peppipurple

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

lag tijdens gamen (ps4)

hallo,

sinds al best een lange tijd heb ik last van lag tijdens gamen op de ps4
nu heb ik al van alles geprobeerd van kabels vervangen tot router instellingen, qos etc.
ook is er een monteur langs geweest die heeft de hoofd aansluiting en nog wat kleine dingetjes aangepast/vervangen die volgens hem niet helemaal in orde waren.

mijn snelheid zou 250mb down en 40 up moeten zijn, als ik via ps4 een test doe via dslreports kom ik hier niet aan. deze test is ook niet stabiel spring bijv van 70mb naar 120mb constant.

ik heb een modem van arris (bridged) met daar weer een netgear nighthawk router aan en dan een kabel op poort 1 naar de ps4

ook heb ik pingplotter laten lopen tijdens het gamen en deze op de server ip ingesteld (weet niet zeker of deze klopt)


zou iemand mij verder kunnen helpen?
17 Reacties 17
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @peppipurple. Welkom hier! Van de playstation zelf heb ik totaal geen verstand. Maar er zijn hier meer dan genoeg knappe koppen aanwezig die jou vast en zeker verder kunnen helpen.

Ik lees in je verhaal dat je onze modem in bridge gezet hebt en een router gebruikt. Heb je al eens getest hoe het gaat wanneer je de playstation rechtstreeks op de modem aansluit? Puur als test?
peppipurple
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik heb de ps4 rechtstreeks op de modem aangesloten, met deze test krijg ik dezelfde resultaten. heb de modem wel op bridge laten staan.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Is je Arris modem toevallig een connectbox? If yes.. dan is dat een redelijk design flaw
peppipurple
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ja klopt zo eentje heb ik. deze kreeg ik bij afsluiten van het abonnement. ik hoor wel verhalen dat de technicolor modem beter zijn, klopt dit?
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Dat klopt. Mits bridged. Ik heb wel begrepen dat Intel al lang een update heb voor dit probleem. Ik kan niet zeggen waarom Ziggo deze update nog niet uitrolt.

Ik ga er overigens wel vanuit dat al je waardes goed zijn. Dat checken is zeker de moeite waard. Als je wilt kun je die hier even posten. Dan kunnen we die even bekijken.
peppipurple
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
welke waardes bedoel je? down en upload? of zijn er nog andere waardes die ik ergens zou kunnen vinden?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @peppipurple. We zijn inmiddels een mooi tijdje verder. Kan je ons vertellen hoe het nu gaat? Is er iets veranderd in de situatie?
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Lycke Ziggo is er al een software update anders niet hè...
peppipurple
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
het is wel iets beter geworden, ik heb ondertussen wel een andere router gekocht (netgear nighthawk xr500)

ook heb ik de afstand van de modem en router verlengt staan nu 1 meter van elkaar af lagen eerst boven op elkaar. dit heeft ook wat geholpen.

op de versterker zat op 1 aansluiting niets aangesloten daar heb ik nu een weerstand op gemonteerd (had dit ergens anders gelezen op de forum)

nu heb ik wat andere pingplotters laten draaien op de laptop bedraad zonder dat ik verder iets deed op het netwerk deze afbeeldingen heb ik op netduma forum geplaatst en hun zeggen ook dat het een ips of modem probleem is, en omdat deze modems niet al te best zijn vermoedelijk dus de modem. nu wil ik eigenlijk aan eigen modem aanschaffen maar dit blijkt nog al een probleem te zijn bij de meeste providers. waaronder ziggo ook. terwijl ze dit volgens mij wel gewoon moeten toestaan.

maar al met al is het wel een heel stuk beter maar nog steeds niet zoals het uiteindelijk zou moeten zijn.

hopelijk komt er een update van de modem of kan ik er een zelf aanschaffen.
Rowsjee

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact et zelfde probleem 400/40 (voorheen 200/20) download 180/5mb op ps4.
PS4 rechtstreeks op connectbox aangesloten vermoeiend dit
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Rowsjee. Welkom hier! Goed dat je even inhaakt in dit topic 🙂
Heb je thuis ook een laptop/PC die je bekabeld kunt aansluiten op de modem (puur als test). En zo ja; welke snelheid haal je dan?
Rowsjee

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo ik was zelf ziggo monteur.. maar alsnog zuigt het op de ps4. De snelheid is bekabeld 200/20 ipv 400/40 terwijl dit op papier al over zou moeten zijn.

Op de ps4 die bekabeld zit aan de connectbox zijn diverse malen verschillende tests geweest, niks mocht baten. De upload is te onstabiel soms 1 MB dan weer 8 dan weer 17?

Ben er klaar mee.. tenzij jij een oplossing hebt
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Als je zelf monteur bij ons was weet je dat we de bekabelde snelheden garanderen. Als je deze niet haalt, gaat er sowieso al iets niet goed en kan er natuurlijk altijd een monteur langskomen (mits alles bij jezelf in orde is, natuurlijk).
Nu is je abonnement gisteravond pas naar boven aangepast. Dus ik kan me zo voorstellen dat dat nog niet helemaal goed doorgelopen is. Wanneer heb je de modem voor het laatst gereset?
Rowsjee

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteravond, vandaag. Blijkt een probleem te zijn die al maanden speelt met de connectbox wat nog steeds niet is opgelost. Het is een firmware fout id connectbox die er al meer als een jaar zit. Langzaamrollen jullie nu een update uit (al 7 mnd volgens je collega)

Ik w8 wel tot 2025 tot het werkt ?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Rowsjee het moet voor een voormalig monteur toch wel te doen zijn om iets verder te kijken waar eventueel je probleem zit? Wat vind je van de up en downstream waarden in je modem? Zitten er errors in de logs? Dat soort zaken.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Rowsjee. Tot 2025 wachten lijkt me niet nodig ;-).

Ik zie dat je zaterdag contact met ons gehad hebt en dat je aan het eind van het gesprek wel de goede snelheid haalde. Klopt dat? 🙂
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Bijzonder dit. De Connectbox meldt via de status pagina's welke downstream en upstream snelheden geconfigureerd zijn. Een voorbeeld:

Ofwel 42.8 Mbps down en 4.3 Mbps up, a.k.a. een 40/4 abonnement. Als dat niet overeenkomt met de afgesloten abonnementssnelheid dan ligt de fout bij Ziggo. Als dat wel overeenkomt met de abonnementssnelheid dan is er of sprake van een signaal probleem (inspecteren upstream, downstream en netwerkhistorie om te controleren of het modem klaagt over signaalproblemen) of er is sprake van een capaciteitsprobleem.

Overigens is aan bovenstaande instellingen te zien dat Ziggo geen enkele snelheidsgarantie geeft aangezien er geen minimale snelheid is ingesteld. De te behalen snelheid kan dus fluctueren tussen de 40/4 en 0/0 afhankelijk van de drukte in het coaxsegment.

Uitgelicht topic