Frans Dirk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL gekoppeld met een Extra Mediabox XL

Langzamerhand wordt het nu tijd om onze bevindingen bij en van Ziggo te vermelden. Ik kwam via deze rubriek er achter dat wij niet de enige zijn met deze problemen, maar Ziggo laat ons maar door modderen.

Het systeem is nu ongeveer van maart 2017 in bedrijf. Wij hebben een mediabox Horizon in de woonkamer met een Horizon cliënt in de slaapkamer (een ramp)
In de periode tot heden zijn nu circa 11 circa monteurs langs geweest.
We hebben een monteur 2x gehad die bij het tweede bezoek zei, ik ben hier al geweest, weet niet wat ik hieraan moet doen, zei tegen ons koop maar een Humax
Ook de ervaring met een monteur die hier weg ging, toen hadden we helemaal niets meer, gelukkig nog wel internet en telefoon. Zijn antwoord er moet iemand komen die verstand heeft van het netwerk, terwijl telefoon en internet gewoon werkte. Heb toen zelf maar weer de boel aan de praat gebracht.
In die periode zijn door de medewerkers van Ziggo de volgende zaken al gebeurd.
Splitter geplaatst in de meterkast tussen de bekabeling en de versterker
Splitter weer gedemonteerd en andere splitter geplaatst
Alle splinters verwijdert en een nieuwe antenne versterker geplaatst
Alle antenne wandcontactdozen en signaalkabels vervangen
3x is de mediabox in de woonkamer vervangen.

Op een bepaald moment ben je het zo zat dat: laat het maar zitten we zien wel
10 juli 2019 toch maar weer gemeld.
De tv-gids slaat af en toe een dag over om te programmeren, bijv. op woensdag iets voor de donderdag programmeren gaat niet want het programma springt meteen naar vrijdag
Ondemand werk dan wel en dan niet. De mediabox in de slaapkamer heeft nog nooit met één afstandsbediening gewerkt (B&O code 0314)
Programma’s die je terug mag en kan kijken kun je in de tv-gids niet activeren om te bekijken, werkt ook niet in de slaapkamer als de mediabox daar wel zo en toe kan functioneren
Op diverse dagen op NPO 1,2 en 3 geen zender programmering
Laat je de woonkamer zoeken naar de extra mediabox in de slaapkamer dan geeft deze na een aantal keren proberen aan dat deze is aangesloten, echter in de slaapkamer blijft deze preparing staan of geeft code 2010.
Voor de laatste melding van voor 10 juli moest ik zeker 2x per maand zowel de woonkamer als de slaapkamer opnieuw opstarten om de zaak weer aan de gang te krijgen.
Ik heb een aantal maanden geleden al eens opgezegd en heb mij toen weer laten verleiden na de toezegging dat het allemaal goed komt, niet dus.
Eindconclusie, we hebben een waardeloos systeem voor veel geld per maand incl. een niet nader te omschrijven ergernis. Als het systeem niet werkt en ik zou zelf niet aanwezig zijn moet mijn vrouw een beroep doen op anderen want zij zou dit hopeloze systeem niet inbedrijf krijgen.
Na het telf. onderhoud d.d. 10/7 met één van de medewerkers van Ziggo gaf deze aan dat alles zou zijn op gelost met het nieuwe systeem type Next, echter op dit moment mag maar één systeem per abonnee worden uitgeleverd en volgen hem moet ik er in onze situatie twee plaatsen.
Na tussen 6 en 8 weken zou ik in aanmerking komen voor de oplossing om er twee te plaatsen.
Conclusie is éénvoudig, we betalen voor een abonnement, vragen niet wat het kost, maar ik wil wel hebben en gebruiken waar ik voor betaal. Als ik dan op het punt kom en alles heb opzegt dan wordt mij van alles aangeboden als pleister op de wond om maar klant te blijven, maar ik vraag alleen maar een goed werkend systeem, hoe moeilijk kan het wezen.

