Robert75

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox Next behouden bij downgrade naar TV Complete

Goedemorgen, ik heb op dit moment TV Complete en de Mediabox XL. Ik wil graag van de Mediabox XL af en deze omruilen voor een Next. Hiervoor moet ik mijn abonnement upgraden naar TV Max. Als ik na een maand mijn abonnement weer downgrade naar TV Complete, kan ik dan de Next behouden? Of krijg ik de XL weer terug? Ik heb al enkele topics hierover gelezen, maar dit is me toch nog niet helemaal duidelijk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @Robert75 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Leuk dat je gebruik wilt gaan maken van de Mediabox Next. Ontzettend goed dat je al even aan het inlezen bent geslagen. Als je nu een Mediabox XL hebt, dan kun je een Mediabox Next krijgen vanaf Internet Start en TV Max. Heb je de Mediabox Next eenmaal ontvangen en staat je pakket actief, dan kun je het pakket downgraden naar TV Complete met een Mediabox Next. Het is en blijft een bijzondere constructie, maar met een omweg is het dus mogelijk om een Next te ontvangen i.c.m TV Complete. Je kunt dit dan zelf heel gemakkelijke regelen in Mijn Ziggo

Bekijk in context

66 Reacties 66
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @Robert75 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Leuk dat je gebruik wilt gaan maken van de Mediabox Next. Ontzettend goed dat je al even aan het inlezen bent geslagen. Als je nu een Mediabox XL hebt, dan kun je een Mediabox Next krijgen vanaf Internet Start en TV Max. Heb je de Mediabox Next eenmaal ontvangen en staat je pakket actief, dan kun je het pakket downgraden naar TV Complete met een Mediabox Next. Het is en blijft een bijzondere constructie, maar met een omweg is het dus mogelijk om een Next te ontvangen i.c.m TV Complete. Je kunt dit dan zelf heel gemakkelijke regelen in Mijn Ziggo

Robert75
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Cecilia Ziggo , bedankt voor je reactie. Vreemde constructie inderdaad, maar wel fijn dat het kan. Ik ga het meteen regelen via Mijn Ziggo!

jordijansen93

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Ziggo dit vind ik een erg vreemde opmerking. (Sorry @Robert75 dat ik je topic kaap). 

 

Mijn situatie is als volgt. Ik heb 4-5 jaar lang een Ziggo Complete pakket gehad. Toen de Mediabox next werd geintroduceerd heb ik mijn Mediabox XL omgewisseld voor een Mediabox Next.

Omdat we gingen verhuizen naar een nieuwbouwwoning moest ik mijn abbonement beeindigen. Ik heb toen aangegeven dat ik wel weer terug kom, maar dat ik dan ook mijn Complete abbonement met Mediabox next terug wil. Dit was allemaal geen probleem.

Nu is het zo ver om een abbonement af te sluiten, en krijg ik een “Nee, dit is niet mogelijk” verkocht aan de telefoon. Dus ik moet nu verplicht een Max abbo nemen zodat ik hem over een jaar kan downgraden? Erg vreemd dit.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @jordijansen93 
Recent is er wat gewijzigd, waardoor je nu met een TV Max abonnement kunt downgraden naar TV Complete met een Mediabox Next. Dit kan binnen het jaarcontract. Als je op de Community wat rondsnuffelt dan zul je hier diverse voorbeelden voorbij zien komen waarbij klanten het hebben aangepast en/of foto's delen van Mijn Ziggo waarop zichtbaar is dat dit mogelijk is. Deze opties zijn niet altijd bekend bij de reguliere klantenservice.

In jouw situatie gaat het om een nieuw abonnement. Je zult in eerste instantie dus een abonnement met TV Max moeten aanvragen om de Mediabox Next te ontvangen. Vervolgens kun je dan downgraden naar TV Complete met een Mediabox Next. Houdt er alleen rekening mee dat een eventuele korting op je abonnement dan verloren gaat. Deze korting zal opnieuw toegevoegd moeten worden. Kies je als welkomstkorting voor de TP-Link M4 Wifibooster, dan hoeft de korting niet opnieuw toegevoegd te worden. Je kunt uiteraard ook na de korting binnen het jaarcontract deze wijziging doorvoeren, maar ik durf geen garantie te geven dat deze optie er dan nog is. In een aantal maanden kan altijd een hoop veranderen.

jconra

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook van mij: sorry voor het kapen. Ik heb dezelfde situatie als @Robert75 . Maandelijks aanpasbaar contract. Als Ik nu upgrade naar TV max met Mediabox Next, dan kan ik na 1 maand TV Max weer terug naar TV Complete, en dus niet pas na een jaar?

