Brampie

Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

MAC en IP-adressen van apparaten in thuiswerk bekijken

Ik heb sinds anderhalve maand één van de Sony WD75 smart TV's. Bij het Thuisnetwerk worden MAC adressen van apparaten getoond. Ook zou ik het IP adres van de TV willen weten voor een app op een smartphone.
Hoe kan ik bekijken welke adressen bij welk apparaat horen?
Ik heb een Cisco EPC 3928 router.

Brampie2
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
cactus

Level 1
  • 140Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes
Brampie wrote:
...een app op een smartphone...

Instaleer Fing op je smartphone, scan je netwerk en bekijk de ip's en mac's van al je apparaten.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
https://www.ziggo.nl/pdf/Handleidingen/internet/installeren-internet-cisco-epc3928.pdf
blz. 18
Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
Bedankt voor de snelle en geode reactie.

Ik vond de lijst van gebruikers. Maar van de 3 mobiele apparaten zijn alleen android-aanduidingen aangegeven. Je moet waarschijnlijk aan het tijdstip van "Laatst actief" zien welke het is. Maar dan moet je waarschijnlijk de opgave verversen? Hoe?

Brampie2
Verwijderd account
Niet van toepassing
Op de TV zelf kun je ook het MAC- en IP-adres van de TV vinden.
cactus

Level 1
  • 140Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes
Brampie wrote:
...een app op een smartphone...

Instaleer Fing op je smartphone, scan je netwerk en bekijk de ip's en mac's van al je apparaten.
Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
N.N. wrote:
Op de TV zelf kun je ook het MAC- en IP-adres van de TV vinden.


Klopt. Gevonden bij Netwerkinstellingen - Status.
Bedankt.

Brampie2
Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
cactus wrote:
Brampie wrote:
...een app op een smartphone...

Instaleer Fing op je smartphone, scan je netwerk en bekijk de ip's en mac's van al je apparaten.


Werkt prima. Bedankt.
Er staan wel Generics bij die ik nog niet helemaal heb kunnen thuisbrengen. Komt wel. De TV is ook een Generic.
Volgens de door Be rt aangegeven handleiding vond ik ook een lijst door in de webbrowser in te typen 192.168.178.1, maar zonder duidelijke namen. Vreemd dat er een android apparaat bij is met "Laatst actief" datum 13/12/1901, dus van het jaar 1901!

Brampie2
Verwijderd account
Niet van toepassing
Brampie wrote:
cactus wrote:
Brampie wrote:
...een app op een smartphone...

Instaleer Fing op je smartphone, scan je netwerk en bekijk de ip's en mac's van al je apparaten.


Werkt prima. Bedankt.
Er staan wel Generics bij die ik nog niet helemaal heb kunnen thuisbrengen. Komt wel. De TV is ook een Generic.
Volgens de door Be rt aangegeven handleiding vond ik ook een lijst door in de webbrowser in te typen 192.168.178.1, maar zonder duidelijke namen. Vreemd dat er een android apparaat bij is met "Laatst actief" datum 13/12/1901, dus van het jaar 1901!

Brampie2

Zo'n oud Android-apparaat is geld waard, zuinig op zijn:)
Het woord Generics oftewel Algemeen, wordt gebruikt als de software niet een specifieke naam van een device uit kan lezen.
cactus

Level 1
  • 140Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes
@Brampie bedankt voor de reactie. Zoals N.N al zegt niet ieder apparaat geeft een device naam, er wordt wel een merk weergeven maar dit kan het merk zijn van de wifi adapter (b.v. een usb wifi adapter). Je moet dus het eenenander uitzoeken en dan eventueel handmatig de apparaat naam invoeren; tap op het pijltje bij de mac en vervolgens 'Enter name' wijzigen.

Uitgelicht topic