Harrybarry

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL ergernissen

Ben al 6 jaar klant van UPC/Ziggo en mijn ervaring is toch niet altijd zo rooskleurig. Dit zijn mijn suggesties naar Ziggo toe, willen ze mij dit jaar nog als klant houden.
Mijn grootste ergernissen zijn: dat de mediabox na zoveel updates nog steeds nog steeds navigeert als een commodore 64. Wonderbaarlijk dat dit nog steeds niet opgelost is, het is gewoon niet gebruikersvriendelijk. Als ik op een knop druk dan verwacht ik een reactie binnen 1 seconde, niet 4 en soms wel 10.
Wifi signaal uit de box is niet sterk genoeg om mijn appartement van 60 m2 te dekken. Dus heb ik een accesspoint moeten bijsluiten om in mijn slaapkamer nog iets van snelheid te hebben ipv de 14.4 k verbinding.
Ook moet ik regelmatig de box resetten om het weer (2x per week minimaal) werkend te krijgen, ook al eeuwenlange ergernis, dat softwarematig gewoon opgelost zou kunnen worden?!!
Daarnaast maakt het apparaat een herrie en soms lijkt het wel een koffiemolen, laptops kunnen stil zijn maar dit niet??? Vooral 's avonds erg irritant ivm lager tv volume

Zo, dat was mijn gal en hopelijk wordt deze feedback meegenomen voor de nieuwe box en ben ik nog klant zodat ik ervan kan profiteren
6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.

Voor herrie maken zijn al flink wat boxen omgeruild, ook hier, hij kwam boven een zacht staande TV uit.
Ik heb er nu 2 naast elkaar staan en hoor ze heel zacht alleen midden in de nacht.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Harrybarry
Dat je een extra Access Point nodig hebt voor een goede Wifi dekking in je huis
is normaal. Klanten die niet eens een Mediabox hebben, moeten vaak ook een
'Wifi Booster' aanschaffen, om betere Wifi te hebben.
Omdat de Wifi van je buren ook een negatieve invloed kan hebben
is e.e.a ook afhankelijk van de omgeving waarin je verkeert.
Hoewel gedoe, zijn er tips en tricks om tot het beste resultaat te komen.
Het heeft altijd zin dit te bekijken.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifi-verbeteren-dat-pak-je-zo-aan-22640

De rest van je klachten zijn inderdaad kuren van het MediaBoxje, die, als je pech
hebt, omvangrijk kunnen zijn. Bij wat meer geluk, is het wat minder, maar het blijft wel een zorgenkind. Er zitten nogal wat Bugs in de software en er zijn workarounds nodig
om de zaak onder controle te houden.

Ik weet dat de Tips van Bert verbetering kunnen brengen.
Ikzelf heb geen MediaBox en hou dus verder mijn mond.

Gr Han
Harrybarry
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reacties en de tips, deze zijn idd bij mij bekend. Echter, dit is een structureel probleem en moet niet door mij als gebruiker opgelost worden. Zeker voor het tarief wat ik maandelijks betaal. Ik verwacht dat een tech bedrijf, zoals alle anderen, een plug and play functie hebben. In principe is dat de Mediabox ook maar de "play" functie is gewoon een drama. De prijsverhoging van gisteren is voor mij de reden om toch nog een keer te reageren.
Afgelopen weekend iemand gesproken uit het management en die bevestigde, na mijn tirade, dat Ziggo weet dat hun product drie keer ruk is.
Dus voor mij is het nog een jaar uitzingen en dan keihard naar glasvezel, want alles is beter dan dit product.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik stelde de vragen niet om door jezelf opgelost te worden, maar om één en ander uit te sluiten en misschien het probleem te vinden.

Op dit forum komen in alle topics Ziggo moderators voorbij en als een probleem niet opgelost wordt, komen zij in actie.
Zij kunnen zeer diep in de systemen kijken, kunnen de juiste mensen aansturen en zijn uitermate vasthoudend om een probleem opgelost te krijgen.

Wil je hulp, beantwoord SVP de vragen die ik stelde.
Wil je geen hulp meer, veel succes gewenst.

Dat de box op sommige plaatsen niet goed werkt heeft meestal met het signaal te maken, dat kan in je woning zitten, maar ook op straat in de kast of nog verder weg.

De box kan vrijwel feilloos werken, ik heb op dit moment geen enkel probleem met de box met de basisfuncties live kijken, replay, on-demand en opnemen.
Harrybarry
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert,

Inderdaad ik ben niet meer op zoek naar de oplossing. Immers die zijn niet te leveren door Ziggo met hun huidige systeem, dat was ook vrij duidelijk in mijn eerste post, het waren maar suggesties nav een traject met twee monteurs en vele uren klantenservice.

Dat er een persoonlijke toon in je bericht zie , acht ik het nodig om toch even te reageren.

Ben blij dat de basisfuncties voor jou goed werken maar misschien zie ik andere functies als basisfuncties. En wellicht stel ik hogere eisen aan een alles in één pakket.

Het lijkt er eerder op dat kritiek niet erg gewild is op dit platform. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, dit zou de plek moeten zijn waar je feedback zou moeten geven. Ook als het niet positief is.

Daarentegen is de waarde van jouw inzet en anderen, zeker voor Ziggo en haar klanten, enorm. Helaas niet voor mij.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Kritiek is zeer welkom op dit forum, hier mag je alles schrijven, mits het niet beledigend is.

Als je het forum doorleest zul je zeer veel kritische topics lezen, b.v. dit bericht mijnerzijds over het thuisnetwerk en dit wordt nog uitgelicht ook, zie het bericht eronder, dus kritiek, kom maar op:
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-zeeeeer-slecht-22023/index3.html#post269104

Met als mogelijke oplossing om de Mediabox XL toch als Acces Point te kunnen gebruiken: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251

Daarnaast wordt er vaak ook nog wat gedaan met de kritiek.
Ziggo moderators kennen je verder helpen bij problemen dan de helpdesk en dat is geen verzinsel, maar de praktijk van jaren op dit forum.

Ik heb je ook de oplossing al gegeven voor een herriebox, hij is al vaak omgeruild, zowel bij mij als bij anderen, alleen even bellen en anders even wachten op een moderator.
Ook het resetten is niet normaal en zou opgelost kunnen worden.

Ik zou zeggen, geef het een kans, maar de keuze is aan jou.

Na het weekend komen Ziggo moderators weer voorbij in ieder topic, maar misschien al eerder.

Uitgelicht topic