SvH1990

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox XL app problemen, wie nog meer?

Hi allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie. Hebben jullie ook zoveel problemen met (met name) de Videoland app op de mediabox XL?

Ik kan die namelijk meer niet dan wel gebruiken. Heel vaak loopt hij vast, springt dan naar het beginscherm (Videoland by RTL op een zwart grijze achtergrond) en er is dan geen beweging meer in te krijgen. Videoland is meestal ook super traag (blijft heel lang op laden hangen), of ik krijg een foutmelding (ik meen VL04). Of ik Videoland nu open via kanaal 151 of via menu->media->apps->videoland, het maakt niet uit. Meestal werkt hij de dag daarna weer, maarja ik wil eigenlijk nu Videoland kijken. Ik heb al een nieuwe mediabox gekregen maar dat heeft het probleem niet opgelost. Ik heb het gevoel dat het in de software van de mediabox zit, aangezien de Videoland app zelf en website wel gewoon goed werken. Daarnaast heeft, voor zover ik heb kunnen testen, KPN geen enkel problemen met de Videoland app.

Bellen met de klantenservice heeft geen zin, de medewerker welke ik net gesproken heb had er volgens mij geen zin meer in, onaardig en gaf mij echt het gevoel dat het aan MIJ lag. Zo zei hij het ook: "ik kan een monteur sturen maar als u het probleem niet bij Ziggo licht maar bij u dan moet u ervoor betalen". Ohja en of ik even mijn mediabox 30 minuten helemaal uit wil zetten. Dat is "de oplossing" waar Ziggo telkens mee komt. Ik vind het geen oplossing als ik dit telkens moet doen, dat is dan meer een work around. Sorry maar ik verwacht toch wel wat meer service, ik ben niet anders gewend van Ziggo.

Ik heb ik het voorjaar al eens getwijfeld om over te stappen naar een anders provider (ondanks dat ik de interfaces van andere providers niet zo goed vindt), maar ik begin toch steeds meer te denken dat dat wel de enige oplossing is: overstappen.

Al met al wil ik gewoon even weten of er meer mensen zijn die zulke problemen hebben, of dat het dan toch echt aan mij ligt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Hoi SvH1990

Dankzij me mede Community collega zag ik dat je ook veel problemen hebt met Videoland app, en je bent inderdaad niet de enigste, er is een aantal gebruikers die problemen hebt ermee en de klachten die jij omschrijft komt zeer bekend voor.

Onze Moderator Serkan is reeds een onderzoek gestart naar de Videoland heeft een ticket uitstaan van klachten van zowel gebruikers en van klantpanel medewerkers en is daar druk mee bezig en deze klacht is dan ook bekende, slecht inladen, niet doorstarten, uitvallen na 1 of meerdere afleveringen, niet opstarten van kanaal 151 of via Media dan Apps

Enige wat Evert96 ook aangaf, is je Media Box XL in een netwerk opgenomen, haal deze dan er eerst even uit zie hier https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te...

Wat je eventueel kan doen is:

Media Box XL half uur van de Stroom, laat hem dan weer online komen maar doe zelf niks, na 15 minuten is alles online en benader via Menu > Media > Apps Videoland en klik deze aan, als alles goed is dan zal hij volgende keer opstarten via kanaal 151

Zo niet dan kan je als allerlaatste je Media Box nog in de fabrieksinstelling zetten zodat ie weer helemaal fris en schoon is en dan alles weer instellen en benaderen.

We horen het graag van je hoe het is afgelopen

Bekijk in context

8 Reacties 8
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi SvH1990,

Zelf heb ik geen Videoland, maar je bent inderdaad niet de enige, zie dit topic. Lees zeker de eerste paar reacties door, want die zijn zeer nuttig.
Als je je Mediabox XL hebt opgenomen in het thuisnetwerk, lees dan hier hoe je hem er weer uit kunt halen. Misschien lost dat jouw probleem op?

Helaas is er nog geen definitieve oplossing, maar Ziggo is er dus wel mee bezig.

Wil je meer informatie, dan weet xGarfieldx-Dave er meer van.

Groet,
Evert
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Hoi SvH1990

Dankzij me mede Community collega zag ik dat je ook veel problemen hebt met Videoland app, en je bent inderdaad niet de enigste, er is een aantal gebruikers die problemen hebt ermee en de klachten die jij omschrijft komt zeer bekend voor.

Onze Moderator Serkan is reeds een onderzoek gestart naar de Videoland heeft een ticket uitstaan van klachten van zowel gebruikers en van klantpanel medewerkers en is daar druk mee bezig en deze klacht is dan ook bekende, slecht inladen, niet doorstarten, uitvallen na 1 of meerdere afleveringen, niet opstarten van kanaal 151 of via Media dan Apps

Enige wat Evert96 ook aangaf, is je Media Box XL in een netwerk opgenomen, haal deze dan er eerst even uit zie hier https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te...

Wat je eventueel kan doen is:

Media Box XL half uur van de Stroom, laat hem dan weer online komen maar doe zelf niks, na 15 minuten is alles online en benader via Menu > Media > Apps Videoland en klik deze aan, als alles goed is dan zal hij volgende keer opstarten via kanaal 151

Zo niet dan kan je als allerlaatste je Media Box nog in de fabrieksinstelling zetten zodat ie weer helemaal fris en schoon is en dan alles weer instellen en benaderen.

