heeft.

Uitgelicht topic