Mekznl

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next wegvallend geluid op Onkyo

Aangezien ik er helaas met Ziggo maar erg lastig uit kom, plaats ik het hier maar even in de hoop dat iemand een gouden tip heeft. 

Ik heb sinds een tijdje een Horizon Box Next en sinds die tijd heb ik 1 probleem, wegvallend geluid.

Zolang de Horizon Next is ingeschakeld, valt af en toe maar soms ook vaak achter elkaar het geluid voor een seconde of 2 weg op mijn Onkyo versterker. 

 

De aansluiting loopt als volgt: 

Horizon->TV via HDMI -> Receiver via HDMI. Ook is er een Chromecast op de TV aangesloten.

Het geluid loopt via ARC naar de versterker toe, zodat alles wat ik op de TV doe fatsoenlijk geluid heeft. 

De versterker heeft altijd een Dolby lampje wat brandt omdat ik de Horizon zo heb ingesteld (ik heb het ook al geprobeerd om het uit te zetten maar dit hielp niet). Dit lampje gaat ook altijd heel even uit op het moment dat het geluid wegvalt. De audio verbinding raakt dus verloren..  

Nieuwe HDMI kabels geprobeerd, geen resultaat.

Het maakt niet uit wat ik doe met de TV, al is het de Netflix app van LG, zolang de Horizon Next aangesloten is en aanstaat, komt dit probleem om de haverklap voor. De TV en de Horizon zelf al eens op fabrieksinstellingen gezet, geen resultaat. Ik heb de Horizon al op een andere HDMI poort geprobeerd, heeft niet geholpen. 

Momenteel haal ik de HDMI kabel van de Horizon uit de tv als ik iets anders wil doen dan TV kijken, want het is echt bloed irritant. 

Ziggo wilt een monteur langs sturen en anders helpen ze me niet.. maar ik heb daar allemaal geen tijd voor. Ik werk 40 uur in de week en ik heb echt geen zin om voor de zoveelste keer een vakantiedag op te nemen omdat de spullen niet goed werken... 

 

Hopelijk heeft iemand een geniale ingeving.

Het gaat om een LG 49UH850V, icm Onkyo TX-NR636. 

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo wilt een monteur langs sturen en anders helpen ze me niet..

Het is ook heel lastig om 3 stuks verschillende apparatuur, met elk hun eigen gebruiksaanwijzing en instellingen, met welke kabels, waar precies ? aan elkaar gekoppeld, van een afstand te kunnen beoordelen en dan te helpen.

Als je alles ziet en je hebt ervaring om in het wild te troubleshooting en je kent de apparatuur al een heel eind, is het vele malen makkelijker, je ziet hoe alles aangesloten en ingesteld is in 10 minuten.

Een situatie ter plekke zien zegt vaak meer dan duizend woorden.

Hoop voor je dat er iemand hier langskomt die je uit de brand kan helpen.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik zou persoonlijk even e.e.a. proberen uit te sluiten.
Wat je eerst kan doen is of de reciever bepaalde instellingen heeft voor de hdmi poorten waarmee je e.e.a kan bijstellen misschien.

Daarnaast beschikken de meeste recievers nog wel over optische aansluitingen, dan een optical kabel van de next naar de reciever en zorgen dat je bij gebruik van de tv, de audio via de optical poort laat lopen en dan eens kijken of het geluid nog wegvalt.
Ik heb zelf een pioneer reciever met hdmi poorten, echter heb ik zelf de Next rechtstreeks op de tv aangesloten en de audio via een optical naar de reciever.
Ik kwam er zelf nl. achter dat bij aansluiten van de tv op een hdmi poort van de reciever, de reciever elke keer aan ging, zodra de tv werd aangezet en ik wil niet altijd het geluid via de reciever laten lopen, maar dat zelf bepalen.

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Ik neem aan dat je het over de Next hebt en niet de MediaboxXL (voorheen de Horizon). Wellicht dat het helpt als je CEC uitzet op de Next (één knop voor aan- en uitzetten). Zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/afstandsbediening-van-tv-loskoppelen.html

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Misschien even hier kijken want er zijn diverse topic’s over de Onkyo receiver en wie weet zit het antwoordt er tussen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Mekznl , van harte welkom hier op de Community! 

Het is allemaal nog al complex als ik je bericht zo lees! Ik kan mij voorstellen dat je nu voor een raadsel staat en dat je hier graag kundig advies over wilt. Daarvoor ben je hier zeker aan het juiste adres. 
 

Er zijn hier door verschillende kenners adviezen gegeven om je te helpen. Kom je daarmee uit de voeten? 
 

Ik wens je in ieder geval een heel fijn weekend toe!

Huig Kuijt

Level 5
  • 92Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik heb een Marantz receiver. Gebruik deze aansluiting: Ziggo Next > LG tv via HDMI

LG tv > Marantz via optisch.

Dit omdat ik liever de apps van de tv gebruikt.

Uitgelicht topic