LOPTAFEL

Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next werkt niet meer, updaten stopt niet

Hoi allemaal,

Sinds een week of twee heb ik de Mediabox Next in gebruik. Zeker een verbetering over de Mediabox XL! Helaas heb ik sinds gisteravond een lastig probleem. Hebt lijkt alsof hij vastgelopen is in een updateproces.

Het lampje op de box knippert oranje, op de tv is een symbool van een update te zien (zie foto), waarna hij uitgaat. Kort daarna verschijnt het welkomstscherm. Vervolgens begint dit proces weer van voor af aan, de hele tijd.


Ik heb hem nog niet van de stroom gehad of aan en uit gezet met de knop op de achterkant, omdat ik bang ben dat ik iets belangrijks onderbreek. Echter, ruim 12 uur dit doen lijkt me ook niet normaal ?

Alles is goed aangesloten, mijn modem werkt prima dus een moet binnenkomend signaal zijn, kabels en splitter zijn nieuw, etc. Geen reden waarom het niet zou moeten werken.

Wat moet ik doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
LOPTAFEL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ben ik weer,

Inmiddels functioneert hij weer naar behoren! Geen idee wat daar precies voor heeft gezorgd, maar ineens ging hij uit en startte vervolgens normaal op. Moest alleen even de afstandsbediening opnieuw koppelen, maar dat is naar verwachting.

Ben alsnog wel benieuwd wat dit kan zijn geweest en of dit vaker voor kan komen.

Bekijk in context

16 Reacties 16
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Zet de box uit met de knop op de achterkant. Ff paar (2) seconden wachten en weer aan en laat de Next rustig zijn ding doen.
Zijn er dan nog steeds problemen, meldt dit dan hier.

Controleer ook voor de zekerheid je kabelverbinding of die goed aangedrukt in het modem en de Next zit.
LOPTAFEL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
KBX458 wrote:
Zet de box uit met de knop op de achterkant. Ff paar (2) seconden wachten en weer aan en laat de Next rustig zijn ding doen.
Zijn er dan nog steeds problemen, meldt dit dan hier.

Inmiddels heb ik dit gedaan. Heb hem zelfs enkele minuten uit laten staan. Nog steeds precies hetzelfde probleem helaas...
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dan meld ik dit bij de moderators. Zij kunnen in het systeem om te zien of er iets bijzonders aan de hand is met je verbinding of ander zins.
Ze hebben het druk, dus verwacht niet meteen een antwoord.

Kun je nog wel tv kijken? Wsl niet.
LOPTAFEL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
KBX458 wrote:
Dan meld ik dit bij de moderators. Zij kunnen in het systeem om te zien of er iets bijzonders aan de hand is met je verbinding of ander zins.
Ze hebben het druk, dus verwacht niet meteen een antwoord.

Kun je nog wel tv kijken? Wsl niet.

Dat zou fijn zijn! Hopelijk kunnen ze zsm beantwoorden. Ik kan momenteel inderdaad geen tv kijken via de Next. Wel unencrypted op mijn tv en via de app uiteraard, dus ik denk dat ik het wel eventjes overleef ?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Heb ik ook gehad, zit niets anders op dan harde reset, is een combinatie van knopjes indrukken, ff googelen of wachten op een moderator (krijg je een prive berichtje)
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Mooi dat je nog, hoewel beperkt, tv kunt kijken.
mguzz ik heb die methode ook voorbij zien komen, maar ga hem niet onbevoegd geven. Ik wil geen ruzie met Lycke. :smile:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mogelijk dat deze tip van Mark Ziggo je kan helpen:


  • Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet hem weer aan en houd deze twee knoppen, "-" en het status LEDje, op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm
LOPTAFEL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
mguzz wrote:
Heb ik ook gehad, zit niets anders op dan harde reset, is een combinatie van knopjes indrukken, ff googelen of wachten op een moderator (krijg je een prive berichtje)

Ik heb inderdaad gezocht naar de front panel reset, maar ik kon hem niet vinden.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rt Ik probeerde dit juist niet te vermelden, wordt Mark niet vrolijk van dat je dit openbaar plaatst
LOPTAFEL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Mogelijk dat deze tip van Mark Ziggo je kan helpen:


  • Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet hem weer aan en houd deze twee knoppen, " -" en het status LEDje, op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm

Dit ga ik nu proberen!
LOPTAFEL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het geprobeerd. Kreeg even het wit/blauwe lampie, maar direct daarna verviel hij weer in dezelfde ‘loop’.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
mguzz wrote:
Be rt Ik probeerde dit juist niet te vermelden, wordt Mark niet vrolijk van dat je dit openbaar plaatst

Deze werkwijze heeft Mark zelf geplaatst mguzz in dit topic:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-installatieprobleem-cs1011-39740

Er is nog een andere manier die hier niet openbaar geplaatst mag worden.

En hier ook te lezen: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/meest-voorkomende-foutcodes-cs1002-cs1010-cs1011-cs2004-40046
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
In dat geval wordt het een publiek geheim. Heb notitie gemaakt en bij de pc geplakt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rt Aha wist ik niet, ik kreeg nl. een prive bericht met deze tip vandaar
LOPTAFEL
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ben ik weer,

Inmiddels functioneert hij weer naar behoren! Geen idee wat daar precies voor heeft gezorgd, maar ineens ging hij uit en startte vervolgens normaal op. Moest alleen even de afstandsbediening opnieuw koppelen, maar dat is naar verwachting.

Ben alsnog wel benieuwd wat dit kan zijn geweest en of dit vaker voor kan komen.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
De Next is feitelijk een computer en kan dus soms ergens in vastlopen. De mens wil soms dat iets snél wordt opgelost, maar de computer bepaalt zijn eigen tempo.:sweat_smile:

Uitgelicht topic