Tumalu

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Laptop aanzetten via WoL via Internet via de Connectbox.

Beste allemaal,

Dit is waarschijnlijk al ontelbare keren langsgekomen hier, maar ik kan er niet echt uitkomen.
Mijn laptop is volledig ingesteld voor WoL en werkt ook prima via de LAN binnenshuis.

Maar het probleem komt hoe stel ik in mijn Connectbox in dat ik van buitenaf mijn desbetreffende laptop ook uit zijn slaapstand kan halen ? Die Connectbox is wel heel beperkt zeg, en het werkt veelal alleen met ipv6 adressen, wat ik lastig vind, vooral met het instellen.

Wie o wie kan mij assisteren ? Mijn dank is GROOT 🙂
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Connect box staat waarschijnlijk op Dual Stack Lite.
Dan deel je met 20 anderen IPv4 en hebt een uniek IPv6 adres.
IPv4 is dan niet te forwarden.

Vraag de helpdesk om je modem terug te zetten naar IPv4 only en je kunt alle forwards en WOL en Remote Desktop weer gebruiken via IPv4.

Bekijk in context

5 Reacties 5
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Beste Tumalu,

Tumalu wrote:
knip.....
Dit is waarschijnlijk al ontelbare keren langsgekomen hier, .....
/knip


Inderdaad,.............. als je de zoekfunctie even gebruikt, dan kan je zelf lezen waarom het niet werkt.

Groet,
DennyW
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
De Connect box staat waarschijnlijk op Dual Stack Lite.
Dan deel je met 20 anderen IPv4 en hebt een uniek IPv6 adres.
IPv4 is dan niet te forwarden.

Vraag de helpdesk om je modem terug te zetten naar IPv4 only en je kunt alle forwards en WOL en Remote Desktop weer gebruiken via IPv4.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Be rt en Tumalu

Dual Stack Lite geeft inderdaad problemen met port forwarden, maar het probleem met WoL is dat het werkt met magic packets, op basis van het MAC-adres van het te wekken device, die geroeptoetert worden over het broadcast-adres van het subnet. Voor zo ver ik weet, laten de Ziggo-modem/routers een port forward naar het broadcast IP-adres niet toe.

Zie bijvoorbeeld dit topic en dit verhaal (met verwijzingen naar wat tutorials)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
DennyW

Ik heb 6 jaar gebruik gemaakt van WOL via poort 9 om mijn computer aan te kunnen zetten als ik bij klanten was en via Remote Desktop poort 3389 in de thuiscomputer gegevens en software op te kunnen halen of vanuit het buitenland te kunnen werken en om een beveiligde verbinding te kunnen maken met een Microsoft server die weer elders stond.

Maar de laatste jaren niet geprobeerd, er zou altijd iets gewijzigd kunnen zijn.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Be rt

Het blijft het proberen waard om toch maar teruggezet te worden naar IPv4 en dan kijken of het alsnog lukken wil. Port forward met Dual Stack Lite werkt inderdaad niet.

Uitgelicht topic