Hans Theunissen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail delivery

Als ik een groepsmail die is verzonden met een Patyna account beantwoord (allen beantwoorden) met mijn ziggo mailadres (ziggo account) beantwoord krijg ik er een aantal als onbestelbaar van de mail delivery box retour ; Hierbij ontvang ik van de onbestelbare adressen de volgende omschrijving:

  info@comfirm.nl

    host mail.introweb.nl [62.165.65.100]

    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<info@comfirm.nl>:

    554 5.7.1 Service unavailable; Client host [212.54.42.166] blocked using bl.spamcop.net; Blocked - see https://www.spamcop.net/bl.shtml?212.54.42.166

  receptie.teatskehus@patyna.nl

    host mail02.patyna.nl [185.103.16.42]

    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<receptie.teatskehus@patyna.nl>:

    554 5.7.1 Service unavailable; Client host [212.54.42.166] blocked using bl.spamcop.net; Blocked - see https://www.spamcop.net/bl.shtml?212.54.42.166

  Frittemahof.CR@patyna.nl

    host mail02.patyna.nl [185.103.16.42]

    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<Frittemahof.CR@patyna.nl>:

    554 5.7.1 Service unavailable; Client host [212.54.42.166] blocked using bl.spamcop.net; Blocked - see https://www.spamcop.net/bl.shtml?212.54.42.166

  laura.vanlonden@patyna.nl

    host mail02.patyna.nl [185.103.16.42]

    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<laura.vanlonden@patyna.nl>:

    554 5.7.1 Service unavailable; Client host [212.54.42.166] blocked using bl.spamcop.net; Blocked - see https://www.spamcop.net/bl.shtml?212.54.42.166

Mvrgr

Hans Theunissen

Tel:*****

Email:*****

 

*Privégegevens verwijderd door moderator*

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Hans Theunissen Dat komt omdat de Ziggo mailserver op een blacklist staat bij spamcop. Daar kun je zelf niets aan doen, dat moet Ziggo oplossen.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ziggo-server-aangemerkt-als-spammer-65506

@Mark Ziggo

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

@Hans Theunissen Plaats geen privégegevens in een open forum waar heel de wereld dit kan lezen.

Tot een uur na plaatsing kun je dit wijzigen, maar dat uur is voorbij.

Een Ziggo moderator komt dit binnenkort aanpassen.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Hans Theunissen Dat komt omdat de Ziggo mailserver op een blacklist staat bij spamcop. Daar kun je zelf niets aan doen, dat moet Ziggo oplossen.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ziggo-server-aangemerkt-als-spammer-65506

@Mark Ziggo

RonnyZ

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem. Vraag is natuurlijk: wanneer gaat ziggo dit oplossen?

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
RonnyZ wrote:

Hier hetzelfde probleem. Vraag is natuurlijk: wanneer gaat ziggo dit oplossen?

 

Zijn ze mee bezig... Kan wel even duren. 

RonnyZ

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie Marco1861. 

Afwachten dan maar...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

  

Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

De problemen zijn zeker niet onopgemerkt gebleven, we hebben er tevens meerdere topics over langs zien komen. Ik heb dit doorgestuurd naar mijn collega, maar nog voordat ik terugkoppeling kreeg, zie ik op dit moment dat hij op de betreffende pagina niet meer als geblacklist wordt weergegeven. Werkt het inmiddels weer voor jullie?

   

 

apjv

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

212.54.42.166 staat nog steeds op de lijst. Krijg mn mail ook nog steeds retour 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Je hebt gelijk @apjv. De problemen zijn inmiddels opnieuw uitgezet naar de verantwoordelijke afdeling. In de praktijk duurt het 1-2 dagen voordat het is opgelost. Zo niet, laat het ons weten of check op voor een zelfde probleem. 

Uitgelicht topic