GBruin

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next - aanpassing betaalwijze abonnement.

Wij kregen een Media box Next aanboden, Als een van een selecte groep. Er zou niets aan het contract veranderen en de nieuwe box zou ook nul kosten geven en zou ook gratis geïnstalleerd worden.

Ik vulde op de email alles in en kwam bij het einde van stap 1 van de procedure toen bleek dat wij dan wèl een machtiging moesten afgeven voor de abo gelden. Wij betalen per accept ideal email, op tijd, dezelfde dag als de ontvangst daarvan en hebben geen enkele achterstand. Er veranderd dus wèl iets in ons contract.

Na bellen met klantenservice bleek dat de medewerker stelde dat onze betaalmethode niet meer aangeboden wordt bij nieuwe abo's. En dit blijkt ook na klagen via de persdienst en de klachtendesk. Wij moeten dus een machtiging afgeven als wij van de mediabox Next gebruik willen maken.

Er is een email verzonden naar de CEO van Ziggo, ik wacht af wat daar op gaat volgen. Van "hogerhand" mag de nieuwe mediabox alleen verzonden worden aan mensen die een machtiging afgeven. Ik vind dit een vorm van discriminatie en zeker valse voorlichting (er zou niets veranderen).

Daarnaast bleek dat als de pilot over zou zijn iedereen wèl met behoud van de contractuele betaalmethode de nieuwe media box kan gaan krijgen.

Commentaar als: "Dan geef je toch die machtiging" zit ik niet op te wachten, wij betalen alles op tijd zoals afgesproken bij begin contract. Een machtiging geven doen wij zo min als mogelijk, dat is ons principe.

Het product Ziggo is oké, echter menselijkheid, logica en begrip is er niet te constateren.

Overigens, de Horizon die wij nu hebben is ook niet in orde, na 6 uur oid radio luisteren weigert de box te reageren op de AB. Op 10-4-2019 01.00 aangezet, 10-4-2019 10 uur was het ding uitgevallen. Dus ik denk dat ik maar ga melden dat de box kapot is, dan krijg ik wegens een defect waarschijnlijk wel een nieuwe media box zonder machtiging ..........
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
De Mediabox is niet defect, maar heeft niet de optie die jij wilt. De maximale tijd die je kunt instellen waarna de mediabox automatisch uitvalt is namelijk 240 minuten. Dat je dit graag anders zou zien, kan ik me voorstellen. Maar defect is het niet.

Het is helaas momenteel niet mogelijk je abonnement aan te passen naar het abonnement met de Mediabox Next en hierbij een andere betaalwijze dan automatisch incasso te kiezen. Dit omdat we momenteel nog niet zelf het abonnement voor de klant kunnen aanpassen. Later, zodra alle klanten over kunnen, zullen we de abonnementen ook zelf voor de klant kunnen aanpassen en kunnen we dan ook een andere (je huidige) betaalwijze kiezen.
Als je op dit moment dus niet wilt dat je betaalwijze wordt gewijzigd, ondanks dat we dit direct na de aanvraag weer kunnen aanpassen, kan je ervoor kiezen op dit moment de bestelling nog niet te plaatsen.

Bekijk in context

41 Reacties 41
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
GBruin wrote:
Wij kregen een Media box Next aanboden, Als een van een selecte groep. Er zou niets aan het contract veranderen en de nieuwe box zou ook nul kosten geven en zou ook gratis geïnstalleerd worden.

Ik vulde op de email alles in en kwam bij het einde van stap 1 van de procedure toen bleek dat wij dan wèl een machtiging moesten afgeven voor de abo gelden. Wij betalen per accept ideal email, op tijd, dezelfde dag als de ontvangst daarvan en hebben geen enkele achterstand. Er veranderd dus wèl iets in ons contract.

Na bellen met klantenservice bleek dat de medewerker stelde dat onze betaalmethode niet meer aangeboden wordt bij nieuwe abo's. En dit blijkt ook na klagen via de persdienst en de klachtendesk. Wij moeten dus een machtiging afgeven als wij van de mediabox Next gebruik willen maken.

Er is een email verzonden naar de CEO van Ziggo, ik wacht af wat daar op gaat volgen. Van "hogerhand" mag de nieuwe mediabox alleen verzonden worden aan mensen die een machtiging afgeven. Ik vind dit een vorm van discriminatie en zeker valse voorlichting (er zou niets veranderen).

Daarnaast bleek dat als de pilot over zou zijn iedereen wèl met behoud van de contractuele betaalmethode de nieuwe media box kan gaan krijgen.

Commentaar als: "Dan geef je toch die machtiging" zit ik niet op te wachten, wij betalen alles op tijd zoals afgesproken bij begin contract. Een machtiging geven doen wij zo min als mogelijk, dat is ons principe.

Het product Ziggo is oké, echter menselijkheid, logica en begrip is er niet te constateren.

