MARLEENBERN

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Krakend beeld SBS6 op de Mediabox XL

Ik heb geen beeld bij sbs6. Het beeld wat door komt is krakend en maakt een hoop herrie. Ik heb een horizon box en alle andere zenders werken perfect. Betaal me scheel aan ziggo en dat is allemaal prima maar dan wil ik wel dat alles werkt.

@ziggo: wat gaan jullie doen?
10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.

Wil je sneller contact met Ziggo, gebruik dan de chat om een antwoord te krijgen op je vraag.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Maar een aantal van je medeklanten hebben ook veel ervaring met deze box en weten vele oplossingen uit hun ervaring.
Kun je hier de volgende gegevens hier plaatsen?
Anders is er weinig over te zeggen.
SBS6 problemen komen vaak voor met een verouderde aansluiting.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Kun je hier ook een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Mocht dit een oude aansluiting zijn wordt deze gratis vervangen door een Ziggo monteur.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo MARLEENBERN, welkom op onze Community. Wij gaan je hier adviseren hoe je krakend beeld op 1 zender zelf kan oplossen! Dat is redelijk eenvoudig, maar kost wel wat tijd. Be rt vraagt je om ons wat te vertellen over de signaalwaarden in de box. Deze info is voor ons goud waard om je te helpen met de bekabeling in huis, of om andere stappen te regelen.

Graag horen we van je 🙂
MARLEENBERN
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MARLEENBERN
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
MARLEENBERN Is dat de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Zo ja, dan is het toch lastiger dan het op eerste gezicht lijkt.
Alles ziet er op het eerste gezicht goed uit.

Misschien kan Anne H Ziggo wat dieper in je box kijken en misschien zien waar het misgaat.
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Interferentie kan een hoop oorzaken hebben, misschien staat hier wat tussen,
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/storingen-en-stoorbronnen-uitsluiten/
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Heb het idee dat dit niet de eerste plaats is waar ziggo binnenkomt. Is denk een einddoos. Als ts ook internet van ziggo heeft zou er dus ergens anders het AOP moeten zijn.

Teun
rsvanderham

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben precies hetzelfde probleem. Raken steeds geïrriteerder aan ziggo. Nieuwe horizonbox ontvangen en nog werkt het niet. We betalen flink geld per maand en we kunnen bepaalde programma’s niet kijken omdat het zo stoort. Het liefst stap ik over!
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Dit soort storingen ligt doorgaans niet aan ziggo, maar aan de eigen installatie. Dus even foto plaatsen van je aansluiting dan kunnen we het wat beter beoordelen.

Teun
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
rsvanderham Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Mocht dit een oude aansluiting zijn wordt deze gratis vervangen door een Ziggo monteur.

Uitgelicht topic