Kevinprins

Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox Next verliest verbinding met modem

Hallo! Mijn tweede topic op dit forum. Sinds een ruime maand is het tobben: de mediabox verliest , tijdens replay, opname of Netflix kijken, verbinding met het modem. Tegelijkertijd valt de wifi weg(merkbaar op je telefoon) en de huistelefoon is niet te gebruiken. 

Mb en modem zijn met een korte meegeleverde kabel verbonden, zo ook de coax kabels: alles origineel en kort. 

Geen verdere apparatuur dan een draadloze verbindingset voor wifi in de schuur. 

 

Modem is een eergisteren vervangen voor een Arris, de Technicolor is meegenomen.

 

. Ten tijde vd storingen zie je eerst op de tv 'moment', en dan valt de verbinding weg. Diagnose geeft dan wel of geen internet verbinding aan, is het er niet dan doopt de balk bij internet snelheid ook niet op. 

 

Verbinding komt wel wel terug, maar dit is met grote regelmaat geen kijken.

Huistelefoon en wifi vallen ook weg. Monteur is dus geweest.

Jullie nog suggesties?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

OK, duidelijk, je modem heeft een obstructie richting Ziggo, hij moet heel sterk zenden om de Ziggo servers te bereiken en dan gaat het nog niet goed. De upstream zit boven de 49.

 

 

Als eerste zou ik het witte kapje van de splitter halen, als dat witte kapje te ver over de splitter zit, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos en dat kan dit soort storingen veroorzaken.

 

Bekijk in context

51 Reacties 51
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Be rt wrote:

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Dat wil ik zeer graag doen vanmiddag/vanavond,maar de Arris staat er niet bij..(sorry, relatief een leek)

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

De Arris is een Connectbox.

Er is ook een Compal Connectbox. De bediening is gelijk.

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

 

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hier de foto's. Net bij binnenkomst geen wifi signaal, en de huistelefoon knippert rood , brand vervolgens groen op het modem, en het wifi logo brand groen. 

 

Groene kabel komt binnen, in een kastje (Ziggo gemonteerd) en vertakt zich in een splitter met twee uitgangen, een naar het modem,een naar de nextbox.

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Foto's vd upstream downstream en netwerk historie staan erbij in een link

 Heeft een hoop critical..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

OK, duidelijk, je modem heeft een obstructie richting Ziggo, hij moet heel sterk zenden om de Ziggo servers te bereiken en dan gaat het nog niet goed. De upstream zit boven de 49.

 

 

Als eerste zou ik het witte kapje van de splitter halen, als dat witte kapje te ver over de splitter zit, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos en dat kan dit soort storingen veroorzaken.

 

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Be rt bedoel je dan de afdekking die op de muur zit?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Nee, die kun je laten zitten, ik bedoel het witte kapje op de splitter.

 

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Kapje is eraf. Eenmalige actie. Brak in tweeën.

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik plaats de nieuwe foto's in hetzelfde album @Be rt 

https://photos.app.goo.gl/1U1PBtGf4Kvs2T7s5

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De signaalwaarden zien er nu goed uit.

Hoe gaat het nu met de TV, de internetverbinding en de telefoon?

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nextbox stond net weer te knipperen. Die is met wifi verbonden. Dat was op verzoek van de Twitter afdeling. Moet ik dat zo laten of weer bekabeld aansluiten?

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zou een Next box, als het mogelijk is, altijd met een netwerkkabel aansluiten.

Wifi is instabieler door allerlei andere mogelijke wifisignalen van buren of door andere storende invloeden.

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zojuist weer met kabel aangesloten.

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen! Net nieuwe foto toegevoegd met upstream gegevens. Staat in het album . Ga zo een serie,/ film kijken. Ben benieuwd

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

En hoe is het gegaan en gaat het nu? @Kevinprins 

Kevinprins
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Goeiemorgen! Ik ben druk met een serie werkdagen achtereen,heb nog geen tijd gehad om uitgebreid te gaan kijken. Gisteravond wel hoogvliegers gekeken,had ik opgenomen. Nextbox heeft 1 x gedreigd met 'momentje' toen ik de aflevering even pauzeren deed, maar dat verdween weer geheel tegen mijn verwachtingen in. 

 

Kun je nog eens iets uitleggen over de verschillen die je ziet in upstream en way dat precies doet? En alle critical meldingen?

Uitgelicht topic