André-V

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next: "Voeding van apparaatfout controleren"

Als ik vanuit standby de mediabox opstart verschijnt zo af en toe de melding VOEDINGSFOUT.

Soms verdwijnt dat scherm en start de box verder normaal op, maar af en toe moet ik de box uitzetten via schakelaar achterkant. Meestal wacht ik dan een halve minuut voordat ik de box weer inschakel. Daarna start de box altijd weer normaal op.

Dit probleem kan wekenlang wegblijven, en zich dan weer voordoen. Zeer irritant!

Weet iemand een oplossing?

Alvast mijn dank voor je reactie

37 Reacties 37
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

je kunt de mediabox next een komplete fabriek reset geven  klik op afstandsbediening op huisje ga na  tandwieletje klik op ok  ga na systeem met pijljes na fabriek instellingen  klik op ok  tik pincode in  als dit niet veranderd is  is dat 0000 klik op ok klik op bevestig en de box wordt gereset  mag dit toch nog voorkomen , neem dan kontackt op met ziggo . het kan zijn dat de externe voeding niet meer na behoren werkt 

horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes

Even bellen met de klantenservice bellen (1200) en een Box Swap aanvragen. En duidelijk vermelden wat de foutmelding is. Die zullen hem dan gelijk omruilen voor een nieuwe. En heb je binnen 5 dagen een nieuwe box de oude defecte box kun je dan retour sturen als je de nieuwe in huis hebt Box swap gaat zeer snel meestal binnen 5 dagen heb je de nieuwe al in huis

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Dit issue hebben wij af en toe ook helaas.

Het lijkt heel erg op het zwarte scherm issue bij opstarten,
maar in dit geval reageert de box niet op de power button van de afstandsbediening.
De box start simpelweg niet op, de geopperde harde reset met de power button aan de achterkant van de Next is de enige oplossing in dit geval!

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dit lijkt me een probleem met de voedingsadapter en niet met de Next zelf. Ik weet niet of de klantenservice die los omruilt. Zo niet dan hele Next om laten ruilen.

Dit kan evt ook via dit topic geregeld worden door een Ziggo moderator. Als je dat wilt, vul dan even je postcode en huisnr in in je profiel, als je dat nog niet had gedaan. Alleen Ziggo kan dat zien. Wellicht heeft een Ziggo moderator nog andere suggesties. Normaal gesproken komt er wel ééntje langs in je topic.

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

@Dolfff  het lijkt geen adapter probleem, ik heb een vervangende adapter ontvangen,
probleem bestaat nog steeds.

De Next gaat simpelweg niet uit “standby” en de tv geeft dat de bovenstaande melding,
na de Next een keer met de knop achterop uit en weer aangezet te hebben gaat die gewoon aan.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

is het dan zeker de Next en niet de tv? Heb ik met Samsung- en Philipstvs ook meegemaakt..

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @André-V, goed dat je de Ziggo Community hiervoor hebt gevonden. Is er nog iets gewijzigd sinds je eerste bericht?

Een erg gek maar vooral vervelend probleem. Net als bij @PetertjeBol begrijp ik. Ik ben eigenlijk eerst benieuwd welk apparaat de melding veroorzaakt; kun je er een foto van maken? Een Samsung TV kan namelijk een soortgelijke fout produceren bij een extern apparaat via HDMI, er staat dan iets als “Voeding van apparaatfout controleren”.

Neemt uiteraard niet weg dat het nog steeds de Next Mediabox zelf kan zijn, maar het kan ons wel helpen in de zoektocht.

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

@Alex Ziggo  Ik heb inderdaad ook een Samsung tv.
Is dit een specifiek Samsung issue?

 

Ik heb het alleen bij de Next, niet bij andere via HDMI aangesloten apparaten.

Next herstarten en het  werkt wel weer, maar liever doe ik dit niet natuurlijk 

André-V
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alex, natuurlijk maak ik een foto voor je.  Zo gauw het probleem zich weer voordoet zal ik een foto maken. 

 

André-V
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Alex Ziggo Vanavond deed de storing zich opnieuw voor en slaagde ik er in een foto te maken. TV is Samsung. Een Denon Heos soundbar is op de tv aangeloten. Als je meer informatie nodig hebt hoor ik dat graag. bvd.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Bedankt voor de foto, @André-V ! Het is in ieder geval een foutmelding die de TV zelf genereert (@PetertjeBol) , maar natuurlijk wel erg gek dat het alleen/vooral bij de Mediabox Next gebeurt (het gebeurt niet bij andere apparaten toch?) Online lees ik wat wisselende oorzaken ervan. Het is ook een bijzonder vertaalde foutmelding   Heb je om te beginnen al eens een andere HDMI-ingang van je televisie geprobeerd?


Edit: Ik heb voor de vindbaarheid en duidelijkheid de titel aangepast naar de getoonde foutcode.

 

André-V
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie @Alex Ziggo . Als ik een andere hdmi-ingang gebruik op de tv, dan geeft mijn soundbar (Denon Heos) geen geluid meer. Toen vorig jaar juli de monteur de tv installeerde heeft hij verschillende hdmi-ingangen geprobeerd. Alleen de ingang (hdmi-4 ARC) die het geluid van de tv automatisch doorzet naar de soundbar werkt. (@PetertjeBol) Wel vind ik het vreemd dat dit probleem zich pas sinds oktober 2019 voordoet. Van juli tot oktober heb ik de foutmelding nooit gezien. Naast de soundbar is er ook een Samsung blue ray speler aan de tv gekoppeld. Dat apparaat heeft nog nooit voor foutmeldingen gezorgd. Heb ik nog andere opties om van dit probleem af te komen?

 

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

@André-V  ik heb dit probleem sinds een week/maand of wat, in het begin van de Next hier geen last van gehad inderdaad.

Andere apparatuur heeft hier zoals gezegd geen last van op dezelfde Samsung tv.

André-V
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oké (@PetertjeBol), dank voor je reactie! Ben benieuwd of we uiteindelijk een oplossing vinden voor dit probleem.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Bedankt voor de updates!

Het is niet per se Mediabox Next-specifiek. Ik heb thuis een oude Mediabox van Samsung en deze heeft in het verleden ook al de foutmelding gegenereerd. Het opvallende van de laatste keer is, is dat de Mediabox ‘gewoon’ in Stand-by stond (zoals ook moest).

Ik ben nu vooral benieuwd; schakelen jullie alles aan via de afstandsbediening van de Samsung TV of van de Mediabox Next? En zien jullie het LED-je wel veranderen van de Next?

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

@Alex Ziggo TV en Next worden bedient met de Next abbo.

Kleur van het ledje ga ik in de gaten houden.

Jerpie

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb sinds een paar dagen een nieuwe tv van samsung en heb deze melding ook vaak, is hier al een oplossing voor? Mvg

Jerpie

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jerpie Zit er tussen de Next en de Samsung nog een apparaat, zoals een versterker?

Uitgelicht topic