En de prijs, blijft die dan exact gelijk (behalve die ene maand dan)?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Klopt @jconra. Zodra TV Max Next actief staat en de bestelling is afgerond, dan kun je via Mijn Ziggo zonder extra kosten downgraden naar TV Complete Next

jconra

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mooi. De prijs per maand, wordt die dan weer precies gelijk aan de huidige prijs?

 

jconra

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En nog een andere vraag: ik hoor dat Ziggo nu al bezig is met het vervangen van mediabox xl voor een mediabox next Voor bestaande klanen. Maar op de site wordt weer gesproken over een software upgrade van de xl. Hoe zit dat precies?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@jconra  Het abonnement TV Complete Next en Internet Complete zit op € 69,50 per maand als je downgrade van TV Max Next. Het klopt dat we klanten met een Mediabox XL en een Extra Mediabox XL nu een aanbod doen om over te stappen naar een abonnement met een Next en een Extra Next. Je bent niet verplicht hierop over te stappen als je dit aanbod krijgt. Heb je nog een Mediabox XL dan houd je deze gewoon. Op termijn zal voor de Mediabox XL de nieuwe software update beschikbaar komen waarmee je dezelfde tv ervaring krijgt als op de Mediabox Next. Er is helaas nog niet nader te specificeren wanneer deze update uitrolt. 

Laat het maar weten als we je verder kunnen helpen. 

Zig-Pim

Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hi @jordijansen93 
Recent is er wat gewijzigd, waardoor je nu met een TV Max abonnement kunt downgraden naar TV Complete met een Mediabox Next. Dit kan binnen het jaarcontract. Als je op de Community wat rondsnuffelt dan zul je hier diverse voorbeelden voorbij zien komen waarbij klanten het hebben aangepast en/of foto's delen van Mijn Ziggo waarop zichtbaar is dat dit mogelijk is. Deze opties zijn niet altijd bekend bij de reguliere klantenservice.

In jouw situatie gaat het om een nieuw abonnement. Je zult in eerste instantie dus een abonnement met TV Max moeten aanvragen om de Mediabox Next te ontvangen. Vervolgens kun je dan downgraden naar TV Complete met een Mediabox Next. Houdt er alleen rekening mee dat een eventuele korting op je abonnement dan verloren gaat. Deze korting zal opnieuw toegevoegd moeten worden. Kies je als welkomstkorting voor de TP-Link M4 Wifibooster, dan hoeft de korting niet opnieuw toegevoegd te worden. Je kunt uiteraard ook na de korting binnen het jaarcontract deze wijziging doorvoeren, maar ik durf geen garantie te geven dat deze optie er dan nog is. In een aantal maanden kan altijd een hoop veranderen.

Kan je nu dan ook kiezen voor deze combi;

ziggo internet start en tv compact next

heb je dan nog wel de mogelijkheid om in de cloud op te nemen en in de ziggo tv app weer af te spelen?

op de website staat dat je geen opnemen hebt bij start? Of moet deze nieuwe combi nog aangepast worden op de website?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Zigggo-Pim “ geen opnemen hebt bij start?”

Dat staat bij TV Start, niet bij Internet Start.

Zig-Pim

Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik zie het nu. Ik heb alleen via vodafone gelijk mijn ziggo abonnement afgesloten en wilde graag een mediabox next, mede dat ik dan via de app in de slaapkamer een opname verder kan kijken. Blijkbaar ben ik nu verkeerd voorgelicht, want ze hebben mij alles max als abonnement nu laten afnemen, terwijl je dus ook een next kan afnemen met start en tv compact. 
Bij navraag zegt Ziggo nu, je hebt een jaarcontract en daar mag je het mee doen. Want je zit na je 14 dagen. Na een jaar kan je weer wijzigen naar een lager pakket.
 