Overigens, de Horizon die wij nu hebben is ook niet in orde, na 6 uur oid radio luisteren weigert de box te reageren op de AB. Op 10-4-2019 01.00 aangezet, 10-4-2019 10 uur was het ding uitgevallen. Dus ik denk dat ik maar ga melden dat de box kapot is, dan krijg ik wegens een defect waarschijnlijk wel een nieuwe media box zonder machtiging ..........



het is vrij logisch dat bedrijven een automatische incasso willen, dit om kosten verlagend te werken. Ik zelf heb er totaal geen moeite mee of ik nu zelf alles moet overmaken of het word afgeschreven het is en blijft hetzelfde.
GBruin
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat het logisch lijkt snap ik. Echter, de belofte van Ziggo is: Er veranderd niets in je contract. Er verandert wèl wat. En dat is niet conform het aanbod in de reclame.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het radio probleem heeft de volgende oplossing:

Als je naar de radio luistert gedurende langere tijd, dan lijkt hij vast te zitten, een bekend probleem.

Als je alleen op de 1 drukt (verder geen knop aanraken) en dan wacht tot de Mediabox XL voorop NPO1 laat zien, dan kun je weer verder alles doen met de Mediabox XL.

=============================================================

"Daarnaast bleek dat als de pilot over zou zijn iedereen wèl met behoud van de contractuele betaalmethode de nieuwe media box kan gaan krijgen."

Het is niet duidelijk wat er wel en niet kan veranderen in je contract als er niets staat en er blijkt wel wat te veranderen, mee eens.

Voor zover ik kan overzien en hier en daar lees op dit forum is dit een soft launch om te zien wat er mogelijk misgaat in de uitrol en met alles wat ermee samenhangt.
Helaas ben je in vrijwel alle testfases van nieuwe systemen altijd aan beperkingen gebonden betreffende allerlei zaken die mogelijke afwijkingen kunnen veroorzaken.
Als je nu allerlei afwijkende acties gaat uitvoeren in het standaard systeem en er gaat iets mis, dan zoek je je een ongeluk waar de oorzaak zit, in het systeem, in de handmatige aanpassingen of in een combinatie van die 2 of een fout met invoeren, zie het maar te vinden en op te lossen.

Als alles soepel blijkt te draaien, na mogelijk nog wat aanpassingen, kun je veel makkelijker afwijkende zaken regelen en herstellen als er iets niet goed gaat.
GBruin
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat het radio probleem betreft: Vanmorgen 10-4-2019 01.00 uur op een radiozender gezet. Om 10-4-2019 10.00 uur was de mediabox uit, zelfstandig uitgegaan. Ergo, ergens klopt er iets niet. Wat de uitrol betreft daar zal wel wat mee kunnen gaan, goed en minder goed, wat dat met de contractvoorwaarden te doen heeft, zie ik niet. Maar beloof dan niet dat er NIETS veranderd, terwijl er dus wel iets veranderd.

Ik ga de box maar aanmelden als geregeld storing, dan krijg ik mogelijk wel die nieuwe box ....... anders wordt het nog eens dubbel zo duur voor die arme ziggo om twee keer een box te vervangen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het kan ook zijn dat er in de instellingen bij automatisch naar stand by een tijd staat, dit kun je uitzetten.
Bij mij bleef de Mediabox XL de gehele dag ook aan voor de radio en een deel van de dag voor TV en moest ik altijd de 1 oplossing gebruiken.
Probeer de 1 oplossing maar eens, want dit probleem is er bij alle Mediaboxen XL. GBruin
GBruin
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het kan ook zijn dat er in de instellingen bij automatisch naar stand by een tijd staat, dit kun je uitzetten.

Die instelling is eerder gewijzigd.
michelvandam26

Level 1
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ik maak me over de bovenstaande niet zo veel zorgen wel over het geval dat je een nieuwe box krijg dat je dan wel al je opname kwijt ben omdat je met een ander contract nummer gaat werken HEEL VERVELEND ZEG MAAR ZWAAR KLOTE.
GBruin
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het verlies van beelden is totaal geen probleem, ik neem op, kijk en wis meteen.
michelvandam26

Level 1
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Dan heb je veel tijd om te kijken bij ons staan er over de honderd opname en iedere dag komt erbij
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
michelvandam26 wrote:
Dan heb je veel tijd om te kijken bij ons staan er over de honderd opname en iedere dag komt erbij



Tja, dat kun je er inderdaad niet vanaf halen, maar bedenk je eens dat het ook wel eens zo mis kan gaan dat terug kijken helemaal niet meer mogelijk is.

Ik werk veel met de Humax, en daarvan kun je een aantal modellen opnemen in je netwerk, maar je wilt niet weten hoe vaak men dat niet doet, en er vaak maar vanuit gaat dat alles wel zal blijven werken. Maar ook dan kan het voorkomen dat het zo mis gaat, dat er niets meer mogelijk is.

