Diogenes

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kan niet opnemen op mijn externe harde schijf via Humax-box

Ik heb een externe harde schijf, Verbatim 500GB, gekoppeld aan mijn Humax-box om programma's die niet in mijn abonnement zitten te kunnen opnemen. Op geen enkele wijze, met de handleiding bij de hand, lukt het me om iets op te nemen. Er gebeurt niets, behalve als ik direct wil opnemen. Dan komt rechts boven in het scherm een rondje met een schuine streep er door.:nauseated_face:
13 Reacties 13
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik neem aan dat je een 5300C hebt. Is dat zo?
Is de schijf al geformatterd?
Dat moet in het Format Ext3.
Vgs het manual wordt formatteren gevraagd bij eerste aansluiting.
Was dit zo?
Anders kun je dat alsnog doen via:
Instellingen > Systeem > Gegevensopslag.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Diogenes

kijk anders ook hier eens:

https://community.ziggo.nl/search?q=humax%205300c%20schjf


Ik begrijp alleen niet goede deze opmerking:

"Ik heb een externe harde schijf, Verbatim 500GB, gekoppeld aan mijn Humax-box om programma's die niet in mijn abonnement zitten te kunnen opnemen".

Kun je dit uitleggen? Je kan nl. alles opnemen met de Humax wat je kan zien. Dus kortom: elke zender welke je kan ontvangen.

Maar niet elke schijf is geschikt. Is deze goed, dan kan deze doorgaans door de Humax zelf worden geformatteerd. Anders kun je dat via de PC laten doen. Maar dat alles is wel terug te vinden, dus lees je even goed in. Het moet in ieder geval kunnen, al raad ik eigenlijk altijd een 5200c aan, welke in oud UPC gebied echter alleen maar te gebruiken is voor de vrije zenders. Maar dit apparaat werkt veel prettiger en handiger.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...

PS: gebruik je de Humax 5300c, en de schijf werkt, dan kun je via het menu ook de Time Shift optie inschakelen. Je kan dan ook live pauzeren, spoelen etc.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Diogenes . Welkom hier!
Zo te zien gaat het niet helemaal goed en wordt je er zelfs misselijk van. Dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Helaas hebben we je na je eerste bericht nog niet weer teruggezien. Er zijn hier mensen die je graag helpen. Zien we je snel terug? 🙂
Diogenes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste hanh,

Dank voor jouw opmerking. Ondanks dat kostte het toch nog wel enige hoofdbrekens, maar uiteindelijk is het gelukt. Mijn externe harde schijf neemt op zoals ik wil. Het probleem waarom de schijf wel werd gelezen maar niet aanspreekbaar was ligt in het feit dat hij was geformatteerd in het NTFS-systeem. Na schijf te hebben losgekoppeld en opnieuw gekoppeld moest hij opnieuw worden geformatteerd. Aldus en nu werkt het. Nogmaals bedankt,

Diogenes.:sunglasses:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Diogenes schreef:

"Ondanks dat kostte het toch nog wel enige hoofdbrekens, maar uiteindelijk is het gelukt".

Daarom had ik nog een link en wat extra info geplaatst. Gelukkig werkt het nu, maar het kan soms best wat lastig zijn met de 5300c.

Maar heb je nu ook de Time shift aangezet Diogenes ?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Diogenes Goed dat het toch gelukt is, maar ik blijf me afvragen hoe je programma's opneemt die niet in je abonnement hebt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jan F. wrote:
Diogenes Goed dat het toch gelukt is, maar ik blijf me afvragen hoe je programma's opneemt die niet in je abonnement hebt.



Ik ook Jan F.

maar gezien er geen reactie is gekomen op mijn plaatsing, heb ik maar besloten het daarbij te laten, op de vraag na over de Time Shift.

Maar je kan alleen opnemen wat je kan zien en dus in je abonnement hebt. Niets daarbuiten.