We horen het graag van je hoe het is afgelopen
Hoepieswife

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Had videoland opgezegd maar toch weer genomen maar weet nu waarom ik het had opgezegd, via 151 is nog steeds moeilijk erin te komen via de app wel , maar ik kan 1 aflevering zien dan blijft ie of vast zitten of weer opnieuw op te starten (zwart scherm met videoland logo) ook gaat mijn afstandsbediening van horizon zn eigen leven lijden, ik druk 1x op pijltje naar beneden en zit meteen in de laatste te kiezen progamma. Hij rolt gewoon door, ben soms wel minuten lang bezig om het goede progamma te pakken te krijgen , bizar..maar nu ik videoland weer voor een half jaar heb afgesloten , zou ik wel graag een oplossing willen..en nee zit niet op het thuis netwerk ...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Mogelijke oplossing: haal de batterijen uit de afstandsbediening en na 30 seconden er weer in.
Soms is de afstandsbediening te enthousiast.

Hoepieswife
gusto_NL

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb op mijn slaapkamer al een hele tijd een voordelige Salora smart-tv met Netflix en Youtube die veel vloeiender werken dan de app's op de Horizonbox. Nu recent ook een nieuwe wel prijzige smart-tv met android besturingssysteem in de woonkamer die echt alles beter kan met CL+ kaart, Film1, Videoland, echte leuke spelletjes en weet ik veel wat nog meer al zapt ie minder snel omdat er maar 1 tuner in zit. Maar overstappen is geen optie omdat ik met een verouderd pakket bij Ziggo het voordeligste uit ben. Jammer dat inleveren van de Horizonbox geen voordeliger pakket oplevert. Maar de abonnementen op bijvoorbeeld Film1 en overige externe partijen zijn vrijwel allemaal buiten de Horizonbox te benutten zodat eventueel slecht functioneren van de Horizonbox geen rol hoeft te spelen. De Horizonbox is voor mij eigenlijk alleen nog een van afstand bestuurbare Videorecorder die 38 Watt in standby trekt 356-24/7. Ik denk toch dat de toekomst zit in een apart modem en meer flexibiliteit wat betreft overige diensten en apparatuur.
Maar goed. Daar hebben jullie niets aan met jullie problemen. Ook bij mij is het al jaren dat het de ene keer goed werkt en de andere keer ga ik speciaal met mijn dochtertje een Disneyfilm uitzoeken op On-Demand en dan loopt de boel weer vast. Het internet is al jaren keihard super stabiel op wat rare opgeloste zaken na, en ik ben al klant sinds de eerste proeftesten met kabelmodems door A2000 maar heb altijd een aparte kabelmodem gehouden.
Mijn advies:
1) Vraag om een aparte kabelmodem, de nieuwere Connect Box is best goed en beter dan de ingebouwde in de Horizonbox.
2) Haal de Horizonbox uit je thuisnetwerk, en gebruik hem stand-alone. (Al heb ik hem wel aangesloten op het thuisnetwerk met Wifi maar ik gebruik hem nog amper.)
3) Loop de coaxbekabeling eens na en draai de connectoren eens los en weer vast. (Dit was ooit de oplossing toen m'n internet er onverklaarbaar uit lag.)
4) Kijk eens naar wat tips op forums van uitschakelen van persoonlijke voorkeur, automatisch schijfbeheer en allerhande zaken waarmee je de Horizonbox wat meer ruimte geeft om met dat oude processortje de klus te klaren.
5) Als dan verder alles zit aangesloten zoals de installatiehandleiding voorschrijft, met bekabeling geleverd door Ziggo en het werkt nog steeds niet goed dan ... koop je een knappe smart-tv die wel doet wat je wilt. Of een Google Chromecast apparaatje op je bestaande tv met HDMI als je reeds een knappe Android tablet of telefoon hebt.

Maar je hebt gelijk. Waar je voor betaald moet gewoon goed werken. Als we ons er allemaal bij neerleggen zoals ik doe dan zal er geen verbetering optreden. De Horizonbox (of CL+ kaart) heeft in principe geen andere verbinding nodig dan aansluiting op de coax en daarna is het afhankelijk van facilitering door de interne Ziggo servers. Andere apparaten zoals een smart-tv, tablet of Google Chromecast gebruiken puur jouw (wifi) internet verbinding en als die goed is dan is het goed. Simpel.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
gusto_NL schreef: "Ook bij mij is het al jaren dat het de ene keer goed werkt en de andere keer ga ik speciaal met mijn dochtertje een Disneyfilm uitzoeken op On-Demand en dan loopt de boel weer vast"

Als je de UTP tussen het modem en de Mediabox XL uithaalt, heb je dan nog steeds de storingen van replay of on-demand?

Uit de praktijk blijkt duidelijk dat het thuisnetwerk via de afstandbediening en/of een UTP kabel tussen modem en box deze storingen triggert.

Voor een workaround uit het thuisnetwerk of de box gebruiken als Acces Point, zie de volgende 2 topics, misschien weet je dit allang, maar dan is het voor anderen die een oplossing zoeken en hier voorbij komen:

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251
Hoepieswife

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na overleg met klanten service een nieuwe horizon box gekregen en het probleem is opgelost, ook wat de hyper actieve afstandsbediening , dus ik ben weer blij ? ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Hoepieswife Top, veel kijkplezier gewenst.

Uitgelicht topic