ericpelt

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

LAN IP adres TC7210 aanpassen

Graag wil ik het LAN IP adres dat standaard op 192.168.178.1 staat aanpassen naar 192.168.100.1 omdat er al heel veel apparaten in huis zijn met ip adressen in die range. Ondanks dat het volgens de gebruiksaanwijzing van de modem moet kunnen en volgens de tooltips op het scherm direct na inloggen ("Dit adres kunt u wijzigen maar moet altijd beginnen met 192.168") krijg ik elke keer als ik het probeer een foutmelding "Invalid IP address" en de helpdesk wil ook niet helpen..."Buiten service bereik"..
We hebben het hier over LAN (Local Area...dus mijn kant) en dat kan ik dan volgens Ziggo niet aanpassen...
Als het echt niet kan dan is dit niet de provider waar ik naar op zoek ben..
Heeft er iemand tips/advies om dit wel voor elkaar te krijgen?
18 Reacties 18
Bosje

Level 1
  • 610Posts
  • 27Oplossingen
  • 0Likes
Het is een Ziggo Router en kan begrijpen dat ze niet willen dat je die aanpast. Ziggo update zonder dat je het weet de firmware ervan (oa na de ddos) van de router. Als je dat adres wijzigt kunnen ze er (waarschijnlijk )niet meer bij.

Je kan wel kijken of het mogelijk is om de ip range die de router uitreikt kan veranderen naar de 100 range als dat je probleem verhelpt
ericpelt
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee dat gaat niet tenzij het ip adres aangepast kan worden.
Wat ook mooi (niet dus) is, is de enorme knop (zie screenshot) "WIJZIG" naast hat LAN IP adres waar je dus NIETS mee kan
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1360Posts
  • 235Oplossingen
  • 9Likes
Als het goed is moet je dit wel kunnen aanpassen. Werkt de knop helemaal niet bij jou?

De volgende pagina moet verschijnen:


Groet,
Alex
ericpelt
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja ik kan wel van 192.168.178.1 naar 192.168.178.X maar daar gaat het mij niet om. Ik wil 192.168.X.Y kunnen gebruken
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Kan je de dhcp lease pool start en end niet instellen van 192.168.100.10 tot aan 254
Dan krijgen alle aangesloten apparaten 192.168.100.10 en opvolgend.
Succes
Jos
Bosje

Level 1
  • 610Posts
  • 27Oplossingen
  • 0Likes
Kennelijk heeft ziggo het toch uitgeschakeld (anders kunnen ze niet zelf in de setup komen denk ik)

Je zou het op deze manier kunnen proberen.

Koppel de TC7210 los, ook het kabeltje naar ziggo AOP, zodat het gewoon een lostaand kastje is. Stoom uit voor zekerheid. Stroom aan
Sluit een laptop rechstreeks aan op de TC7210 en probeer nu of je het IP adres kan wijzigen? Succes
ICTGuru

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is dit gelukt?

Wil ook graag mijn lan ip's wijzigen naar een 10 range.
En is dit nadelig voor de technische afdeling voor remote support?
Jhinta

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
verander je ip naar 192.168.x.x en je dhcp word auto -> 192.168.watjeinsteldebijip.+1 tot wat jij wilt

bij mij staat tie gewoon op 1.1 en start 2 tot 10 de rest static

of dhcp uit en ip zetten en vervolgens weer aan.(vergeet niet dat je een static ip dan moet instellen op je nic (tijdelijk))
Jhinta

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
ICTGuru wrote:
Is dit gelukt?

nope , Dacht even dat je je eigen remote support service had draaien maar je bedoelde die van ziggo

ziggo gebruik eurodocsic die verbinden niet met ip
ICTGuru

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke, thx.

Maar kan de range niet aangepast worden naar: 10.0.0.1 - 10.0.0.10?

En hoe kan ik mijn nas een ander ip geven die ik gereserveerd hebt staan in mijn router?
Jhinta

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Weet ik even niet uit me hooft kan het ook niet na kijken want ziggo heeft me nog niet aangesloten maar goed.

Het zou kunnnen mits de router zegt nou je hebt 192.168 base dus ook range 192.168. Zo zeggen probeer het gewoon je zult vanzelf merken of het werkt. ( en je nas een andere ip geven dan de mac ip bind -> static ip opgeven in je nas of de mac ip bind veranderen)
Jhinta

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
misschien dat je daarom je dhcp-range niet kan veranderen omdat je die ip/bind hebt:?
eerst bind weg halen en range zetten en dan weer binden
ICTGuru

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee maak geen gebruik van ip/binds.

Maar het is gelukt, gebruik nu de 10.0.0.1 - 10.0.0.99 range. Dit omdat het de horizon box 20 ip's gebruikt (waarschijnlijk voor de ingebouwde tuners).

De nas nog geen ander ip kunnen geven en ok niet meer mee verder gegaan, aangezien alles nu prima draait.

Het enige wat niet vanzelf ging was het inloggen op de horizon box, dit omdat gwlogin.net niet werkt, en het even uitproberen was welk ip gebruikt word voor de webinterface. Het bleek dus dat het ip van de horizon box zelf - 3 moest doen (10.0.0.5 - 3 = 10.0.0.2) en dus 10.0.0.2 mijn webinterface lan ip is.
dubhead106

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad. Ik ervaar hetzelfde probleem.
Ik kan van allerlei adressen invullen 192.168.10.1, 192.168.99.1, 192.168.200.1, maar 192.168.100.1, net het adres dat ik nodig heb dat weigert hij.

Nu moet ik mijn server aanpassen: interface, dhcp server, interne dns, asterisk telefoon centrale, ubiquity management server adres in mijn access points en alle telefoons, ipads en andere devices in huis opnieuw opstarten. Jullie worden bedankt, Ziggo. Het is dat het een monopolist is, Ziggo, op het gebied van snelle internet verbindingen, dus ze kunnen zich alles veroorloven.
ICTGuru

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit had ik ook eerst, maar na een paar keer een restart van de router lukte het wel. En sluit alleen de pc aan op de router waarmee je op de router ingelogd bent, en wees er zeker van dat je het juiste IP in typed in je browser. (192.168.100.1)
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Ziggo gebruikt ook 10.x.x.x. Ben je zeker dat er geen verwarring ontstaat?
dubhead106

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zat slechts met 1 laptop verbonden met het modem. Wifi stond uit.
Maar ik heb het al gezien waarom 192.168.100.1 zo bijzonder is.
Probeer het maar: type http://192.168.100.1:8080 in je browser (maak niet uit welk adres je je modem hebt gegeven (omdat die de default gateway is gaat verkeer voor 192.168.100.0/24 er ook naar toe)).
Je ziet dan een mooie real-time spectrum analyser van je kabel signaal.
Alleen jammer dat Technicolor het adres hiervan niet configurabel heeft gemaakt en het hele blok 192.168.100.0/24 naar deze interne interface routeert.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste,

192.168.100.1 wordt standaard geblokkeerd omdat dit het IP Address wordt wanneer de meeste ZIGGO modems in Bridge-mode staan.

Daarnaast kan je het beste static ip's via het modem in router functie uit laten delen, echter is mijn ervaring dat mensen die IP ranges, Static's, Routing, servers etc gebruiken ver weg moeten blijven van de router functies van het modem en Bridge mode moeten gebruiken om zo alle omslachtigheid, beperkingen etc te vermijden.

MVG

Uitgelicht topic