Jelleke01

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL en nieuwe Samsung tv

Hallo ik wil een nieuwe tv gaan kopen maar lees bij de beschrijving dit:

Dit model is CI+ geschikt voor Canal Digitaal, KPN digitenne, Telenet of een andere digitale tv aanbieder die werken met een module. Dit betekent wanneer je in het gebied woont van Ziggo, Canal Digitaal, Telenet of een andere digitale tv provider, je met een smartcard en module direct digitaal televisie kunt kijken op je Samsung televisie zonder aparte digitale ontvanger! Je bedient dus alles met maar 1 afstandsbediening. Je hebt dus geen apart kastje meer nodig om naar digitale televisie in HD-kwaliteit te kijken op de Samsung QE55Q7FN.

Betekend dit dat de horizonbox overbodig wordt? Lijkt mij niet ivm de analoge aanlevering van het signaal. Of moet ik dat een losse smartcard hebben?
4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk hier eens
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra/

Er zijn wat verschillen bij interactieve TV in oud Ziggo en UPC gebied.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
*** Edit ***

Steefb was sneller met tikken.

Hoi,

Check deze pagina ff.

Dan kan je zien of je de CI+ überhaupt kan gebruiken in jouw regio.

Hier staan de voorwaarden om een smartcard te kunnen bestellen
Verwijderd account
Niet van toepassing
HHallo Jelleke01 ,
Mt de mediabox XL, voorheen horizonbox kun je ook opnemen, met een CI+kaart kun je alleen kijken en niet opnemen.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Een CI+ module werkt natuurlijk overal alleen niet overal hetzelfde.
In fZiggo is interactieve TV wel mogelijk maar in fUPC niet.
Gebruik je dat nooit is het ook geen gemis.
Wil je wel opnemen met een CI+ dan moet je of een harde schijf in de tv hebben zitten of een USB schijf aansluiten op je tv.
Naar een gecodeerd kanaal kijken en een ander gecodeerd kanaal opnemen gaat niet.

Mijn tv heeft twee van die modules én een ingebouwde harde schijf, werkt erg prettig 🙂

Uitgelicht topic