MartijnAbel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

klacht mbt cluster f*ckup afgelopen maanden

Goedenavond,

Mijn hoop is een beetje gevestigd op jullie, of een medewerkee van Ziggo 😛

April dit jaar heb ik mijn contract aan laten passen naar een abonnement met een Next box. Helemaal top natuurlijk omdat ik de nodige problemen had met mijn Horizonbox.
Apparaat binnengekregen maar ook een nieuwe modem... Dat is/was niet de bedoeling en deze is ook teruggestuurd na 2x te moeten bellen.
Na anderhalve week had ik geen internet meer een bleek het reeds teruggestuurde modem geactiveerd te zijn.
Dat is fout 1. 2 keer gebeld, zou aangepast zijn, maar na een dag werkte het juiste modem nog niet. Wederom contact opgenomen, bleek dat mijn hele abonnement aangepast was om het modem werkend te krijgen. Gelukkig net snel genoeg om dat terug te draaien en het modem weer te activeren.

Maand later gebeld dat ik wel graag wat korting wilde, dat was allemaal geen probleem als ik mijn abonnement weer met een jaar vast zou zetten. Natuurlijk geen probleem, maar wel afgesloten met de vraag of alleen de korting toegevoegd zou worden en verder geen enkele andere aanpassing. Volmondig werd "ja" geantwoord. Ik denk top! Geen gekke dingen, geen andere aanpassingen etc.
Mijn hoop was helaas ongegrond aangezien ik van vakantie terug kwam en er een doos met een Mediabox XL voor me klaarstond...

Fout 2 dus, maarja, net thuis en we willen de kleine even voor de tv zetten. Dat ging 10 minuten goed totdat de melding verscheen dat de zenders ingesteld moesten worden. Dit kon 15min duren. Na een half uur nog geen beeld en maar weer gebeld. Wat bleek, de Mediabox XL was al na 5 dagen geactiveerd... De box die ik notabene niet wil aangezien ik een Next heb, en ook nog eens veel en veel te vroeg geactiveerd.
Ze zou alles rechtzetten maar kon er helaas niks aan doen dat ik geen tv had.
Uiteindelijk 2 dagen zonder tv gezeten(is geen enkele compensatie voor geweest) en ze heeft niet teruggebeld om te vragen of e.e.a. opgelost was.
Wat blijkt nu, mijn pakket is wederom verkeerd omgezet zonder de korting en niemand die me verder wil helpen. Iets met een afschuifmentaliteit omdat niemand verantwoordelijkheid wil nemen voor mijn case.

Mijn hoop ligt dus ook bij jullie...
8 Reacties 8
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Martijn,

Wat een verhaal! Zoiets zou toch totaal anders moeten en kunnen verlopen!

Wij als medeklanten kunnen je hier niet verder mee helpen, wel leg ik dit neer bij de Ziggo moderators, morgen zal er dan eentje in dit topic langskomen om te kijken hoe het netjes opgelost kan worden. Moet wel goedkomen 🙂

Groet,
Evert
MartijnAbel
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Evert,

Thanks voor het doorgeven, kan ik zeker waarderen 🙂
Ik had de hoop dat het allemaal goed zou gaan, maar helaas is het anders.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Inderdaad jammer dat het niet goed gegaan is. Het verleden veranderen lukt niet meer, maar je bent in ieder geval op de juiste plek om het vanaf nu goed aan te laten pakken 🙂 De moderators weten namelijk zeer goed waar ze mee bezig zijn ?

Morgen zijn ze weer aanwezig, je ziet vanzelf een berichtje hier. Zet alvast je postcode en huisnummer in je profiel, dan hoeven ze daar morgen niet eerst naar te vragen. 🙂
Die postcode en huisnummer is trouwens alleen voor hen/de moderators (en jou) zichtbaar.

Groeten!
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Martijn,

Wauw... dat is inderdaad wel een kastje, muur, zeepkist situatie :neutral_face:.
Mijn excuses dat dit zo is gegaan.

Om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen.
Die kortingen kunnen niet bij een NEXT box, en ik denk dat daarom deze toren steeds instort.
Ik kan namelijk wel de pogingen van mijn collega's vinden, maar die worden door het systeem tegen gehouden.

Om je situatie op te lossen ben ik even heel erg benieuwd naar het hele verhaal hierachter, is het mogelijk met je te bellen?
Zo ja, zou je me een telefoon nummer kunnen toesturen via een privé bericht? (je kan me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht')

Gr,
MartijnAbel
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Ronald,

Dank voor de reactie! Ik heb je een pb gedaan met mijn telefoonnummer.
Ik ben rond 3 wel te bereiken en anders vanaf half 7 vanavond
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Even voor de meelezers,

Het probleem zit hem in een ongeldige order die is ingevoerd door retentie.
Dat was een order met een Mediabox XL en korting voor bestaande klanten, maar als toevoeging op de Next die Martijn al had.
Dit kan niet, dus deze order werd uit het systeem gegooid, maar de Mediabox XL was dus al verstuurd en geactiveerd voor dit gebeurde. Als de medewerker de order had gevolgd had die het zelf kunnen oppakken. Helaas is dat dus niet gebeurd.

Martijn en ik hebben vandaag contact, dan volgt een update.

Gr,
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
Ronald Ziggo Bedankt voor de toelichting, maar dat ordersysteem van jullie mag wel eens gemoderniseerd worden. Bij veel problemen die ik zelf had maar ik lees het ook bij anderen komt vaak voor dat het niet goed in het systeem staat, dat het systeem het geweigerd heeft e.d. zonder dat er een bericht volgt van de weigering.

Mensen maken fouten, daar helpt geen systeem tegen. Maar wat mij vaak nog het meest irriteert is dat als er op je account iets in het systeem staat (order) moet dat eerst afgerond zijn voordat er wat anders op je account kan gebeuren. Het gaat dus sequentieel, er zit dus geen dynamiek in. Handmatig kunnen jullie dan vaak wel weer wat schuiven, maar toch, 2019, dat kan beter?

Zo, dat moest ik even kwijt....bedankt:grin:
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Haha, ach ja, ik kan je alleen maar gelijk geven vanuit persoonlijk oogpunt. Maar ik denk dat elk systeem wel wat heeft, we hadden eerst ook het voormalig Ziggo systeem en die had bepaalde zaken weer wel, maar ook bepaalde zaken niet. Ik denk dat het belangrijker is dat alle informatie duidelijk bij medewerkers komt, uiteindelijk maken die wel het verschil.

Gr,

Uitgelicht topic