Justin23

Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

Mediabox XL afstandsbedienings code Telefunken/Vestel TV

Hallo Allemaal.

Ik heb Zaterdag een Telefunken TV gekocht en probeer nu de afstandsbediening van de Mediabox XL te koppelen met de TV. Volgens de site van Ziggo is de code 2914 maar deze werkt helemaal niet. Nu ben ik er al achter gekomen dat Telefunken een onderdeel van Vestel is en daar de code 3148 voor is.
Ik kan met deze code de afstandsbediening wel koppelen maar kan dan alleen de TV aan/uit zetten en geen geluid of source.
Wie heeft ook een Telefunken of Vestel TV en heeft met een andere code het wel werkend gekregen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dn-co

Level 4
  • 25Posts
  • 5Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Justin23,

Als het een recente tv van Telefunken is, kun je ook eens code 1251 proberen.
Deze is eigenlijk voor een Hitachi tv maar aangezien deze ook bij Vestel wordt gemaakt en een vergelijkbaar softwareplatform gebruikt, zou het best wel eens kunnen werken.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Justin23
Topicstarter
Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes
Misschien iemand van Ziggo een tip want de telefonische helpdesk kon mij ook niet verder helpen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Justin23 Je zegt dat je code 3148 moet gebruiken. Heb even online gekeken en kom op een hele andere code uit. Klik hier, om de juiste code op te zoeken.

Onderaan de pagina kan je de Mediabox XL afstandbediening kiezen en daarin opgeven welke tv je hebt. Ik kom op nummer 2914 uit. Wil je dat anders eens proberen?! Kijk ook even op de pagina hoe je dat doet, dan weet je zeker dat het goed gaat.

Laat je weten of het is gelukt, of niet. Bedankt
Justin23
Topicstarter
Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes
EnergieBoy wrote:
Justin23 Je zegt dat je code 3148 moet gebruiken. Heb even online gekeken en kom op een hele andere code uit. Klik hier, om de juiste code op te zoeken.

Onderaan de pagina kan je de Mediabox XL afstandbediening kiezen en daarin opgeven welke tv je hebt. Ik kom op nummer 2914 uit. Wil je dat anders eens proberen?! Kijk ook even op de pagina hoe je dat doet, dan weet je zeker dat het goed gaat.

Laat je weten of het is gelukt, of niet. Bedankt


Zo als ik al heb vermeld werkt code 2914 helemaal niet.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Sorry, even overheen gelezen, zag alleen die andere code staan.
Heb je bij die tweede code, die dan voor een deel werkt, alles goed afgesloten en geladen in de afstandsbediening? Want dat probleem had ik hier ook met mijn Philips tv. Ik had hem niet goed afgesloten en toen deed alleen het aan/uit zetten van de TV het.

Ik heb nog even gekeken op de community en deze informatie is misschien wel erg belangrijk voor je:
Het grote probleem zit in de uitleg van Ziggo. Nadat je de stappen hebt uitgevoerd, en je tv gaat uit moet je dit nog bevestigen. Ziggo beweert dat je dit doet dmv de -volume knop tegelijkertijd met de source knop voor 1 seconde ingedrukt moet houden. Hier zit het probleem. Je moet EERST de -volume knop ingedrukt houden gevolgd door de source knop. Daarna zal het rode lampje 2x knipperen en is je operatie geslaagd.
Justin23
Topicstarter
Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes
Ik heb echt alles gedaan zoals het hoort maar het is gewoon niet de goede code. Het zou bekend zijn bij Ziggo dat er problemen zijn met TV's van Telefunken.
DeGebruiker

Level 1
  • 157Posts
  • 10Oplossingen
  • 37Likes
Er bestaat een website waar alle beschikbare codes voor de meest uiteenlopende apparaten te vinden zijn, misschien kom je met deze lijst verder?

