frank.j.1983

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next onderdrukt Atmos op LG Soundbar

Samengevat: nu ik de Mediabox Next heb aangesloten, geeft mijn LG soundbar geen Atmos geluid mee afkomstig van de ingebouwde Netflix app op mijn LG TV.

Toelichting: Sinds gisteravond heb ik de Next. Verademing qua snelheid etc. Ik merk alleen iets vreemd. De Next onderdrukt Atmos in de tv apps van mijn tv. Mijn LG TV (2018 model, SK8500) en LG SK10Y soundbar ondersteunen beiden Dolby Atmos. Ik heb een Netflix 4K Ultra abonnement, en de TV heeft ondersteuning om bij bepaalde Netflix series (via de ingebouwde Netflix app, niet die van de next!) het geluid in Atmos af te spelen (wat inbegrepen is in dit abonnement). Mijn soundbar is via HDMI ARC aangesloten op de TV, en zorgt er dus voor dat bepaalde series automatisch in Atmos worden afgespeeld op de soundbar. Een serie zonder Atmos, wordt uiteraard niet in Atmos afgespeeld. Voorheen had ik de Mediabox XL, en dat had hierin geen invloed op. Mediabox XL op HDMI 1, LG soundbar op HDMI 2 (ARC).
Met de Next aangesloten op HDMI 1 (dat is dus de enige wijziging in de configuratie), merk ik dat de ingebouwde TV Netflix wel aangeeft dat een serie in Atmos is, maar dat dit niet wordt opgepakt door de soundbar. En het gekke is: als ik vervolgens de Next uit de tv trek, blijft dit zo. Alsof de Next ergens een instelling wijzigt in mijn tv+ soundbar combi.

Nu zie ik op dit forum al wat HDMI en geluidsissues, maar niet het specifieke issue dat ik heb. Het maakt geen verschil of ik in de Next settings voor stereo of dolby geluid kies. Al weet ik dat Atmos in mijn tv via DD+ wordt gestuurd. En ik heb inderdaad gekozen voor de koppeling van afstandsbediening aan TV + Soundbar en in de tv staat HDMI-CEC aan.

Iemand een idee? Of hetzelfde probleem?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
frank.j.1983
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem heeft zichzelf opgelost (zonder mijn tussenkomst).

Wel heb ik lipsync problemen als de next op dolby staat i.p.v. stereo, maar dat is in een ander topic ook al gerapporteerd.

Kan mijn topic gewist worden door een moderator?

Bekijk in context

3 Reacties 3
frank.j.1983
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem heeft zichzelf opgelost (zonder mijn tussenkomst).

Wel heb ik lipsync problemen als de next op dolby staat i.p.v. stereo, maar dat is in een ander topic ook al gerapporteerd.

Kan mijn topic gewist worden door een moderator?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic, dus dat komt binnenkort goed.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Bedankt voor de terugkoppeling, frank.j.1983. Fijn dat het weer werkt. Ik zal het topic naar het archief verplaatsen voor je.

Uitgelicht topic