Razend

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

klacht - zonder diensten gezeten voor overzetten abonnement

Bij het veranderen van particulier naar een zakelijk abonnement is alles wat mis kon gaan misgegaan. 
zo hebben ze bijvoorbeeld al na 3 dagen van het ontvangen van de modem, voordat deze geïnstalleerd was voordat ik maar de kans had om een afspraak te maken met een monteur, werd het internet op de mediabox uitgezet. Dit hoort nog 2 weken signaal uit te zenden. Nu zaten wij, terwijl ons bedrijf afhankelijk is van internet, 2 dagen zonder internet en ze konden het niet meer aanzetten op de mediabox. Gelogen want ik weet dat ze dit dezelfde dag nog in orde kunnen maken. Maar sorry je hebt pech. En dan durven ze nog te zeggen sorry voor het ongemak. Daarna krijg ik vrijdag de next box door de post geleverd en ik denk slim te zijn en maak die vrijdag meteen een afspraak voor een monteur voor de volgende maandag. Wat denk je? Ook hier geld dat het signaal op de oude box nog 2 weken hoort te blijven uitzenden. Maar die zaterdag lagen alle tv kanalen eruit. Ze hadden die ook maar gelijk uitgezet. Weer bellen zet hem maar weer aan. Nee hoor dat kan niet. Kijk in het weekend maar npo zenders want wij kunnen niks voor u doen. Probeer maar via je tablet of zo te kijken. Maar je mag niet boos worden hoor dat mag niet. 
door dit geintje heeft ons bedrijf 2 dagen niet kunnen werken we hebben 2 dagen in het weekend geen tv kunnen kijken en dan durven ze nog te zeggen wij zijn niet verantwoordelijk ????????????????????????????????????????????. 
maar waar kunnen wij onze geleden schade neer leggen? Of was het onze eigen schuld omdat we bij ziggo ons abonnement hebben afgesloten is dit een risico dat je neemt bij ziggo

10 Reacties 10
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dit is een klant-helpt-klant-forum voor particulieren. Wanneer u problemen heeft met een zakelijk contract moet u bij de zakelijke helpdesk zijn. Hier vindt u alle contactmogelijkheden voor de zakelijke markt.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben meer kennis, mogelijkheden en rechten dan de Helpdesk en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Ja, soms …. als er 1 ding mis gaat, dan is de rest ook van slag.

Ik heb gehoord dat Ziggo een heel redelijk compensatie regeling heeft. Maar dat kan een Ziggo moderator u natuurlijk beter vertellen.

Ik denk, aangezien ik niet verwacht dat wij ( die net als u klant van Ziggo zijn ) u kunnen helpen, dat u op een Ziggo moderator moeten wachten of de tip van @Jan F. volgen: Zakelijk klanten moeten officieel via de zakelijk klantenservice.

Razend
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas kun je bij ziggo dus niet van redelijk spreken. Zij boden een compensatie aan van wel te verstaan €6,-   Ik geloof dat dit dus echt van de gekke is.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Razend wrote:

Helaas kun je bij ziggo dus niet van redelijk spreken. Zij boden een compensatie aan van wel te verstaan €6,-   Ik geloof dat dit dus echt van de gekke is.

 

Los van het feit dat er bij Ziggo schijnbaar van alles is misgegaan , hoeveel had je dan verwacht ? Kan je hard maken hoeveel je verlies is in het weekeinde ?

Tevens in de algemene voorwaarden zullen er zeker kleine letters staan over wanneer je compensatie krijgt en hoeveel.

Razend
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In het weekend niet maar dat was tv. Maar op een woensdag en donderdag zonder internet zitten dat is dus wel aan te kaarten. En ja die voorwaarden staan vermeld als overmacht en systeem problemen maar dit was geen storing of iets van die aard en in de voorwaarden staat ook dat je 14 dagen de tijd hebt om de boel om te zetten. En dat er dus nog signaal op de oude diensten blijft. Maar dat is dus niet zo. Als ik op zaterdag een modem krijg en ik maandag bel voor een afspraak en ze dan totaal van niks weten. Ze op een woensdag het signaal van de oude box afgooien en je het dan maar kunt bekijken want ze kunnen niks voor je doen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Razend . Het is duidelijk dat je niet blij bent met hoe alles is gegaan. Logisch, want zonder diensten zitten en hierdoor inkomsten missen is niet leuk :-(. 

