evelien52

Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox XL instellen om te internetten

Hoi ik wil graag via mijn mediabox XL (Horizon) ook internetten? Is dat makkelijk in te stellen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Voor mij was evelien52 duidelijk genoeg 🙂 :thumbsup_tone3:

Mocht je betere wifi willen hebben, kun je aan Ziggo vragen of ze je modem om willen ruilen voor de nieuwste. Mijn ervaring is dat de wifi van het nieuwe modem beter is dan die van jouw UBEE modem.
Bovendien kan jouw modem slechts 1 frequentie tegelijkertijd uitzenden, de nieuwe kan de 2,4Ghz en 5Ghz tegelijkertijd uitzenden. Om deze reden kunnen ze je UBEE modem vervangen 🙂

Groeten!

Bekijk in context

16 Reacties 16
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
evelien52 wrote:
Hoi ik wil graag via mijn mediabox XL (Horizon) ook internetten? Is dat makkelijk in te stellen?


evelien52Dit is alleen mogelijk in voormalig upc gebied. Maar dan moet ook het losse modem worden ingeleverd.

Persoonlijk mocht je dit willen en je woont in voormalig upc gebied zou ik hier persoonlijk niet voor gaan.
Een nadeel zou kunnen zijn: stel de mediabox gaat defect. Natuurlijk wordt deze vervangen, maar duurt toch enkele dagen. dus geen tv, internet, evt telefonie. Bij losse modem heb je dan altijd dan nog internet/telefonie en de mogelijkheid via de ziggo app, en of online tv te kijken mocht er geen andere mediaboxen aanwezig zijn.

Dus internetten via de mediabox xl, en je hebt al een losse modem (fupc gebied) is dit niet mogelijk. ( is dit wat je bedoeld?) of wou je box inzetten als ap/switch?
evelien52
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Thx robbo

Ik heb 'gewoon' al jaren 3 in 1 van Ziggo, alles prima en zeer tevreden, maar nu hoorde ik
gisteren toevallig dat ik ook mijn Horizon-Box kon instellen voor te internetten, mijn modem Ubee
bevind zich in de meterkast en is verbonden met kabel naar de huiskamer met telefoon, pc en media-box/tv! Maar als het te ingewikkeld wordt dan doen we niet, geen probleem!:neutral_face:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
evelien52De horizon in een netwerk opnemen zou ik nog even mee wachten ivm een bug. Wel kan deze ap/switch gebruikt worden. Ik heb dit zelf niet gedaan. En is best wel met eigen risico. Ziggo ondersteunt het niet. Aangezien ik je kan helpen, lijkt het mij toch beter iemand er bij te roepen die dit op die manier gebruikt. Wellicht kan iig Evert96 of evt Be rt hulp bieden. Die een mooie uitleg heeft gemaakt.

hier wel alvast enige info:https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Evelien,

Ik gebruik de Mediabox XL als accespoint, maar er zit inderdaad een bug in waardoor je het één en ander moet instellen. Be rt heeft daar een stappenplan voor geschreven, maar dat heeft wel wat voeten in aarde. Hij geeft daarbij ook de waarschuwing dat je verstand moet hebben van netwerken, omdat je anders zomaar op de gok ergens mee bezig bent. Gaat het dan fout, dan is het oplossen lastig.

Ik heb zijn stappenplan gevolgd, een foutje gemaakt en toen moest ik even een zweet druppeltje wegvegen voordat alles weer goed werkte 😉 Uiteindelijk werkt alles nu goed, maar ja, het is geen plug and play. Bovendien ondersteunt Ziggo het niet zoals robbo ook zegt, dus hulp hoef je van hen niet te verwachten. Mijn advies zou dus zijn, doe het niet en koop eventueel een wifibooster. Deze kun je 30 dagen lang testen. Bevalt het niet, dan kun je um binnen die 30 dagen weer terug sturen en hoef je niets te betalen 🙂

Welk ubee modem heb je precies? Er staan als het goed is ook wat cijfers op 🙂

Groet,
Evert
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Welkom op de Community, evelien52. Ik heb je vraag verplaatst naar een eigen topic in onze categorie Thuisnetwerk. Zo is je topic goed te vinden voor iedereen. Ik hoop dat je er uit komt met de tips van robbo en Evert96!
evelien52
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Voor Evert96 : Mijn modem is een Ubee EVW3200!

