Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

MediaBox Next : Slecht geluid ! Graag Dolby Digital doorgeven zoals bij Humax en Mediabox XL

Goedendag allen,

Al veel besproken in de community, waarbij vaak de "oplossing" is iets aan je setup te veranderen. Geen goed idee, als de voorgaande apparatur met dezelfde setup goed werkte.

Ik heb sinds 2008 een Denon AVR-2105, met veel toeters en bellen die mijn pet te boven gaan, maar in ieder geval -zonder- HDMI poort. De toenmalige HDD via aan de TV gekoppeld, en het geluid van de TV via optical audio aan de AVR voor het geluid.

Via de Humax kijken met Audio op Dolby Digital, schakelt de AVR keuring naar Dolby Surround 5.1 als dat wordt aangeboden. Bij stereo uitzendingen schakelt de AVR naar PLC II , wat een soort 5-channel stereo oplevert, inclusief gebruik van de sub.

Via de Horizon kijken met Audio op Dolby Digital, schakelt de AVR keuring naar Dolby Surround 5.1 als dat wordt aangeboden. Bij stereo uitzendingen schakelt de AVR naar PLC II , wat een soort 5-channel stereo oplevert, inclusief gebruik van de sub.

Via de Next kijken met Audio op Dolby Digital, schakelt de AVR -altijd- Dolby Surround 5.1 .
Stereo uitzendingen resulteren in arm geluid, alleen uit het linker en rechter kanaal. Zet je de Next op Dolby uit, dan krijg je ook de uitzendingen die wel in Dolby uitzending niet meer in Dolby binnen. Een ongewenste teruggang in gebruiksplezier.

Voor zover mijn kennis gaat, is dit niet op te lossen door de spullenboel anders aan te sluiten.
Het lijkt er op dat het probleem is onderkent door Ziggo, maar ik heb nog geen duidelijk statement van Ziggo gezien of dit met een volgende software versie opgelost kan worden.

Ik weet t, klant helpt klant en zo, maar kan iemand van Ziggo hier iets over zeggen ?

Bij voorbaat dank !
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Rene F jammer dat je receiver geen HDMI poort heeft! Daar zetten wij namelijk volop op in. Er zit voor zover ik weet geen oplossing aan te komen, het is ook nog niet duidelijk of dit wel voor iedereen een probleem is (veel mensen met een andere setup vinden het juist een oplossing begrijp ik). Er is geen statement voorhanden. Het is nu het beste om je ervaringen met andere klanten te delen in de topics die al hebt gevonden over dit onderwerp. Wij kunnen de bevindingen dan beter bundelen en ter overweging aan de ontwikkelaars aanbieden.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Rene F jammer dat je receiver geen HDMI poort heeft! Daar zetten wij namelijk volop op in. Er zit voor zover ik weet geen oplossing aan te komen, het is ook nog niet duidelijk of dit wel voor iedereen een probleem is (veel mensen met een andere setup vinden het juist een oplossing begrijp ik). Er is geen statement voorhanden. Het is nu het beste om je ervaringen met andere klanten te delen in de topics die al hebt gevonden over dit onderwerp. Wij kunnen de bevindingen dan beter bundelen en ter overweging aan de ontwikkelaars aanbieden.

Uitgelicht topic