Martin mingers

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mediabox Next verbinden met 2 beeldschermen

Ik heb een mediabox next.

En nu wil ik er twee beeldschermen erop aansluiten in mijn kamer.

Maar de box heeft maar een hdmi uitgang.

En nu is mijn vraag kan ik hier een hdmi splitter op zetten en zoja welke.

Bvd.

12 Reacties 12
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ik keek even bij:
https://www.allekabels.nl/hdmi-splitter/1781/1049115/2-poorts-hdmi-splitter.html

Je vindt daar teksen als:

Opgelet voor Horizon TV en Apple TV gebruikers:
Het signaal van een Horizon Box / Apple TV kan niet worden gesplitst door een hardware beveiliging door de fabrikant van deze settopbox

Je vraagt je dan meteen af: hoe zit dit bij de Next?
Daar heb ik geen antwoord op. Iemand anders misschien wel.

Afgezien daarvan moet je ook nog letten op geschiktheid voor  HDMI 2.0 / HDCP 2.2.
Anders kun je problemen krijgen met de doorgifte van 4k bronnen.
Dan kom je bij Alle Kabels meteen bij duurdere Splitters terecht:
https://www.allekabels.nl/hdmi-kabel/80/1427191/4-poorts-hdmi-20-splitter-met-3d-en-4k.html
Niet iets om een gokje mee te wagen. Terugsturen zou evt nog kunnen.
Met bv deze kan een gokje wellicht wel (niet alle specs zijn ok, maar dat zegt niet altijd alles):
https://www.amazon.de/dp/B07TSJJRNC/ref=asc_df_B07TSJJRNC1571904000000/?creative=22662&creativeASIN=...

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@robbo @Be rt  @Willem-A Kunnen jullie hier iets beters mee, dan ik dat kan?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Helaas heb ik geen idee, maar mogelijk de anderen wel.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Een simpele splitter gaat 'm niet worden, en dus zou @Martin mingers de door jou @hanhaangedragen optie kunnen proberen, maar dan wel de vraag stellend aan de leverancier of deze terug mag als het niet doet wat het moet doen. En dan is er natuurlijk nog de prijs, én de vraag waarom er 2 schermen op één Next aangesloten moeten kunnen worden worden, want ja, je kijkt daarop immers wel naar dezelfde beelden. Ik zie zelf het nut er dus niet zo van in, maar zoveel mensen, zoveel wensen...

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Is ook moeilijk.. mn nu ook de 4k signaal doorgegeven moet worden. Goedkope splitters die kunnen goed werken.. Ik heb meegemaakt soms beter dan die dure... Ik zou bij een speciaal zaak of webwinkel de vragen als splitter niet werkt bij de thuissituatie deze terug gestuurd kan worden... ( wat in de meeste gevallen kan) maar specifieke 4k hdmi splitters kan ik niet ( nog niet) over oordelen. Heb nog geen 4k tv...Av reciever op de toekomst voorbereid..4k hdr. Etc... 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Bedankt mannen. Was er nou maar iemand die uit de praktijk zou kunnen bevestigen dat met een af ander supergoedkoop splittertje best te werken valt………
Afwachten, maar.

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

In dit geval de situatie van ts zal niet de goedkoopste optie mogelijk zijn.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Nee, dat denk ik ook niet. Je hebt praktische ervaring nodig, hier. Met Tip over Splitter die ok werkt of juist dat je gebruik van een Splitter maar moet vergeten.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:

Bedankt mannen. Was er nou maar iemand die uit de praktijk zou kunnen bevestigen dat met een af ander supergoedkoop splittertje best te werken valt………
Afwachten, maar.

 

Tja, maar wie sluit er 2 schermen aan op één Mediabox… Hooguit iemand die wellicht ook gebruik maakt van een beamer naast de Tv. Maar in dat geval brengt een receiver met HDMI dan weer uitkomst daar deze steeds vaker ook over 2 HDMI uitgangen beschikken. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Wat evt ook nog zou kunnen is de Scart output van de Next splitten.
Maar ja, we weten allemaal wat dit te betekenen heeft voor de beeldkwaliteit……….
Toch mag het niet ongenoemd blijven, vond ik. TS moet alle opties kennen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:

Wat evt ook nog zou kunnen is de Scart output van de Next splitten.
Maar ja, we weten allemaal wat dit te betekeken heeft voor de beeldkwaliteit……….

 

Ja, daar word het signaal niet beter op, en je hebt het dan al over SD… Niet doen denk ik dan.  Eerst maar eens afwachten waarom @Martin mingers dit wil denk ik. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Martin mingers . Welkom hier! 

Je vraagt heeft een hoop activiteit opgeleverd hier ^^. Zien we je snel terug? 🙂 

Uitgelicht topic