Mvg. Willem
Diogenes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De community is voor mij nieuw dus weet ik nog niet goed hoe het werkt. Ik wil langs deze weg allen die mij advies hebben gegeven bedanken voor hun moeite. Het probleem lijkt opgelost, behalve dat ik niet kan zappen naar een ander kanaal als er iets wordt opgenomen. Lijkt erg lastig als een film wordt opgenomen en ik ondertussen van het ene kanaal wil zappen naar een ander. Nogmaals, mensen die de moeite hebben genomen mij te helpen, erg bedankt.:heart_eyes:.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Diogenes wrote:

behalve dat ik niet kan zappen naar een ander kanaal als er iets wordt opgenomen.

Je kunt dit vergelijken met de oude videorecorder, daar kon je ook niks mee doen als hij aan het opnemen was. Hij heeft 1 tuner en die is in gebruik om op te nemen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Diogenes

duidelijk en begrijpelijk. En het is graag gedaan.

De 5300c heeft maar 1 tuner, maar je kan bij het opnemen wel naar bepaalde zenders kijken. Die moeten dan in de stream zitten van de op te nemen zender. Neem je iets op, druk dan eens op de OK toets. Je ziet dan een aantal zenders in het wit, en deze kun je nog bekijken.

Maar het is veel handiger een Humax 5200c van marktplaats te halen als je dat aandurft. Deze heeft een interne schijf en 2 tuners. Dat werkt dus veel beter. Is ook een heel ander apparaat. Maar... daarvoor is wel een smartcard nodig, en deze kun je niet los huren bij Ziggo. En elders gekochte smartcards zal men niet meer activeren.

Er is wel een oplossing, en dat is de smartcard van de 5300c gebruiken, of de 5300c terug sturen en een CI module huren. Dat is iets goedkoper. Maar let op! dat kan alleen in oud Ziggo gebied. Zonder smartcard werken kan ook, maar dan ontvang je alleen de vrije zenders, en dat kan in zowel oud Ziggo als oud UPC gebied.

Hier meer info daaromtrent:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Steefb wrote:

Diogenes wrote:
behalve dat ik niet kan zappen naar een ander kanaal als er iets wordt opgenomen.

Je kunt dit vergelijken met de oude videorecorder, daar kon je ook niks mee doen als hij aan het opnemen was. Hij heeft 1 tuner en die is in gebruik om op te nemen.



Dat vergelijk gaat niet helemaal op. Er werd/word via de Videorecorder niet Tv gekeken. Er word alleen mee opgenomen en je kan dus altijd iets anders kijken als er word opgenomen, want daarvoor gebruik je de Tv tuner of anders.

Bij de Humax kijk je Tv via dat apparaat, én neem je op. En dus word de ene tuner al gebruikt bij het kijken en dan loop je vaak vast als je ook nog wat wilt opnemen, want ook dan word die ene tuner aangesproken. Heb je een Tv met DVB-C tuner met eventueel een CI module, dan heb je meer mogelijkheden, maar dat is lang niet altijd het geval.

Kortom: het vergelijk tussen de Videorecorder en de Humax 5300c is niet correct.
Diogenes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste mensen,

De hoeveelheid informatie die op me afkomt overweldigt me enigszins. Ik heb weer nieuwe informatie inzake mijn laatst aangegeven probleem en ga kijken wat ik daar mee kan doen. Ik trek me nu even terug en reageer niet meer op adviezen. Eerst zorgen dat ik alles op een rij krijg en dan kom ik wel terug.

Diogenes.:frog:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Prima,

dan weten we dat maar alvast ... :wink:

Maar ondanks dat je niet meer zal reageren, hoop ik wel dat je er wat aan hebt en eruit komt.

De 5300c is een prima apparaat, maar ik raad deze zelden aan. Al zeker niet als men aangeeft graag het e.e.a. op te willen nemen. Dan is de 5200c een veel betere keuze. Dat merk je al als je deze ziet. Maar Ziggo levert deze niet meer, en dus moet je wat, en dan is er best nog wel wat mogelijk.

Ik trek me nu ook even terug ... :wink:

Uitgelicht topic