Wij kregen een Media box Next aanboden, Als een van een selecte groep.
Er zou niets aan het contract veranderen en de nieuwe box zou ook nul kosten geven en zou ook gratis geïnstalleerd worden.
Ik vulde op de email alles in en kwam bij het einde van stap 1 van de procedure toen bleek dat wij dan wèl een machtiging moesten afgeven voor de abo gelden. Wij betalen per accept ideal email, op tijd, dezelfde dag als de ontvangst daarvan en hebben geen enkele achterstand.
Er veranderd dus wèl iets in ons contract.Na bellen met klantenservice bleek dat de medewerker stelde dat onze betaalmethode niet meer aangeboden wordt bij nieuwe abo's. En dit blijkt ook na klagen via de persdienst en de klachtendesk. Wij moeten dus een machtiging afgeven als wij van de mediabox Next gebruik willen maken.
Er is een email verzonden naar de CEO van Ziggo, ik wacht af wat daar op gaat volgen. Van "hogerhand" mag de nieuwe mediabox alleen verzonden worden aan mensen die een machtiging afgeven. Ik vind dit een vorm van discriminatie en zeker valse voorlichting
(er zou niets veranderen).Daarnaast bleek dat als de pilot over zou zijn iedereen wèl met behoud van de contractuele betaalmethode de nieuwe media box kan gaan krijgen.
Commentaar als: "Dan geef je toch die machtiging" zit ik niet op te wachten, wij betalen alles op tijd zoals afgesproken bij begin contract. Een machtiging geven doen wij zo min als mogelijk, dat is ons principe.
Het product Ziggo is oké, echter menselijkheid, logica en begrip is er niet te constateren.
Overigens, de Horizon die wij nu hebben is ook niet in orde, na 6 uur oid radio luisteren weigert de box te reageren op de AB. Op 10-4-2019 01.00 aangezet, 10-4-2019 10 uur was het ding uitgevallen. Dus ik denk dat ik maar ga melden dat de box kapot is, dan krijg ik wegens een defect waarschijnlijk wel een nieuwe media box zonder machtiging ..........