Erknup

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next start vaak niet

Ik heb sinds een tijdje de mediabox next en in het begin werkte deze perfect. Nu ben ik vorige maand verhuisd en daarna kreeg ik problemen met de mediabox next.

Ik dacht eerst dat het probleem in de aansluitingen hier in huis lag maar nu zag ik dat er meerdere mensen met dit probleem zijn sinds een update dus nu vermoed ik dat dit toevallig tegelijkertijd gegaan is. Er is al een monteur langs geweest die alle aansluitingen heeft vernieuwd en de mediabox geeft bij diagnostiek aan dat het signaal goed is.

Het probleem is dat als ik de mediabox aan zet met de afstandsbediening dan gaat de tv aan en de mediabox lijkt ook aan te gaan maar dan geeft de tv aan dat er geen signaal is. Een keer uitzetten en weer aan lost dit meestal op maar soms komt het ook voor dat hij gewoon echt niet aan wil en dat ik de mediabox met de schakelaar aan de achterkant uit en weer aan moet zetten.

Klopt het dat dit een probleem is in de mediabox wat nog niet is opgelost of moet ik het toch ergens anders gaan zoeken? Ik zag in andere topics ook dat mensen het hadden opgelost door de standby instellingen te veranderen, dit ga ik in ieder geval proberen maar dit lijkt me niet een permanente oplossing aangezien het stroomverbruik hiervan omhoog zal gaan.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Probeer het probleem eerst op te lossen door de instellingen voor standby aan te passen.
In een volgende update zullen diverse gemelde bugs mogelijk zijn verholpen, maar welke, mede afhankelijk van de prioriteit, wordt pas bekend gemaakt bij het verschijnen van die update.

Bekijk in context

2 Reacties 2
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Probeer het probleem eerst op te lossen door de instellingen voor standby aan te passen.
In een volgende update zullen diverse gemelde bugs mogelijk zijn verholpen, maar welke, mede afhankelijk van de prioriteit, wordt pas bekend gemaakt bij het verschijnen van die update.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Druk eens op de Homeknop > ga naar tandwiel rechts (naast Apps)
Kies Tabblad Systeem:
Hoe staat het volgende: Verbruik in Standby - Zet deze eens op Hoog (start snel op )

Kies nu Tabblad Beeld en Geluid:
Hoe staat de optie: Een knop voor aan en uit zetten ( Aan/Uit) zet deze Aan voor alle apparaten opstarten en uitzetten, als je hem uitzet, gaat alleen de Media Box uit.

Lukt dit niet, kan je altijd Tabblad Systeem weer kiezen en dan Fabrieksherstel en pin is 4x nul ( 0000 )Als goed is moet dan alles weer ververst zijn en werken.

Uitgelicht topic