http://codesforuniversalremotes.com/remote-control-codes-telefunken-tvs/

Ik ben bang dat het een beetje trial and error wordt maar hopelijk eindig je met een afstandsbediening waarmee de TV kan worden bediend. 🙂
Justin23
Topicstarter
Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes
DeGebruiker wrote:
Er bestaat een website waar alle beschikbare codes voor de meest uiteenlopende apparaten te vinden zijn, misschien kom je met deze lijst verder?

http://codesforuniversalremotes.com/remote-control-codes-telefunken-tvs/

Ik ben bang dat het een beetje trial and error wordt maar hopelijk eindig je met een afstandsbediening waarmee de TV kan worden bediend. 🙂


Alle codes die ik via google gevonden heb werken niet. Ik ga nu maar proberen van 0000 tot 9999.
Ik zit al op 0250.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
is het niet hetzelfde als Salora toevallig??

Teun
E.T.

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
werkt idd helaas niet, als je code hebt gevonden hoor ik het graag 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
E.T.Soms helpt het als in iedergeval 1 functie werkt, de tv even helemaal stroomloos te zetten. ( 3 a 5 min.) Ik heb dit mee gemaakt bij een LG en een sony tv. waar ik dit heb gedaan bij vrienden. Dat hielp toen. Wie weet ook bij een telefunken/vestel.
dn-co

Level 4
  • 25Posts
  • 5Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Justin23,

Als het een recente tv van Telefunken is, kun je ook eens code 1251 proberen.
Deze is eigenlijk voor een Hitachi tv maar aangezien deze ook bij Vestel wordt gemaakt en een vergelijkbaar softwareplatform gebruikt, zou het best wel eens kunnen werken.
Justin23
Topicstarter
Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes
Code 1251 werkt helaas ook niet. Ik heb van 0000 tot 0400 al geprobeerd en er waren verschillende codes waarmee de TV uit ging maar bij geen één werkt het Volume of Source.
dn-co

Level 4
  • 25Posts
  • 5Oplossingen
  • 3Likes
Justin23 wrote:
Code 1251 werkt helaas ook niet. Ik heb van 0000 tot 0400 al geprobeerd en er waren verschillende codes waarmee de TV uit ging maar bij geen één werkt het Volume of Source.


Jammer!
Wellicht dat er mede-forummers zijn die je een suggestie kunnen doen. Om nu 10.000 mogelijke codes te proberen is ook niet alles:grimacing:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Justin23Heb je mijn tip al uitgeprobeerd?
Justin23
Topicstarter
Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes
robbo wrote:
Justin23Heb je mijn tip al uitgeprobeerd?


De Televisie is elke nacht stroomloos door middel van een schakel stekdoos.
Justin23
Topicstarter
Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes
dn-co wrote:
Justin23 wrote:
Code 1251 werkt helaas ook niet. Ik heb van 0000 tot 0400 al geprobeerd en er waren verschillende codes waarmee de TV uit ging maar bij geen één werkt het Volume of Source.


Jammer!
Wellicht dat er mede-forummers zijn die je een suggestie kunnen doen. Om nu 10.000 mogelijke codes te proberen is ook niet alles:grimacing:


Ik ben nu bij 0550:confounded:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Justin23 probeer ook even finlux code 1004

Dit merk is ook gerealiteerd aan vestel.
Justin23
Topicstarter
Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes
robbo wrote:
Justin23 probeer ook even finlux code 1004

Dit merk is ook gerealiteerd aan vestel.


1004 geprobeerd. TV gaat wel uit maar geen volume en source. Schijnt een bekend probleem te zijn bij Ziggo en Telefunken. Wellicht dat het volume en Source bij geen enkele code gaan werken.
ceskens

Level 1
  • 217Posts
  • 19Oplossingen
  • 19Likes
Misschien ten overvloede maar hierbij een redelijk volledige lijst met alle Mediabox XL afstandbediening codes.

Gr. Coen

Uitgelicht topic