Dus vodafone ziggo geeft verkeerd advies, dan zou het hun sieren als ze dit aanpassen wat voor mij al voldoende geweest zou zijn. Ik wil niet weg als klant, alleen dat als ik dit had geweten bij afsluiten hiervoor gekozen zou hebben en nu moet ik straks meer betalen voor iets wat ik niet gebruik. Of te wel. Er staat nu een ferrari en ik rij alleen binnen de bebouwde kom. 


En nu Ziggo? @Cecilia Ziggo @Paul Ziggo 

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Zigggo-Pim,

Het is me niet helemaal duidelijk waar je precies op doelt. Zoals @Cecilia Ziggo eerder aangaf is dit geen normale optie en heeft ze uitgelegd hoe de vork precies in de steel zat. 
Ik snap daarom niet zo goed waarom je aangeef dat je verkeerd bent voorgelicht. Dat is namelijk niet het geval. 

Zig-Pim

Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goedemiddag @Gianna Ziggo 


Omdat mijn kpn mobiel geen bereik meer had en kpn het niet op kon lossen ben ik overgestapt naar Ziggo Vodafone met al mijn diensten om prijsvoordeel te hebben. Bij kpn had ik een basis tv en 50mbps pakketje.  
 

Via zelf samenstellen via de Ziggo website kan je blijkbaar kiezen voor een pakket internet start icm een nextbox.

 

Mij is door vodafone Ziggo gezegd/verkocht dat dit alleen met internet max geleverd kan worden en dat een 50 mbps niet kon. Dat is dus niet waar. Het kan blijkbaar ook met een lager abonnement. Nu is het ook zo dat je achteraf niets kan wijzigen omdat je binnen een contractperiode zit wordt mij weer verteld aan de telefoon. Maar hierboven schrijft Cecillia dat je binnen het jaarcontract mag downgraden “Dit kan binnen het jaarcontract.”

 

Telefonische klantenservice spreken dit dus tegen en zeggen dat de wijziging afgekeurd wordt als je deze combinatie besteld via mijn ziggo?


voor mij is internet start en tv compact voldoende. Dus dit zou ik graag aangepast willen hebben binnen mijn huidige contractperiode zoals Cecillia aangeeft dat dit kan.

 

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Kun je met de max abonnement 2 next boxen krijgen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@luukenschede Als je nu een Mediabox XL en een extra Mediabox XL hebt, dan kan die omgeruild worden voor 2 Next mediaboxen, dit proces verloopt in fasen, omdat niet iedereen tegelijk omgezet kan worden.

Heb je geen Mediabox XL en een extra Mediabox XL en geen internet en je wilt overstappen naar TV MAX, dan krijg je één Next en je moet een internet abonnement bij Ziggo aanschaffen.

TonM1965

Level 5
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Ik probeerde gisteren via de klantenservice mijn abonnement per 1 oktober a.s. te downgraden naar Internet Complete en TV Complete met behoud van mijn twee nextboxen. Volgens de klantenservice kon dat niet, alleen internet kon ik downgraden. De reactie van de klantenservice staat haaks op de reacties in deze topic. Wat is nu het handigst om te doen? Via mijnziggo lukt het niet (geet foutmelding).

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Zigggo-Pim Internet Start en TV Compleet kan inderdaad echter bij Compleet krijg je de Mediabox XL daarin heeft de Vodafone verkoper gelijk. 

Kan je op dit moment nog niet in jouw Mijn Ziggo omgeving downgraden naar Compleet met Next?

@TonM1965

Ik zou dit toch via Mijn Ziggo doen wat gaat er fout, en gebruik eventueel een andere browser.

TonM1965

Level 5
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

In Mijn Ziggo krijg ik deze melding “

Helaas, u kunt dit abonnement hier niet wijzigen.
Neem contact op met onze klantenservice via chat, klik hier om een chatsessie te openen en je abonnement aan te laten passen.” 

 

In welke browser dan ook.

 

Ik heb nu Internet Max en TV Max met nextbox.

Volgens mij moet je kunnen downgraden naar Internet Complete en TV Complete met nextbox. Waarom het niet lukt in Mijn Ziggo is mij een raadsel.

Uitgelicht topic