Hallo Ziggo, mede forumgebruikers,
Al enkele weken lang valt het op dat als de mediabox XL opneemt, live TV kort hapert (blokjes), vast hangt en dan weer doorgaat. Het probleem doet zich ongeveer 5 seconden voor. Het probleem zit hem op verschillende TV zenders zoals RTL 7 HD, Ziggo Sports HD, Veronica HD en FOX Sports Eredivisie 1 HD. Mogelijk zijn er nog meer zenders welk niet zijn opgevallen.
Het signaal is volgens Ziggo FB in orde (moet toch onder goed?)
Mijn buurman heeft 'gelukkig' exact hetzelfde probleem. De problemen lijken begonnen te zijn na uitschakeling analoge TV eind oktober 2018. Raar maar waar heb ik ook al regelmatig op de Ziggo website gezien dat er een storing actief zou zijn. De storing duurt meestal enkele minuten tot circa 2 uur en betreft heel toevallig alleen onze straat. Als ik de postcode pak van de straat voor onze straat is er niets aan de hand. Ziggo FB kan al die tijd als ik er om vraag niets vinden over een storing en verwijst naar de SMS optie als de storing is opgelost. Dat is allemaal leuk en aardig, maar die optie (SMS) lost niets op. Wat is er aan de hand? wanneer gaat Ziggo actie ondernemen en dit voor eens en voor altijd oplossen? We willen best 1 keer een monteur ontvangen samen met mijn buurman, maar dan moet dat op zaterdag zijn en geen enkele andere dag.
Modem waardes:
Beschikbaarheid modem (ik heb hem toen handmatig gereset)
: 2 days 1h:31m:1sAansluit informatie:Braun AOP (de nieuwste) -> POA 01 -> Modem
Braun AOP (de nieuwste) -> POA 01 -> Tratec FRA-752/N
Tratec FRA-752/N -> Poort 0 DB naar mediabox XL
Tratec FRA-752/N -> Poort 2 DB naar TV's boven
Tratec FRA-752/N -> Poort 4 DB is leeg en afgedekt
Tratec FRA-752/N -> Poort 8 DB is leeg en afgedekt
Uiteraard heb ik de mediabox XL ook al eens rechtstreeks aan de POA01 aangesloten, maar het probleem blijft. Ik verwacht dat als je de POA01 weghaalt en de mediabox XL rechtstreeks aansluit op de Braun AOP dat het balkje van signaalkwaliteit bij UITMUNTEND gaat staan. Voor uitschakeling analoge TV stond het balkje signaalkwaliteit overigens altijd onder GOED.
1 maand geleden heb ik https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/signaal-waardes-modem-lopen-op-33012 aangemaakt maar nooit een reactie gehad van Ziggo. Ik snap best dat dit een klant helpt klant forum is, maar een beetje Ziggo zou toch moeten reageren bij zo'n melding? Vooral aangezien ze bij Ziggo FB continu roepen 'signaal is ruim in orde' en 'Je hebt problemen? probeer even een nieuwe kabel, hier heb je er 1'. De kast ligt hier inmiddels vol met kabels en POA01's maar dat helpt niets
😉 het probleem moet toch echt in die Ziggo kast gezocht worden. Wellicht dat iemand van Ziggo nu wel op dit topic wil reageren? en dat ze intern uitzoeken waarom er zovaak storing in onze kast is? en wat de reden van de storing is? wellicht zijn er wel meer klanten uit mijn straat met hetzelfde probleem/klacht.
Voor ik het vergeet, internet en telefonie werken goed net als de twee CI+ modules en de extra Pace (UPC gebied) mediabox.