Annelies1

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maximaal aantal apparaten op wifi

Hallo,

Ik heb een vraag over de wifi in huis. We hebben tegenwoordig namelijk het probleem dat het maximaal aantal apparaten wat met de wifi kan verbinden bereikt lijkt te zijn. Wanneer bijv de laptop niet kan verbinden en ik dan de wifi op bijv mijn telefoon uit zet doet hij het ineens wel. Zo gaat het telkens bij verschillende apparaten. We wonen met zijn 2en, volgens de Ziggo klantenservice hebben we goed snel internet en we hebben niet belachelijk veel apparaten die Wi-Fi gebruiken naar mijn idee (laptop, tv, mobiele telefoons verder geen speciale apparatuur).
Herkent iemand dit? Of heeft iemand een oplossing? Ik hoor het graag 🙂

Groeten Annelies
5 Reacties 5
Jan F.

Level 20
  • 17044Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik herken dit niet. Het aantal apparaten dat met WiFi verbonden mag zijn is niet gemaximeerd. Wel delen de apparaten de datastroom, zoadat bij gebruik van meerdere apparaten de snelheid iets omlaag kan gaan. Het effect is echter meestal beperkt.

Gebruikt u uw telefoon wel eens als hotspot voor andere apparaten? Dan zou er mogelijk een interferentie in een kanaal kunnen ontstaan. Iets anders kan ik niet bedenken.
Annelies1
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:
Ik herken dit niet. Het aantal apparaten dat met WiFi verbonden mag zijn is niet gemaximeerd. Wel delen de apparaten de datastroom, zoadat bij gebruik van meerdere apparaten de snelheid iets omlaag kan gaan. Het effect is echter meestal beperkt.

Gebruikt u uw telefoon wel eens als hotspot voor andere apparaten? Dan zou er mogelijk een interferentie in een kanaal kunnen ontstaan. Iets anders kan ik niet bedenken.


Bedankt voor je snelle reactie Jan. Het is echt dat het apparaat er dan niet op komt. Zou het wellicht aan de wifihotspot kunnen liggen die in het stopcontact zit? (Action wifihotspot, maar die zit er al een paar jaar in) of de netwerkadapter in het stopcontact? (Die zorgen voor internet via het stroomnetwerk).
Met mn telefoon maak ik geen hotspot aan.
Jan F.

Level 20
  • 17044Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De action wifi hotspot ken ik niet, maar dat is waarschijnlijk een repeater. Dei zorgt in ieder geval voor vertraging in de verbinding. Kunt u die eens uitschakelen? En wat bedoelt u met netwerkadapter in het stopcontact?
Annelies1
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kon er gisteravond niet goed opkomen, maar het is inderdaad een repeater. Hij zit boven in het stopcontact en een eigen wifinetwerk aan. Wanneer ik beneden ben maakt mijn telefoon verbinding met het originele netwerk en boven het netwerk wat vanuit de repeater komt. Deze zit er al een jaar of 5 probleemloos.


De netwerkadapter in het stopcontact zit er vanwege de pc die er naast staat. Het is een powerline adapter. https://www.coolblue.nl/advies/powerline-adapters.html
De netwerkadapter zit er tijd een paar weken in, ik probeer me even te herinneren of het probleem ervoor ook al gaande was..
dijkmane

Level 1
  • 427Posts
  • 31Oplossingen
  • 19Likes
kan ook zijn dat je DHCP pool vol zit, die moet je dan ruimer maken.
er zit op zich wel een max aan wat er aan wifi aangesloten kan zijn, het processortje van de router heeft ook een grens.
zal rond de 20-25 apparaten zijn, bij normaal gebruik ( gsm die af en toe appt en facebook enzo ).

Uitgelicht topic