John Ghijsen

Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Love Nature sinds update 4.25 alleen in HD

Sinds een paar dagen zendt love nature alleen nog in HD kwaliteit uit, althans dat wordt aangegeven na twee keer op enter drukken. Wordt er niet meer in 4K uitgezonden? 
 

John Ghijsen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Na een update wil dit niet altijd goed gaan, ook hier ervaren.

Na de Next 30 seconden van de stroom wordt het wel 4K bij de meesten.

Doe je niets, dan komt het na een aantal dagen weer goed, maar er is geen tijdsindicatie.

Het is bekend bij Ziggo en er wordt aan gewerkt, maar blijf wel dit soort dingen melden.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Na een update wil dit niet altijd goed gaan, ook hier ervaren.

Na de Next 30 seconden van de stroom wordt het wel 4K bij de meesten.

Doe je niets, dan komt het na een aantal dagen weer goed, maar er is geen tijdsindicatie.

Het is bekend bij Ziggo en er wordt aan gewerkt, maar blijf wel dit soort dingen melden.

John Ghijsen
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt! Jammer dat dit dan niet even bekend gemaakt wordt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@John Ghijsen Het komt niet altijd overal en vaak voor en er wordt onderzocht waarom het soms fout gaat.

Er zijn meerdere van die kleine dingen, ik vermoed dat melding van al die kleine dingen, die niet vaak voorkomen bij de meeste Nexten, tot verwarring gaat leiden als mensen op al die zaken gaan letten en met de volgende update zijn die mogelijk alweer opgelost en gaan dergelijke lijstjes een heel eigen leven leiden op het internet.

George1950

Level 5
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Dan meld ik ook maar even dat ook bij mij Love Nature alleen maar HD binnenkomt en niet 4K, ook niet na 30 seconden van de stroom af. Ik wacht het maar even af.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@George1950 Hoe staat in de instellingen de HDMI resolutie?

George1950

Level 5
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Op automatisch. Ik heb het ook even op 4K gezet, maar dat lost het probleem niet op. Het blijft HD. Het heeft met de update naar 4.25 te maken, dat staat voor mij vast. Daarvoor was het keurig een 4K signaal.

George1950

Level 5
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Het probleem is blijkbaar opgelost. Vanmorgen zag ik 4K staan bij de zender. Ik had er tussentijds verder niets aan gedaan.

John Ghijsen
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Be rt wrote:

@John Ghijsen Het komt niet altijd overal en vaak voor en er wordt onderzocht waarom het soms fout gaat.

Er zijn meerdere van die kleine dingen, ik vermoed dat melding van al die kleine dingen, die niet vaak voorkomen bij de meeste Nexten, tot verwarring gaat leiden als mensen op al die zaken gaan letten en met de volgende update zijn die mogelijk alweer opgelost en gaan dergelijke lijstjes een heel eigen leven leiden op het internet.

Dit ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dat juist dit soort zaken iemand in verwarring kunnen brengen en er mensen zijn die dan bijvoorbeeld hun bekabeling gaan nakijken e.d. , terwijl dit niet nodig is. Gewoon ergens een lijstje met “ klachten” bekend maken zou al helpen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@John Ghijsen Het overgrote deel van de klachten kunnen meerdere oorzaken hebben, zoals Love Nature niet in HD: 
Van verkeerde instelling in Next en/of TV tot en met een slechte internetverbinding door allerlei mogelijke wifi problemen, defecte netwerkkabel of haperend modem of in het achterliggende deel van de Ziggo servers veroorzaakt worden en vanuit daar worden opgelost.

Bij al die problemen moet je dan ook een gebruiksaanwijzing ter beschikking hebben om alles thuis na te lopen en eerst uit te sluiten, terwijl het probleem vaak al opgelost is voordat je alle stappen hebt uitgevoerd, alles hebt nagelopen en van alles hebt geprobeerd wat niet had gehoeven, omdat het opgelost is.

George1950

Level 5
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Nogmaals: de 4K verbinding werkte optimaal voor de update naar 4.25. Daarna was het plotseling alleen maar HD. De conclusie is dan simpel lijkt me. Om dan eerst allerlei kabels, modem en weet ik wat te gaan controleren lijken me zinloze acties. Het probleem werd duidelijk door de update veroorzaakt, maar nogmaals: het is gelukkig opgelost.

John Ghijsen
Topicstarter
Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ook hier sinds vanochtend opgelost. Mediabox next vandaag wederom gereset, daarna werkt het weer.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @John Ghijsen en @George1950 
Fijn om te lezen dat jullie Love Nature inmiddels alweer in 4K ontvangen. 

Uitgelicht topic