JohnM

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kanaal 19 zwart beeld Kanaal 22 doet het af en toe

Zwart beeld op Kanaal 19 en Kanaal 22 BBC first werkt goed op het opstarten van de TV, maar wissel ik b.v. van kanaal en ga dan weer terug naar Kanaal 22 dan is het beeld gescrambeld.wart beeld op Kanaal 19 en Kanaal 22 BBC first werkt goed op het opstarten van de TV, maar wissel ik b.v. van kanaal en ga dan weer terug naar Kanaal 22 dan is het beeld gescrambeld.

Volgens Ziggo ligt het aan de coaxkabel, maar ik vind dat vreemd, want dan zou kanaal 22 het toch niet doen?

51 Reacties 51
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

De ene frequentie kan meer last van instraling en signaal verlies hebben dan een andere.

 

 Ziggo heeft er een stappenplan voor. Kort gezegd kabels en aansluiting verbeteren.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/

 

..

JohnM
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

OK SteefB  duidelijk antwoord.  Bedankt.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Of even een foto plaatsen van je aansluiting. Wordt het misschien voor ons duidelijker.

 

Teun

JohnM
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Teun,

Excuses, dat ik wat laat reageer, maar ik moest wachten op het nieuwe Ziggo kabeltje

die loopt vanaf de TV naar het TV kastje in de kamer - lengte + 1.50 meter.

Deze heb ik na de middag aangesloten en heb ik nu in ieder geval goed

beeld van de Belgische en Engelse zenders BBC 1 en 2.

Alleen nog steeds geen 19 SBS9 en 22 BBC first.  19 SBS19 heb nog helemaal niets

van gezien, wel als ik 's morgens de TV aanzet goed beeld van K22 BBC First, maar

ja als ik van kanaal wissel en terug ga naar K22 dan is BBC First weer gescrambled.

Ik zou niet weten, wat ik er nu nog aan kan doen.  Ik ben zojuist bij de buren geweest in

mijn appartement en allemaal hebben zij prima beeld van 19 SBS9 en K22 BBC First.

Bijgaand 3 foto's van 1 x Meterkast + splitter  de coaxplug is van Technetix  (via Zigg) en 

1 foto van het aansluitkastje in de kamer. De TV staat 1 meter vanaf dit kastje.

Groeten, John

Oeps ik weet niet of alle plaatjes zijn meegekomen. Of kun je maar 1 afbeelding uploaden ?

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @JohnM . De foto die er nu staat, ziet er goed uit. De foto van de meterkast zie ik nog niet helaas. Misschien kunnen we d aar wat meer mee.

 

Teun

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

“Oeps ik weet niet of alle plaatjes zijn meegekomen. Of kun je maar 1 afbeelding uploaden ?”

 

Nee, je kan meer afbeeldingen downloaden. 

Verder laat ik het over aan @Teun 

JohnM
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Teun,

Hierbij het plaatje van de meterkast aansluiting.

De grijze plug  is bij de vorige bewoner geplaatst door Ziggo en is een

Technetix coax plug en die komt boven uit het plafond van de meterkast.

De andere plug is de internet aansluiting, die goed werkt.

Maar ik kan beide pluggen niet omwisselen, als ik ze omwissel

dan werkt Internet niet, wat eigenlijk wel zou moeten.  Er is toch niets mis met de verdeler ?

 

Groeten, John

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo John. Nog even weer. Ik zie de doos van de aansluiting van ziggo niet helemaal goed. Is dat wel de juiste? dus de doos die achter de braun poa zit. Kun je daar nog een betere foto van plaatsen? als je de kabels omwisselt zou het gewoon moeten werken. Toch geen lekkere aansluiting in de doos van ziggo? Je zou het kunnen bekijken door de poa te verwijderen en dan het witte vierkante dekseltje om te zien of daar alles goed zit. Zit te denken aan een slechte massa in je ziggo aansluiting.

 

Teun

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Kijk hier ook even.

 

Soms past de splitter net niet goed op de aansluiting. Check deze video hoe je dat eenvoudig oplost door het witte kapje eraf te halen.

 

https://community.ziggo.nl/support-video-s-272/hoe-haal-je-het-witte-kapje-van-de-splitter-zo-dus-53...

JohnM
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Teun en SteefB,

 Bijgaand 2 plaatjes van het kastje in de meterkast. De camera in mijn mobiel is

niet super, maar hopelijk zie jullie voldoende op de plaatjes.

 

John

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Ik zie een grijze kabel, niet mooi aangesneden trouwens,  geen groene. 

 

Teun

JohnM
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Teun en Steefb,

 

Dank voor jullie support.

Ik heb ook nog het wit kapje er af gehad, maar dat was het ook niet.

IK blijf het vreemd vinden, dat ik 's morgens wel naar K22 BBC First kan

kijken. Maar ja wissel ik van kanaal en dan weer terug naar K22 dan lukt het niet meer.

Hieronder de kanalen die ik mis:

19 SBS9

22 BBC First

24 Kitchen

28 History

50 ONS

58 RTL

59 Sat.1

72 ARTE

73 tve

en dan 101, 102,103, 104  die momenteel door de corona actief zijn.

 

Groeten, John

 

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hoe kijk je, module, box?? de zenders die je noemt zitten wel hoog in de frequentie lijst, dat wel.

 

Teun

JohnM
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Via CI-module Teun.

John

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Welke tv en heb je bij de module ook nog iets staan, dect telefoon, chromecast of i.d.??

 

Teun

JohnM
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TV = LG 26LE3300  ik heb alleen maar een TV staan geen tel. of ander electrisch

apparatuur.

John

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Oke duidelijk, maar waar is dan de groene kabel?

 

Teun.

JohnM
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Teun,

Er gaat naar het kastje een dunne groene kabel en die is voor aarde.

Dus geen dikke groene kabel maar bij mij een grijze.

zie plaatje, dan zie je het dunne groene kabeltje.

Tzt denk ik toch maar een Ziggoi monteur laten komen denk ik.

Een versterker zal ook wel niet helpen zeker, die dingen zijn nogal prijzig en als het niet

helpt...weggegooid geld.

groeten,

John

 

 

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Het dunne groene kabeltje is inderdaad voor de aarde. Normaal komt er een groene kabel bij je binnen, maar bij jouw aop is deze grijs. Dus onderweg moet ergens een las zitten van groen naar grijs. Misschien dat daar het probleem dus ook wel zit door een slechte las. Komt vaak voor. Zie het vaak bij mij in de praktijk bij de klant thuis.

 

Teun

Uitgelicht topic