Op lossing op 12 juli: kijk de mediabox in de woonkamer na (volgens mij is die ook niet 100%) en vernieuw de mediabox in de slaapkamer en als vergoeding heb ik 365 dagen de tijd om 3 films gratis te mogen bekijken. Nu het zal u verbazen dat wij in ieder geval op dit moment Ziggo niet aan recommanderen.
Op 12 juli 2019 om 09.00 uur is wederom weer een splitter geplaatst en alles nagezien
8 augustus Ziggo splitter weer vervangen.
De monteur gaf aan dat de enige goede oplossing zou zijn het plaatsen van de nieuwe mediabox Next in de slaapkamer, ik moet dan een nieuw contract afsluiten en € 19,00 kosten betalen. Diverse malen met enkele afdelingen van Ziggo contact gehad, het kan dan wel de oplossing zijn, maar ik was op mijn vorige woonadres in Barendrecht al ruim 12 jaar klant en nu in Nieuwegein al ruim 2 jaar klant, hoezo een nieuw contract hoe zo een nieuw contract en nog geld toebetalen. Het argument van Ziggo u bent ten alle tijde goedkoper uit want de box geeft minder energiekosten. Na een negatief ingevulde enquête ben ik teruggebeld, weer het hele verhaal door genomen en zou weer worden gebeld, moet nog gebeuren
Nu 18 augustus weer hetzelfde probleem, bellen op 19 aug. , na 20 minuten in de wacht een vriendelijke mevrouw die weer van alles aanbood maar verder geen oplossig gaf dan maar weer een monteur. Gevraagd naar de afd opziggingen werd door haar doorverbonden maar na 10 minuten gewoon van de lijn gehaald. Daarna zelf de afdeling opziggingen gebeld ook weer een lange wachttijd, deze dame deed haar best om ons toch te behouden a.s. maandag 26 aug. komt er een senior netwerkmonteur, wat heb ik dan al dietijd voor monteurs gehad??? na gesprek met de afd opzeggingenafspraak voor maandag 26 augustus tussen 12.00-18.00uur, voor een netwerkmonteur. Na 20/8 terugbellen met de afd opzeggingen wat het resultaat is.

Vanmorgen alles weer opnieuw opgestart en geprogrammeerd en .... we hebben op dit moment weer verbinding tussen woonkamer en slaapkamer, de vraag blijft echter voor hoelang???????????
3 Reacties 3
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Van de Horizon cliënt is al lang bekend dat deze heel veel problemen geeft, Daarom is deze ook al een tijd uit de handel en kan ook niet meer besteld worden. Alleen omruil bij defect gebeurt nog.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Frans Dirk

Jeetje wat een verhaal hier wordt je idd niet vrolijk van vanaf 2017 tot en met nu al problemen met de Horizon en de Horizon client. Zou 1 vd Ziggo mods hier naar kunnen kijken eventueel telefonisch contact of prive mail. Hier moet echt iets gebeuren klant heeft genoeg ellende en tig monteurs over de vloer gehad. Misschien kan Ziggo in deze een Mediabox Next plus extra Next aanbieden. Eventuele coulance is misschien op zijn plaats. Kan iemand deze topic doorzetten naar de Ziggo mods?. Frans Dirk Staat in je profiel postcode en huisnummer dan kunnen de Ziggo mods snel actie ondernemen. Postcode is niet zichtbaar op dit forum alleen voor jouw en Ziggo.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hallo Frans Dirk , ten eerste van harte welkom hier op de Community!

Ten tweede vind ik het vreselijk naar om te moeten lezen dat je al zo lang problemen ervaart en hier nog steeds geen oplossing voor is gevonden. Ik kan mij voorstellen dat dit jullie erg veel negatieve energie kost, terwijl je gewoon wilt dat je een goed werkende dienst hebt voor het geld dat je per maand betaald. Ik wil heel graag dat er op korte termijn voor je een oplossing komt, dus ik ben met je gaan meekijken naar de mogelijkheden.

Wanneer ik je gegevens erbij pak en de contactmomenten bekijk, dan is echt alles wat mogelijk is al met je uitgeprobeerd. Meerdere monteurs zijn langs geweest, telefonische analyses bieden ook geen oplossing en het vervangen van de Mediabox XL (Horizon) gaat ook niets oplossen. Jammer genoeg moet ik gewoon toegeven in het feit dat er geen oplossing is met de huidige apparatuur die je hebt. Het beste advies dat ik je dan ook kan geven in om over te stappen op een Mediabox Next. Daar heb je zelf wat heikel punten over, wat ik heel erg goed begrijp.

Met alle ellende die je nu de afgelopen paar jaar hebt gehad is wel het laatste waar je op zit te wachten de activatiekosten van € 19,95 en een jaarcontract waar je aan vast zit. We hebben nu eenmaal onze werkwijzes en regels, maar sommige situaties vragen toch om een iets andere aanpak. Ik zou dan ook graag de situatie telefonisch met je willen bespreken. Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je mobiele telefoonnummer en wanneer ik je het beste kan bereiken? Dan bel ik je dan graag!

Uitgelicht topic