Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

kan niet op internet via samsung galaxy s8 via de wifi

ik kan regelmatig met mijn Samsung Galaxy s8 niet op internet komen via wifi
mijn internet blijft dan hangen met laden en krijgt ze pagina's niet geladen
terwijl internet via wifi wel doet als ik me pc gebruik

en als ik de wifi uit zet van mij Samsung kom ik wel op internet

ik vermoed dat er een fout in de Config bestand: bac10300010648d343a0ebbb of in de firmware

wat ik al geprobeerd heb
is modem reset ( dit werkt even )
mobiel gereset

in tussentijd heb ik nu de 3 connectbox in 2 maanden tijd wegens fouten in de modem

veder heb ik al contact gehad met de klantenservice maar ook hun weten geen raad
de modem die ik nu heb is Conectbox Arris Hardware versie: 10 Software versie: 9.1.116.605
weet iemand nog wat tips of is dit echt een probleem van de connectbox
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

ik heb de oplossing gevonden voor internet probleem via de wifi

How to Disable IPv6 on Android

Follow this step-by-step tutorial to learn how to disable IPv6 on Android. For this, you will need to change the APN settings on your Android device to use IPv4 only.

1. Go to your Android device System Settings and tap on “Network & Internet” (1).

2. Tap on “Mobile network” (2).

3. Tap on “Advanced” (3).

4. Tap on “Access Point Names” (4).

5. Tap on the APN you are currently using (5).

6. Tap on “APN Protocol” (6).

7. Tap on “IPv4” (7).

8. Save the changes (8).

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je deze stappen gevolgd En als je dan nog problemen hebt dan duidelijk aangeven waar het fout gaat .
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/
Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
mij telefoon is goed verbonden met wifi ik heb vol wifi bereik alleen kan niet op internet komen er lijkt iets met ipv6 of ipv4 mis gaat in de modem waardoor ik niet de internet kan benaderen de samsung is wel goed verbonden met de modem
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Wat je kan proberen is je 5Ghz band en je Gastennetwerk van je modem even open zetten ( beveiligd natuurlijk ) dan je 2,4 GHz op vergeten drukken, wat gebeurt er dan. Want mijn Samsung Galaxy 7edge pakt de 2,4GHz ook niet, wel de andere optie's

Je kan even kijken of je een nieuwe certificaat kan downloaden bij Ziggo voor de wifi, omdat je modem IPv4 en IPv6 uitgeeft kan het daar aan liggen, zelf met de Arris Connect Box ondervonden, hier werkte helemaal niks en moest ik na 3x de Arris toch weer me Compal begroeten en sinds dien draait alles prima, alleen de telefoons pakken de 2,4 GHz band niet, tablet en Ipad Air werken wel keurig.

Nog een tip: in je modem staat een optie IP Flood aangevinkt, probeer deze is uit te zetten en dan testen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt
Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Wat je kan proberen is je 5Ghz band en je Gastennetwerk van je modem even open zetten ( beveiligd natuurlijk ) dan je 2,4 GHz op vergeten drukken, wat gebeurt er dan. Want mijn Samsung Galaxy 7edge pakt de 2,4GHz ook niet, wel de andere optie's

Je kan even kijken of je een nieuwe certificaat kan downloaden bij Ziggo voor de wifi, omdat je modem IPv4 en IPv6 uitgeeft kan het daar aan liggen, zelf met de Arris Connect Box ondervonden, hier werkte helemaal niks en moest ik na 3x de Arris toch weer me Compal begroeten en sinds dien draait alles prima, alleen de telefoons pakken de 2,4 GHz band niet, tablet en Ipad Air werken wel keurig.

