Tijn72

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox 7400 of 7401

Beste allemaal,

Waarschijnlijk voor de zoveelste keer....maar welke is nu de beste, en is er verschil tussen beide ?
Ik lees verschillende berichten. Zelf heb ik de 7400 die ik behoorlijk traag vind, tenminste ik vind in de guide overschakelen van programma naar programma ca 2 sec lang. Ik lees dat daar mer mensen over klagen.
NU heb ik door een probleem in de box deze week een nieuwe gekregen, een 7400. Ik had stiekem gehoopt op een 7401 zodat ik het verschil te weten kon komen.
Is het mogelijk om de nieuwe 'oude' box om te ruilen voor een 7401 ?
9 Reacties 9
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Verschil is scart aansluiting op de 7400 en geen scart aansluiting op de 7401.
Of er snelheidsverschillen onderling bestaan weet ik niet.
Tijn72
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De snelheid is wat ik zo nu en dan tegenkom. Verschil in scart en compacter qua uitvoering is ook waar over gesproken wordt.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Even voor de duidelijkheid: qua software en werking is de 7400 en 7401 idem. Inderdaad uiterlijk is deze iets anders. De 7401 is iets kleiner en heeft inderdaad geen scart. Daarintegen heeft de 7400 wel wat meer aansluitingen inzake audio.

Verder heeft de 7401 een iets snellere processor. Dit alleen voor eventuele internet en telefonie functies in het fupc gebied. ( dit in het verleden zo gecommuniceerd) En niet voor tv etc functie's . Dus al met al kan je niet zeggen welke nu beter is. Ik heb bij div. Echt geen verschil ontdekt.
Tijn72
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Je hebt ze beiden geprobeerd ? Ok, dan heeft het geen zin om eventueel een andere te vragen. Jammer dat er niet meer reacties zijn van mensen die beide geprobeerd hebben en geen verschillen opmerken in snelheid van zappen en de werking van de guide. Ik zal het moeten accepteren. Het werkt allemaal wel maar een beetje vlotter zou fijn zijn 😉 En het moet te doen zijn, zie wat ze tegenwoordig in een telefoon kunnen stoppen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Tijn72De gene die beide geprobeerd hebben zal niet extreem groot zijn. Voor de uitrol van de toen nog genaamd horizon nu mediabox xl. De reden zie mij badges. Dat zegt genoeg denk ik. :wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Tijn72,

voer anders eens een fabrieksreset uit van je box. Kan echt wonderen doen. Ik kan niet garanderen dat het voor jou issue baat, maar ik werk zeer veel met de Humax, en ook dan zie ik wel dat men aangeeft dat het allemaal wat traag gaat. Traag reageren op de afstandsbediening, trage Guide, traag zappen etc. Dan raad ik eigenlijk altijd een uitgebreide reset aan en dat heeft bijna altijd een goede uitwerking.

Uitgebreid wil zeggen:

-Spanning geheel van het apparaat voor 20 minuten
-Na het spanningsloos zetten alle kabels los nemen behalve de optische, daar dit geen elektrische verbinding is.
-Na 20 minuten alles weer aansluiten
-Apparaat inschakelen
-Meteen na het opstarten een fabrieksreset uitvoeren.
Tijn72
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je. Ik heb gisteren een andere box ontvangen, een 7400. In mijn vorige box was 1 tuner, volgens het uitlezen van de monteur 'rood'. Ik merk nog niet veel veranderingen. Het enige wat ik wel merk is dat teletekst (ja,ik gebruik het nog) stabieler is. Snelheid nog geen veranderingen.
Een harde reset heeft nu m.i. weinig zin. Ik heb ook een humax 5200 en als die inderdaad traag werd was een harde reset en fabrieksinstellingen altijd een wondermiddel.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik heb ze allebei gehad en merkte geen verschil.
Tumke

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
de 7401 gebruikt zo rond de 33 Watt als hij aan staat en rond de 27 Watt op standby (hoog)
de 7400 gebruikte, als ik het goed herinner, rond de 50 - 55 Watt

de 7401 is dus een stuk zuiniger...

Uitgelicht topic