Rubberen Robbie

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL

Wederom problemen met de MXL. Na drie monteurs en drie nieuwe MXL weer een probleem. De MXL geeft geen geluid en wel beeld. Als dit lang duurt dan start de box opnieuw op. De ene keer NL taal en dan een Engels menu. De MXL is enorm traag en reageert nauwelijks. As woensdag opnieuw een monteur. De laatste monteur was van lijnmeting. Heeft een de connector op de EV vervagen en een antenneversterker geplaatst. De huidige box is nog niet eerder geplaatst.
5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Hoi Rubberen Robbie dit is ernstig, laat even weten hoe het verdere verloop is en het resultaat?

Mocht het nog niet in orde zijn, dan kan een Ziggo moderator dit oppakken, zij kunnen diep in het systeem kijken, advies geven, dan wel actie ondernemen.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening en/of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Rubberen Robbie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor het reageren

Gebruikte schijfruimte: 50%
Software bijgewerkt: Onbekend
Signaal sterkte: 75% goed
Signaal kwaliteit:100% Uitmuntend

Wat ook heel vreemd is. Regelmatig een FBI gedaan. En vanmiddag na wederom een FBI de box bleef maar zoeken, knight rider, je weet wel..... Frontpanel reset werkte ook niet. Box een power reset en vervolgens een Engelstalig menu.

Meest vervelende is wel beeld en geen geluid. Even wachten en de box gaat opnieuw opstarten. Daarnaast de MXl is heel traag en als ik problemen dan is de MXL nog trager. Menu indrukken en wachten en wachten.....

Vanmiddag ook Ziggo gebeld en de Box ook niet bereikbaar via Horizon.

Alleen maar ellende met de MXL. Nu kijk ik via chromecast hier helemaal geen problemen mee.

As woensdag wederom een monteur. Ik wordt er schei ziek van.

Grt.
Rubberen Robbie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ps...

Ik weet de problemen met het opnemen in een netwerk. Nee de box zit niet in een netwerk. Je weet na zoveel FBI dat je iedere keer daarna de mxl in het netwerk moet opnemen, en ook geen UTP kabel op de MXL.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
In ieder geval veel succes gewenst woensdag en als het niet beter wordt, dan de volgende stap met een Ziggo moderator.
Rubberen Robbie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben zelf wel benieuwd woensdag. Ik heb wel mijn abonnement beëindigd bij Ziggo. De irritatie wordt mij teveel.

grt.

Uitgelicht topic