KZijlvaart

Level 1
  • 62Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Lijst opgenomen programma's begint onderaan in beeld

Ik heb, sinds kort, het volgende probleem:

De lijst van opgenomen programma’s begint helemaal onderaan in beeld. Met andere woorden; ik zie slechts de bovenste 2 opnames in de lijst en, ondanks bladeren, zijn er max 2 regels programma’s tegelijk in beeld. Ik kan dmv bladeren het beeld niet omhoog verplaatsen.

Daarboven is het beeld leeg, het zou dus gewoon ‘een stuk naar boven getrokken moeten worden.’ 

Resetten helpt niet. Iemand enig idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik denk dat je precies hetzelfde probleem hebt als deze gebruiker, wil je de foto's es bekijken en vertellen of je dit bedoelt?

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/opnamelijst-buiten-beeld-49962#post521006

Daar hielp niets en het wachten is of deze gebruiker een nieuwe Next krijgt.

Wat bedoel je precies met “resetten"? Uit/aan al geprobeerd? Fabrieksinstellingen?

Zou je ook een foto kunnen bijvoegen?

Bekijk in context

15 Reacties 15
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik denk dat je precies hetzelfde probleem hebt als deze gebruiker, wil je de foto's es bekijken en vertellen of je dit bedoelt?

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/opnamelijst-buiten-beeld-49962#post521006

Daar hielp niets en het wachten is of deze gebruiker een nieuwe Next krijgt.

Wat bedoel je precies met “resetten"? Uit/aan al geprobeerd? Fabrieksinstellingen?

Zou je ook een foto kunnen bijvoegen?

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

En zou je alvast je postcode en huisnr kunnen invullen in je profiel? Alleen de Ziggo moderators kunnen dat zien. Ze hebben dat nodig om je verder van dienst te kunnen zijn.

KZijlvaart
Topicstarter
Level 1
  • 62Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Exact hetzelfde probleem!

 

 

Maar ik heb ‘m idd teruggezet naar de fabrieksinstellingen en na wat (volautomatische) updates ed werkt alles weer zoals ‘t hoort! De programmalijst is weer normaal in beeld. En er is ook nog eens niets verloren gegaan aan (geplande) opnamen ed. 

 

Thanks voor de tip! Dit was voor mij de oplossing!

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Opnames en geplande opnames staan in de cloud en gaan inderdaad niet verloren door fabrieksinstellingen, dat is wel fijn. Je moet alleen even opnieuw inloggen in apps zoals Netflix e.d.

Bij die andere melder kwam het probleem toch weer terug na een paar dagen. Zou je ons willen melden hoe het gaat over een tijdje? Ook als het goed blijft gaan? Dat is hele nuttige info voor de community en Ziggo. Alvast bedankt.

En voor nu hoop ik dat je ongestoord van alle eindejaars tv kunt genieten.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

@KZijlvaart , wat is het merk en type van je tv als ik vragen mag?

KZijlvaart
Topicstarter
Level 1
  • 62Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Een oude Samsung van exact 10 jaar oud, geen smart tv oid. 
ik houd het in de gaten. 
thanks.

KZijlvaart
Topicstarter
Level 1
  • 62Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Je had helemaal gelijk; het probleem is weer terug, zij het beperkt.

 

De lijst met opgenomen programma’s is 2 regels gezakt, de onderste regel is nu niet meer zichtbaar. Beetje bij beetje begon ‘ie weer te zakken, zeg maar..

 

Terugzetten naar de fabrieksinstellingen heeft het probleem weer opgelost, maar het is idd wel een terugkerend iets..tot nu toe..

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Echt EXACT hetzelfde als bij Wijnand. Die heeft inmiddels een nieuwe Next in huis. Lijkt me goed om even af te wachten wat daarvan het resultaat is.

KZijlvaart
Topicstarter
Level 1
  • 62Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

En vandaag weer het eea teruggezet naar fabrieksinstellingen omdat de programmalijst weer begon te zakken.

 

Voorlopig red ik ‘t met een reset per week, maar ideaal is ‘t niet..

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik heb Wijnand een porretje gegeven zojuist in de hoop dat hij z'n recente bevindingen post.

Heb je postcode en huisnr al ingevuld in je profiel?

KZijlvaart
Topicstarter
Level 1
  • 62Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ja, geregeld. Ik ben terug te vinden..

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Slecht nieuws. Wijnand heeft zojuist laten weten dat het probleem niet is opgelost met de nieuwe Next. Blijkbaar toch een bug.

Zou je toch even het typenr van je tv willen melden? Dit is belangrijk voor verdere analyse.

KZijlvaart
Topicstarter
Level 1
  • 62Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Uiteraard:

merk: Samsung

model:  LE40A856S1M

model code: LE40A856S1MXXU

type no: LE40A856

 

Made in Slowakije… 🙂

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Thanks. Het is nu aan Ziggo om dit te escaleren.

Inmiddels lijkt het bij Wijnand spontaan verdwenen maar het zou mij niet verbazen als het weer terugkomt.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Lijkt me handiger om dit in één topic te bundelen, aangezien het om exact hetzelfde probleem gaat. Dit topic sluit ik bij dezen, discussieer verder in: Opnamelijst buiten beeld.

Uitgelicht topic