RichC

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

lan netwerknaam wijzigen

ik gebruik een connectbox en wil de naam ven mijn LAN netwerk wijzigen. hoe doe ik dat?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
RichC wrote:

Wel eens gehoord dat er een wezenlijk verschil bestaat tussen een WIFI netwerk en een LAN netwerk?

Ja. Zo wezenlijk is dat niet voor een gemiddeld mens. Wat wil je eigenlijk bereiken? Een LAN netwerk een naam geven in een Router kan niet. Dacht dat je een tik- of denkfout maakte.

Misschien moet je je vraag anders stellen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
RichC
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel eens gehoord dat er een wezenlijk verschil bestaat tussen een WIFI netwerk en een LAN netwerk?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hoe heet uw LAN-netwerk nu en welke naam zou u het willen geven?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
RichC wrote:

Wel eens gehoord dat er een wezenlijk verschil bestaat tussen een WIFI netwerk en een LAN netwerk?

Ja. Zo wezenlijk is dat niet voor een gemiddeld mens. Wat wil je eigenlijk bereiken? Een LAN netwerk een naam geven in een Router kan niet. Dacht dat je een tik- of denkfout maakte.

Misschien moet je je vraag anders stellen.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@RichC 

Mogelijk bedoelt je de Werkgroep-naam in Windows-netwerken. (Daar hebben werkgroepen en / of domeinen namen.) Of je daar nu via een kabeltje of Wifi een verbinding mee maakt, maakt niet uit. De werkgroep is via het gehele lokale netwerk (LAN) te bereiken.

In elk afzonderlijk apparaat dat je met de werkgroep wilt verbinden kan je die naam ingeven / wijzigen. De router houdt zich namelijk niet met werkgroep- en domein-namen bezig.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@DennyW  Inderdaad. Dat was mijn tweede vermoeden.

RichC
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

de vraag was: Ik wil de naam ven mijn LAN netwerk wijzigen. hoe doe ik dat?

het antwoord is vlgs hanh: Een LAN netwerk een naam geven in een Router kan niet.

als dat zo is, dan is dat zo… en is er geen verder gebabbel nodig…

bedankt...

Uitgelicht topic