Hallo allemaal.
Ik ben een nieuwe abonnee bij ziggo. Ik heb thuis gekregen een ZIGGO Connect Box. Omdat ik meerdere PC's in thuis heb, heb ik dan ook meer kabel aansluitingen nodig. Helaas de Connect Box is dus niet genoeg voor me.
Ik heb een kabel aangemaakt (cat 5e straight-through type verbinding) gemaakt met een RJ45 connector. Die heb ik in de Connect Box gekoppeld en getest op me eigen laptop. De kabel werkt dus wel.
Bij mijn oude netwerk gebruikte ik altijd een andere router (TP Link Archer C7). Ik weet dus zeker dat hij werkend is.
Als ik de door mij gemaakt kabel in de router doe op de "ethernet" poort koppel , krijgt de router wel verbinding. Dat weet ik omdat ik dus WIFI kan gebruiken. Als ik een andere kabel vanuit de router naar een me laptop koppel krijg ik dan geen verbinding.
Dus de LAN porten op mijn Archer C7 doen dus helemaal niks .
Nou, ik heb een compleet nieuwe apparaat gekocht om te testen. Dit keer een Switch NETGEAR GS208 met 8 ports plug & play.
Ik heb de kabel vanuit de Connect Box naar de switch gekoppeld. Groen lampje brandt. Dat werkt dus wel.
Als ik een andere kabel vanuit de switch naar een pc koppel krijg ik alweer geen verbinding.De lampje op de tweede poort van de switch brandt ook niet.
Dus bij allebei mogelijkheden (switch en router) krijg ik geen verbinding vanuit de LAN port.
Korte omschrijving van de opties die ik geprobeerd heb :
Connect Box - CAT 5E "straight-through (geen crossover) - Laptop - Internet doet wel.
Connect Box - Router TP Link - Wifi Doet wel - LAN poorten doen niet - Geen bekabelde internet
Connect Box - Netgear Switch - LAN porten doen voor de alle andere kabels niet, wel doet het poort die gekoppeld is met de Connect Box.
Mijn vraag is wat doe ik dan verkeerd?
De router was factory reset en de switch heeft geen configuratie nodig (plug & play). Allebei zou het moeten werken. Dat heeft dus bij mij vroeger gewerkt (toen ik bij een andere provider was).
Ik heb allebei apparaten met verschillende kabels geprobeerd , gekochte kabels en door mij gemaakte kabels.
Ik zit nu eigenlijk te twijfelen of een instelling is vanuit Ziggo waardoor ik dus problemen krijg.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat adviezen om dit probleem te kunnen oplossen.