Nu is het zo dat oude apparatuur, bij omwisseling, inderdaad nog 2 weken zou moeten werken (tot de nieuwe apparaten worden geactiveerd). In dit geval gaat het echter niet puur om wisseling van apparatuur, maar ook van abonnement. En dan werkt het helaas wat anders. 

Wat duidelijk is, is dat het niet zo gelopen is als je had verwacht, en daar balen we natuurlijk enorm van. Dit had beter gemoeten. Voor de 2 dagen dat je zonder internet gezeten hebt, bieden we daarom ook vergoeding, volgens onze algemene voorwaarden. 

 

Nou zie ik in de notities op je klantnummer dat je een vergoeding van ruim 1600 euro aan ons gevraagd hebt. En helaas, dit is niet iets wat we voor je kunnen regelen. Gemiste inkomsten is niet iets wat bij ons te verhalen is en ook eigen monteurskosten kunnen niet bij ons verhaald worden. De vergoeding die je is geboden, is de vergoeding waar je bij ons recht op hebt. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ondanks de vreemde gang van zaken is er toch een aandachtspunt als iemand afhankelijk is van zijn inkomen van het internet.

Als je volledig afhankelijk bent van een internetverbinding, dan zou ik die zeker niet laten verlopen via een mediabox, maar via een apart modem en daarnaast is een internet noodvoorziening via 4G of het koperdraad geen overbodige luxe, er kan altijd een kabel doorgestoken worden bij Ziggo of KPN of worden losgetrokken door een kraan bij werkzaamheden.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Be rt wrote:

...Als je volledig afhankelijk bent van een internetverbinding, dan zou ik die zeker niet laten verlopen via een mediabox, maar via een apart modem

 

Dat dacht ik ook, maar herinnerde me net op tijd dat de TS schrijft : “...Bij het veranderen van particulier naar een zakelijk abonnement...”.
 

Razend
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Lycke 

alles best en wel maar dan hadden ze dit best even mogen melden. Daarnaast zou ik particulier dan een maand opzegtermijn hebben of niet, we betalen bij jullie in principe 2 maanden vooruit en wachten tot je de benodigde apparaten in huis heb is dan toch niet teveel gevraagd, denk ik dan     Die 2 maanden die vooruit zijn betaald krijg ik toch ook niet terug van jullie?
Aangezien ik nog gevraagd heb of ik dan eerst ons oude abonnement moest opzeggen of dat dat niet nodig was. Nee geen probleem. Dit is iets dat door jullie is veroorzaakt. Maar jullie blijven maar jullie verantwoordelijkheid afschuiven naar de klant. En blijkbaar is dit niet de eerste keer. Ik heb op dit forum al genoeg van dit soort problemen voorbij zien komen

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Razend . Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp wat je bedoelt met de 2 maanden vooruit betalen. Je betaald steeds rond de 10e van de maand, voor de betreffende maand (dus 10 oktober voor oktober, 10 november voor november enz.) 
Je zegt eerder “ in de voorwaarden staat ook dat je 14 dagen de tijd hebt om de boel om te zetten. En dat er dus nog signaal op de oude diensten blijft.". Dat is echter niet hoe het werkt. Je hebt altijd 14 dagen herroepingsrecht van een abonnement. Dit betekent echter niet dat een oud abonnement daarme ook 14 dagen actief blijft. Normaliter is het echter wel zo dat je oude apparatuur langer functioneel blijft. Dat is dus niet soepel gegaan en dus vergoeden we ook de periode dat je zonder diensten hebt gezeten. Dit wordt echter geen vergoeding van ruim 1600 euro, zoals je ons gevraagd hebt. Zo werkt het helaas gewoonweg niet. 

 

“Die 2 maanden die vooruit zijn betaald krijg ik toch ook niet terug van jullie?”  wat bedoel je hier mee? 

Uitgelicht topic