Korte uitleg:Modem (in bridge mode) gaat onderuit zodra de Mediabox Next via een kabel in het netwerk komt.
Lange uitleg :):Ik heb van het weekend de Next gekregen samen met een nieuw modem. Helemaal blij want de horizon box was traag en maakte een hoop herrie :-).
Het begon helaas met allerlei problemen, geen snelle/stabiele download (tussen 3 en 15MB) en de verbinding viel regelmatig weg, terwijl de upload en ping gewoon prima waren.
Daarnaast kreeg ik de Next via een kabel maar niet aan de praat, continu foutcode CS9994. Diagnose op de Next gaf aan wel verbinding te hebben met de Connectbox, maar niet met internet. Raar, want de rest van de apparaten hadden wel gewoon (slecht) internet….
De Next direct op de modem leek heel even goed te gaan, echter een te trage verbinding waardoor het niet lekker liep. Daarnaast was het ook geen echte oplossing, maar moest het even uitsluiten.
Aangezien een computer direct op de modem ook een ramp was, dacht ik dat het echt aan de modem lag en heb Ziggo gebeld. Van afstand helaas niet veel te zien, er was wel twijfel over iets (geen idee meer wat), maar ze zouden een monteur sturen.
Vervolgens (uiteraard) zelf nog wat zitten testen, resetten etc etc en uiteindelijk de Next alleen aangesloten om Live tv te kunnen kijken en de rest gelaten zoals het was (modem in bridge mode en eigen router hierachter).
Na enkele uren leek de verbinding weer goed en snel, nog niet extreem stabiel, maar down ging weer over de 200.
Vervolgens toch nog wat zitten klooien met de Next, maar kreeg hem maar niet aan de praat. Uiteindelijk via Wifi geprobeerd en dat ging zonder problemen!
Nu werkt alles prima (via Wifi) en het internet is weer snel en stabiel, maar kon het toch niet laten om toch weer via een kabel te proberen. De Next staat bijna naast de router, dus een kabeltje heeft mijn voorkeur. Echter zodra ik de kabel in de router stop gaat het heel even goed. Next herkent verbinding, maar vervolgens gaat de router onderuit en reset die. Daarna is het internet ook weer traag, ook al is de Next niet meer aangesloten en de modem en router een reset hebben gekregen…
Het is verder geen ramp, het werkt en ik verwacht dat de downloadsnelheid ook weer terug zal komen, maar ik ben toch benieuwd of er meer mensen met het probleem zijn en of er iets aan te doen is.
Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar de router dit ik gebruik is de ASUS RT-AC87U.
Ik kon verder geen vergelijkbaar probleem/topic vinden, mocht niet goed genoeg gezocht hebben, sorry...