Matthijs1968

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next - ventilator draait continue

Ik heb net mijn abonnement uitgebreid en daarbij een Mediabox Next ontvangen. Vanaf de eerste ingebruikname draait de ventilator continue erg luid en dus storend. Ook na uitzetten blijft de ventilator nog even doordraaien. Dankzij google begrijp ik dat dit probleem vaker voorkomt en dat het apparaat dan wordt omgeruild.  De klantenservice weet echter te melden dat zij niets kunnen doen totdat een monteur langs is geweest en die werken uiteraard voorlopig niet. Is er echt geen enkele andere manier om hier mee om te gaan?

Ik hoop overigens echt dat het wordt opgelost want het systeem ziet er goed uit, makkelijk te gebruiken en beeldkwaliteit lijkt ook echt beter dan ik had. Zou jammer zijn om het maar uit te zetten en de kabel rechtstreeks op de televisie aan te moeten sluiten.

6 Reacties 6
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Er zijn op het forum legio topics te vinden met dit euvel.

Of de Next die je ontvangt heeft het, of heeft het niet.

Ik heb helaas hetzelfde kwaaltje, de Next is al meermaals omgewisseld,
maar stil is de Next zeker niet.
 

Het enige dat er kan gebeuren is dat Ziggo een partij Nexten binnen krijgt
waarvan de fan zeker geen geluid maakt, en dan iedereen de mogelijkheid te geven het product om te ruilen.

Hopelijk wil een mod voor jou de Next omruilen, en heb je met een vervangende Next een stille variant!

mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

@Matthijs1968  ff geduld en laat een Moderator dit hier oppakken zij kunnen omruiling voor jou regelen ...dit is helaas een bekend probleem van de Next ventilator.

Exemplarische ventilatorproblemen...indd. heel wat topics hierover maar omruilen voor een stiller exemplaar kan een mod voor jou regelen...succes. 

Matthijs1968
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor jullie reacties. Hoe kom ik in contact met een Moderator? Of is het wachten totdat hij/zij hierop reageert? 

mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

yep wachten alhier….

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemiddag @Matthijs1968 

Er zou natuurlijk sprake kunnen zijn van een hardwareprobleem met de Mediabox Next die je nu hebt. Voordat ik het apparaat voor je om kan ruilen wil ik wel graag weten of de Mediabox Next niet mogelijk op de Eco energiestand staat. Na de laatste softwareversies (SW versie 4.19 en 4.22) horen we namelijk van meer klanten dat de Mediabox Next een “piepend” geluid maakt op het moment dat de Eco stand staat ingesteld op de Mediabox.  Met deze stappen op deze pagina kun je nagaan of dit bij jouw Mediabox Next ook het geval is. Zorg er daarnaast voor dat de Next op een stabiele ondergrond staat en voldoende ventilatieruimte heeft.

Laat maar weten wat je bevindingen zijn. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Heb je nog gekeken of het probleem op te lossen is met de tips die ik in eerder bericht stuurde @Matthijs1968 ? Ik ben erg benieuwd! 
Groeten,

Paul

Uitgelicht topic