JoopV

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL heeeeeeeeeeeeel traag, met name de gids

Sinds een paar maanden is mijn horizon box heel erg traag, reageert heel traag op afstandsbediening. Heb hem helemaal teruggezet naar fabrieksinstelling en al helemaal opnieuw geinstalleerd. Niets helpt, iemand een oplossing hiervoor?
5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Heb je hem in je netwerk zitten?

Be rt schreef:

Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.

Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!
JoopV
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:
Heb je hem in je netwerk zitten?

Be rt schreef:

Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.

Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!


Hallo Bert,
nee is niet aangesloten met kabel naar netwerk dus hangt niet in netwerk, Zitten sinds een maand of 4 allemaal nieuwe kabels aan van Ziggo. Opnieuw geinstalleerd na een harde rest enz. al van alles geprobeerd maar niets helpt, box misschien defect? Grts Joop
JoopV
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is vooral de programmagids die heeeeel traag is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo JoopV, welkom op onze Community.

Je bent ar al een hele tijd mee bezig, dat is duidelijk te merken aan de titel van je topic! Dit zou ook gewoon goed moeten werken natuurlijk. Be rt loodst je door de signaalcheck heen wanneer je de gevraagde info geeft. De stappen in dit topic helpen ook bij problemen met de gids. Ik ben er na het weekend weer om het resultaat van deze tips te lezen.

Uitgelicht topic