Brampie

Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

Kun je ervoor zorgen dat je op een mobiel alleen email naar een bepaalde alias kunt ontvangen?

Ik heb op mijn PC een hoofdaccount voor e-mail, zeg hoofd@casema.nl. Voor een ander persoon met een andere provider heb ik ook een alias, zeg alias@casema.nl. Tot nu toe las die persoon alles voor alias@casema.nl via mij.
Kan het zodanig worden ingericht dat die persoon op zijn mobiel alle mail aan alias@casema.nl ontvangt, maar niet mail aan hoofd@casema.nl? Of kan ik dan voor die persoon beter een apart account aanmaken op mijn PC (en ook op het mobiel)?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mailadressen en aliassen maak je nieuw aan in Mijn Ziggo.

Onder het hoofdmailadres hangt je alias, dus alles van die alias komt in de inbox van je hoofdmailadres.

In Mijn Ziggo kun je een ander mailadres aanmaken voor die persoon, maar omdat je de huidige alias al gebruikt kan dit niet hetzelfde adres zijn.

Ik weet niet wat er gebeurt als je het huidige alias verwijderd en dan een nieuw email adres aanmaakt met het verwijderde alias, mogelijk kan dat, mogelijk niet, omdat verwijderde emailadressen altijd een tijd niet gebruikt kunnen worden, maar met aliassen weet ik dat niet zeker.

Gebruiksaanwijzing nieuw E-mailadres aanmaken in Mijn Ziggo

Nadat je het emailadres hebt aangemaakt kun je dat overal instellen, op je PC en in de telefoon.

Ben je bekend met POP en IMAP? Zo niet.

Stel dan zowel de PC als de telefoon in op IMAP, maar als je iets verwijderd op de PC is het op de telefoon ook weg.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mailadressen en aliassen maak je nieuw aan in Mijn Ziggo.

Onder het hoofdmailadres hangt je alias, dus alles van die alias komt in de inbox van je hoofdmailadres.

In Mijn Ziggo kun je een ander mailadres aanmaken voor die persoon, maar omdat je de huidige alias al gebruikt kan dit niet hetzelfde adres zijn.

Ik weet niet wat er gebeurt als je het huidige alias verwijderd en dan een nieuw email adres aanmaakt met het verwijderde alias, mogelijk kan dat, mogelijk niet, omdat verwijderde emailadressen altijd een tijd niet gebruikt kunnen worden, maar met aliassen weet ik dat niet zeker.

Gebruiksaanwijzing nieuw E-mailadres aanmaken in Mijn Ziggo

Nadat je het emailadres hebt aangemaakt kun je dat overal instellen, op je PC en in de telefoon.

Ben je bekend met POP en IMAP? Zo niet.

Stel dan zowel de PC als de telefoon in op IMAP, maar als je iets verwijderd op de PC is het op de telefoon ook weg.

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

Dus inderdaad een nieuw e-mailadres aanmaken. Aangezien daarbij niet de huidige alias genomen kan worden is dat wel een gedoe. Er komt niet veel mail binnen voor die alias. Dus voorlopig stuur ik die mails maar door.

Uitgelicht topic