Nog een tip: in je modem staat een optie IP Flood aangevinkt, probeer deze is uit te zetten en dan testen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt


de eerste heb ik ook al geprobeerd maar dat werkt ook maar voor even
IP Flood staat bij mij uit
de certificaat is al geïnstalleerd

ps de connectbox compal komt er bij mij niet in die modem maakt nog meer problemen ik heb hem al 4 dagen gehad maar daar werd ik niet vrolijk van
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Francois83 wrote:

xGarfieldx-Dave wrote:
Wat je kan proberen is je 5Ghz band en je Gastennetwerk van je modem even open zetten ( beveiligd natuurlijk ) dan je 2,4 GHz op vergeten drukken, wat gebeurt er dan. Want mijn Samsung Galaxy 7edge pakt de 2,4GHz ook niet, wel de andere optie's

Je kan even kijken of je een nieuwe certificaat kan downloaden bij Ziggo voor de wifi, omdat je modem IPv4 en IPv6 uitgeeft kan het daar aan liggen, zelf met de Arris Connect Box ondervonden, hier werkte helemaal niks en moest ik na 3x de Arris toch weer me Compal begroeten en sinds dien draait alles prima, alleen de telefoons pakken de 2,4 GHz band niet, tablet en Ipad Air werken wel keurig.

Nog een tip: in je modem staat een optie IP Flood aangevinkt, probeer deze is uit te zetten en dan testen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt
de eerste heb ik ook al geprobeerd maar dat werkt ook maar voor even
IP Flood staat bij mij uit
de certificaat is al geïnstalleerd

ps de connectbox compal komt er bij mij niet in die modem maakt nog meer problemen ik heb hem al 4 dagen gehad maar daar werd ik niet vrolijk van

Ok, dan heb je alle oplossingen geprobeerd, hoop dat er een oplossing komt en anders weet ik het ook niet behalve de 5GHz en Gastennetwerk
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
Steefb wrote:
Je hebt ipv6 kijk hier :https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-...

deze stappen heb ik ook al gevolgd maar helaas ook geen verbetering
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Plaats eens de status schermen van het modem. Graag inclusief IPv4/IPv6 instellingen, uptime van het modem, post RS error waarden, T3/T4 timeout waarden en de DOCSIS log.
Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
ik heb de Connectbox terug laten zetten naar ipv4 only
kijken of dit de probleem verhelpt

het schijnt dat de ipv6 niet lekker werkt ( wanneer dit aan gepakt wort in een firmware is onduidelijk volgens de klantenservice )
Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

ik heb de oplossing gevonden voor internet probleem via de wifi

How to Disable IPv6 on Android

Follow this step-by-step tutorial to learn how to disable IPv6 on Android. For this, you will need to change the APN settings on your Android device to use IPv4 only.

1. Go to your Android device System Settings and tap on “Network & Internet” (1).

2. Tap on “Mobile network” (2).

3. Tap on “Advanced” (3).

4. Tap on “Access Point Names” (4).

5. Tap on the APN you are currently using (5).

6. Tap on “APN Protocol” (6).

7. Tap on “IPv4” (7).

8. Save the changes (8).
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Wow @Francois83. #LekkerBezig!
Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes
Lycke Ziggo wrote:
Wow @Francois83. #LekkerBezig!

ik heb gezien dat meerde mensen dit probleem hebben
ik ben hier achter gekomen naar wat zoekwerk op internet wegens IPv6 probleem
en dit is wat bij mijn momenteel goed werkt en dat ik met me mobiel weer goed op internet kan via de wifi
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Erg fijn dat dit een probleem oplost. Ik kan niet inschatten of dit een Android, Ziggo of algemeen probleem is, maar dit is toch maar een "work around". IPv6 moet ook werken. Als je dit uitschakelt ga je een probleem krijgen met IPv6 only. Wat steeds meer gaat voorkomen .
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Steefb schreef: "Als je dit uitschakelt ga je een probleem krijgen met IPv6 only. Wat steeds meer gaat voorkomen ."

Komt dat al ergens in Nederland voor?
Lijkt me lastig internetten, omdat nog lang niet alle websites en webservers via IPv6 te bereiken zijn.

Uitgelicht topic