Waarom is zo'n moeilijk probleem om een Horizon-box op een thuisnetwerk aan te sluiten

ik heb hier er al zoveel moeilijks over gelezen dat ik niet de moeite zal nemen,

de andere functies vind ik ook prima, had ik niet verwacht dat Ziggo het zo moeilijk maakt!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
evelien52 schreef: "Waarom is zo'n moeilijk probleem om een Horizon-box op een thuisnetwerk aan te sluiten"

Omdat er een bug in de software van de Mediabox XL zit, die van alles verbindt intern en storingen veroorzaakt met de gids, replay, on-demand en apps.

Daarnaast omdat zowel de Mediabox XL als je modem, als deze met een UTP kabel aan elkaar aangesloten zitten, beiden IP adressen uitdelen (2 DHCP servers actie) aan apparaten in een verschillende IP range, waardoor je dan wel en dan geen internet verbinding hebt.

De Mediabox XL heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor de gids, replay, on-demand en apps om deze te kunnen gebruiken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Volgens mij heeft evelien52 het helemaal niet over een thuisnetwerk.
Ze vraagt 'slechts' of de modemfunctie door de Mediabox XL overgenomen kan worden.
Het korte antwoord op deze vraag is: ja, mits ze in oud-UPC-gebied woont.
Keep it simple.:relaxed:
evelien52
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Wel mooi zoveel reacties, prima hoor! Terwijl mijn vraag gewoon is : ik wil ook graag internetten met mijn Horizon Mediabox XL, volgens mij kun je dat toch aanklikken via 'Opties' of is dat wel heel
makkelijk gedacht?:slight_smile:
Verwijderd account
Niet van toepassing
evelien52 wrote:
Wel mooi zoveel reacties, prima hoor! Terwijl mijn vraag gewoon is : ik wil ook graag internetten met mijn Horizon Mediabox XL, volgens mij kun je dat toch aanklikken via 'Opties' of is dat wel heel
makkelijk gedacht?:slight_smile:

Hallo evelien52
In principe is het heel simpel:
Als je in voormalig UPC-gebied woont kun je aan de helpdesk vragen internet en bellen om te zetten naar de Mediabox XL,
Je modem wordt dan uitgeschakeld en moet je retour sturen.
Keep it simple.:relaxed:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
N.N.

evelien52 Stelde de vraag:
"Hoi ik wil graag via mijn mediabox XL (Horizon) ook internetten?"

Ik nam aan dat met -ook- bedoeld wordt: en via het modem en ook via de Mediabox XL internetten.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Zo zou je het ook kunnen interpreteren.
Dat kan dus niet, je krijgt of internet via de modem óf je gebruikt de mediabox XL als modem.
evelien52 moet dan meer duidelijkheid verschaffen over wat ze precies wil.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Voor mij was evelien52 duidelijk genoeg 🙂 :thumbsup_tone3:

Mocht je betere wifi willen hebben, kun je aan Ziggo vragen of ze je modem om willen ruilen voor de nieuwste. Mijn ervaring is dat de wifi van het nieuwe modem beter is dan die van jouw UBEE modem.
Bovendien kan jouw modem slechts 1 frequentie tegelijkertijd uitzenden, de nieuwe kan de 2,4Ghz en 5Ghz tegelijkertijd uitzenden. Om deze reden kunnen ze je UBEE modem vervangen 🙂

Groeten!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik ben nu nog benieuwd naar de reactie van evelien52
evelien52
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Evert96 jij begrijpt mij:wink: :thumbsup:

Ik zal eens rustig bellen met Ziggo wat de beste optie is! Komt goed!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bij een wat duidelijker vraagstelling hadden meerdere mensen je begrepen.
Zo zie je maar weer dat een (on)duidelijke vraag voor meerdere uitleg vatbaar is, zeker omdat je met de Mediabox XL in fUPC-regio 2 kanten op kunt, als modem inzetten of als (draadloos) toegangspunt.

Uitgelicht topic