Aangezien ik er helaas met Ziggo maar erg lastig uit kom, plaats ik het hier maar even in de hoop dat iemand een gouden tip heeft.
Ik heb sinds een tijdje een Horizon Box Next en sinds die tijd heb ik 1 probleem, wegvallend geluid.
Zolang de Horizon Next is ingeschakeld, valt af en toe maar soms ook vaak achter elkaar het geluid voor een seconde of 2 weg op mijn Onkyo versterker.
De aansluiting loopt als volgt:
Horizon->TV via HDMI -> Receiver via HDMI. Ook is er een Chromecast op de TV aangesloten.
Het geluid loopt via ARC naar de versterker toe, zodat alles wat ik op de TV doe fatsoenlijk geluid heeft.
De versterker heeft altijd een Dolby lampje wat brandt omdat ik de Horizon zo heb ingesteld (ik heb het ook al geprobeerd om het uit te zetten maar dit hielp niet). Dit lampje gaat ook altijd heel even uit op het moment dat het geluid wegvalt. De audio verbinding raakt dus verloren..
Nieuwe HDMI kabels geprobeerd, geen resultaat.
Het maakt niet uit wat ik doe met de TV, al is het de Netflix app van LG, zolang de Horizon Next aangesloten is en aanstaat, komt dit probleem om de haverklap voor. De TV en de Horizon zelf al eens op fabrieksinstellingen gezet, geen resultaat. Ik heb de Horizon al op een andere HDMI poort geprobeerd, heeft niet geholpen.
Momenteel haal ik de HDMI kabel van de Horizon uit de tv als ik iets anders wil doen dan TV kijken, want het is echt bloed irritant.
Ziggo wilt een monteur langs sturen en anders helpen ze me niet.. maar ik heb daar allemaal geen tijd voor. Ik werk 40 uur in de week en ik heb echt geen zin om voor de zoveelste keer een vakantiedag op te nemen omdat de spullen niet goed werken...
Hopelijk heeft iemand een geniale ingeving.
Het gaat om een LG 49UH850V, icm Onkyo TX-NR636.