Ad59

Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Mediabox next en Philips tv

Ik heb al een tijd de mediabox Next. Een hele verbetering tov de Horizon die ik hiervoor had. Echter heeft deze box bij mij ook een paar vervelende storingen. Heb ik al diverse keren aan Ziggo gemeld echter hoor ik dan, probleem is bekend en zijn er mee bezig.

         Mijn tv (Philips) wordt regelmatig onder het kijken uit geschakeld.

         Het geluid is slecht en niet synchroon

        Tijdens het inschakelen zie ik heel even beeld op tv om daarna te zien dat tv uit geschakeld wordt

Dus dat de mediabox Next de grote verbetering is, daar ben ik het nog niet mee eens

 

12 Reacties 12
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Ad59 . Fijne kerst en welkom hier ^^. 

Je spreekt jezelf nogal tegen in je bericht. “Een hele verbetering tov de Horizon die ik hiervoor had” en “Dus dat de mediabox Next de grote verbetering is, daar ben ik het nog niet mee eens” ;-). Maar ik snap dat je nog niet volledig tevreden bent, als de zaken gaan zoals je het hebt omschreven. 

 

Ik kijk graag samen met je naar de mogelijke oplossingen. Zou je ons daarvoor kunnen uitleggen hoe de boel op dit moment is aangesloten? Wat is er allemaal verbonden met wat en op welke manier? Hoe meer informatie, hoe meer aanknopingspunten wij voor je kunnen vinden om de boel te optimaliseren 🙂 

 

Ad59
Topicstarter
Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Lycke,

Ook een hele fijne kerst.

Ik had heel veel problemen met de Horizon, veel meer dan met de next.

Als ik de next aan zet dan komt mijn tv en wanneer ik een beeld heb schakel mijn Marantz aan voor het geluid. Alles aangesloten met HDMI kabels

Dat is de logische volgorde. Maar regelmatig schakel dan mijn tv weer uit. Heb ik doorgegeven maar krijg dan te horen dat er een update komt. Ze adviseren om dan eerst de tv aan te zetten en daarna de box.

Nu heb ik al meerdere keren op gemerkt dat de tv om precies 18:10 uit schakelt

Dit kan niet 4x in 14 dagen gebeuren dan is er wat aan de hand.

Ik weet het niet meer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Welke model Marantz heb je in gebruik?

En welk model Philips TV?

Hoe staat in de Next de instelling in Beeld en geluid Een knop voor enz.?

Ad59
Topicstarter
Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Marantz NR1508

Philips 47PLD6907H12

Een knop voor aan- en uitzetten      aan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Deze apparaten ken ik te weinig om iets zinnigs te adviseren.

Hopelijk komt er snel iemand hier voorbij die hier meer van weet.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Wel erg veel problemen zoals ik lees. Ik weet niet zeker of TS tv kijkt via de Next als de tv uitgaat. Als dat zo is dan is onderstaande niet het geval.

 

Het lijkt alsof de Next omstreeks 18.00u van spanning wordt voorzien (timer of zo). Als dat gebeurd dan wordt de Next ongemerkt opgestart en gaat dan weer in slaap. Als de Next in slaap gaat schakelt deze de tv via Cec uit. Dat gebeurd bij mij in ieder geval.

Iets anders kan ik niet bedenken.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Wellicht een optie om de reciever er even tussenuit te halen.
Dus de Next via de HDMI rechtstreeks naar de tv.
Als dit goed werkt, vervolgens de reciever via de ARC hdmi aansluiten op een arc hdmi van de tv. (zorg dat arc op tv en reciever zijn enabled).
 

Ad59
Topicstarter
Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik zal dit laatste eens proberen. Maar dit jaar niet meer, dus kom tzt met antwoord of dit geholpen heeft.

Voor iedereen die gereageerd heeft hartelijk bedankt tot zover en een hele mooie jaarwisseling en gezond 2020.

 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik vermoed dat de hdmi beeldoverdracht via de reciever de oorzaak is.
Wellicht is het dus beter om alleen het geluid van de tv/next via een HDMI arc verbinding te laten lopen naar je reciever.
(gebruik hievoor wel de juiste arc poort op je reciever, (hdmi out) en zoals ik al eerder aangaf arc enabelen aan beide kanten


 

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

ik heb hetzelfde met een philips tv…. ik heb “alles met 1 knop aan/uit zetten” uitgevinkt. Geen problemen meer. Ik zet eerst de next aan met de rechter knop..en dan de tv met de linker knop. Dan gaat netjes de tv en de soundbar aan en ben ik van het gezeik af. 🙂 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Ad59 . Allereerst; de beste wensen (mag het nog? 😉 ). 

Ik kwam dit topic tegen en dacht “ik zal even vragen hoe het ervoor staat”. Heb je inmiddels een update voor ons? 

Ad59
Topicstarter
Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo, ook voor iedereen nog een heel fijn en gezond 2020.

Ik schakel nu dus eerst met de rode knop mijn Next box in en daarna met de linker knop de tv. En dat is de oplossing, geen problemen meer. Althans net weer met ziggo gebeld, moest eerst modem resetten, omdat telefoon het niet meer deed en Netflix niet wilden laden.

Maar na een harde reset door ziggo van mijn modem en next box naar fabrieks instellingen terug gezet is het voor nu weer opgelost.

Was trouwens een hele kundige man die ik aan de telefoon had van Ziggo.

 

Uitgelicht topic