Ik begrijp dat het niet altijd mogelijk is alles meteen, of op korte termijn terug te kijken, maar toch is het wel belangrijk rekening te houden met het gegeven dat het mis kan gaan, en dat je bij de XL de opnames er niet af kan halen. Of je moet al de 7400 hebben en willen werken met scart en een DVD recorder. Maar anders ben je het kwijt. Dat heeft dus niet eens met een ander contractnummer te maken, zoals je aangeeft.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt schreef:

"Probeer de 1 oplossing maar eens, want dit probleem is er bij alle Mediaboxen XL".

Het is geen probleem, maar een van de energiebesparende opties. Word er niet bediend, dus 'niet gekeken of geluisterd' dan gaat het apparaat in stand-by. Is bij mediaboxen het geval, en zo ook bij veel Tv's, zeker bij de nieuwere modellen.

Maar vraag is maar of GBruin een Next gaat krijgen door de 'klachten' welke deze noemt. Een andere XL zit er misschien eerder in... Maar een moderator kan wellicht wat toelichten en bewerkstelligen (is géén belofte!)
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
michelvandam26 misschien de opname's terugzoeken via Uitzending Gemist, Youtube of een content waar opname's worden opgeslagen.

Er wordt voor gewaarschuwd dat opname's niet overgezet kan worden.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Er is ook echt weinig te vinden over de 4K box, nu Next he... :joy:

https://community.ziggo.nl/search/index/index1.html?q=4k

Plop, 4k in de zoekbalk en huiver...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey GBruin . Welkom hier!

Voor ik me verder in de zaak meng, zie ik dat je inmiddels contact hebt met een andere afdeling voor ons. Om elkaar niet voor de voeten te gaan lopen, laat ik het voor nu dus even bij hun :-).
De betaalwijze is overigens altijd direct na de bestelling weer terug te zetten. Ik zie echter dat dit ook al aangeboden is en voor jou nog niet de gewenste oplossing is. De zaak is nu doorgezet om te kijken naar andere mogelijkheden en hier hoor je later meer over.
GBruin
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De betaalwijze is overigens altijd direct na de bestelling weer terug te zetten.

Hoe dan ook, er wordt steeds gezegd en geschreven: "Er veranderd niets". Toch veranderd er wat, dat het weer terugzetbaar is, doet niet ter zake. Ziggo houdt zich dus niet aan de gemaakte belofte. Bovendien heeft de klachtencommissie al NEGATIEF geantwoord. Ik wacht op antwoord van de email verzonden naar de CEO. Ondertussen stel ik nu dat de horizon box NIET correct werkt. A/ na 6 uur radio luisteren werkt hij niet meer, dus een defect. Als ik hem test van 01.00 (aanzetten) tot 10.00 uur en dan merk dat de radio is uitgevallen, hoort m.i. niet. Ergo dit mag niet gebeuren, als ik voor onze huisdieren verwacht dat de radio blijft spelen MOET DAT KUNNEN. Ik ben tevreden over de internetverbinding, echter over de HORIZON box en de misleidende reclame kreten bepaald niet. Graag uw reactie.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
De Mediabox is niet defect, maar heeft niet de optie die jij wilt. De maximale tijd die je kunt instellen waarna de mediabox automatisch uitvalt is namelijk 240 minuten. Dat je dit graag anders zou zien, kan ik me voorstellen. Maar defect is het niet.

Het is helaas momenteel niet mogelijk je abonnement aan te passen naar het abonnement met de Mediabox Next en hierbij een andere betaalwijze dan automatisch incasso te kiezen. Dit omdat we momenteel nog niet zelf het abonnement voor de klant kunnen aanpassen. Later, zodra alle klanten over kunnen, zullen we de abonnementen ook zelf voor de klant kunnen aanpassen en kunnen we dan ook een andere (je huidige) betaalwijze kiezen.
Als je op dit moment dus niet wilt dat je betaalwijze wordt gewijzigd, ondanks dat we dit direct na de aanvraag weer kunnen aanpassen, kan je ervoor kiezen op dit moment de bestelling nog niet te plaatsen.
GBruin
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik wil de nieuwe box niet meer. Het valt mij zeer zwaar tegen dat Ziggo zo reageert en zich vasthoud aan regeltjes. Of ik Ziggo zal aanbevelen weet ik niet, wèl ga ik naar de reclame code commissie met de klacht dat er niets en toch iets veranderd. Overigens, na een aantal uren luistert de box niet naar de AB. Er is mij hier duidelijk geworden dat de 1 een antwoord is. De Horizon is dus een slecht product. Stop uw communicatie aub, Ik praat wel verder met CEO. Die heeft wat te zeggen, ik loop hier tegen ja knikkers en script lezers op.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
@GBruin, zou nog wel graag zien dat je de uitkomst van je gesprek met de CEO hier nog even vermeld, vind ik als Ziggo-klant wel interessant wat hij hierop heeft te zeggen.
GBruin
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De CEO moet nog wèl reageren op de email. Zou ik ook wel waarderen als hij dat zou doen. Of de CEO moet zich verre verheven voelen tov de klanten die zijn salaris betalen.

Uitgelicht topic