slayyyter

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet met smtp server verbinden via Ziggo verbinding

sinds ongeveer een week kan ik geen emails meer versturen met mijn werk-email (pop), omdat deze niet met de smtp server kan verbinden.

maar wanneer ik mijn VPN aanzet kan ik deze emails wel verzenden en zijn er geen problemen met de smtp server, aangezien ik geen zin heb om mijn VPN constant aan te hebben vanwege snelheidsbeperkingen.

hetzelfde probleem is op al mijn apparaten, op mn telefoon kan ik geen emails verzenden wanneer ik ben verbonden met de wifi maar als deze is verbonden met het data netwerk zijn er geen problemen.

enig idee hoe dit kan?

 

bedankt!

6 Reacties 6
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 80Likes

Mogelijk dat Ziggo eea tegenhoudt om overlast (en spam!) te beperken. Ik kan me herinneren eenzelfde probleem te hebben bij mij thuis. Afhankelijk van de adressen die je wilt gebruiken (en de instellingen van de domeinnamen) zou je natuurlijk ook gewoon de Ziggo smtp server als smarthost (relay) kunnen gebruiken. 

slayyyter
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ShelLuser wrote:

Mogelijk dat Ziggo eea tegenhoudt om overlast (en spam!) te beperken. Ik kan me herinneren eenzelfde probleem te hebben bij mij thuis. Afhankelijk van de adressen die je wilt gebruiken (en de instellingen van de domeinnamen) zou je natuurlijk ook gewoon de Ziggo smtp server als smarthost (relay) kunnen gebruiken. 

bedankt voor je antwoord!

ik heb opgezocht hoe het instellen van een smarthost precies moet en dat klinkt allemaal erg ingewikkeld. ik rommel eigenlijk liever niet in de terminal van mijn os alleen omdat ziggo overactief smtp servers lijkt te blokkeren.

ik neem contact op met abuse@ziggo.nl en hopelijk kunnen zij het probleem voor mij oplossen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Als je met een ander mailadres domein dan de verzendende smtp server wil verzenden, dan zou dat spam kunnen zijn.

b.v. XXX@konijn.nl via smtp.ziggo.nl 

Dit fenomeen komt de laatste tijd vaker voorbij op dit forum.

Steeds meer providers gaan deze blokkering gebruiken om spam te voorkomen.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes

@slayyyter Probeer te verbinden op poort 465 of 587 (met inlog) van de smtp server van je werk, poort 25 wordt geblokkeerd.

FredV

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem wanneer ik een reply geef op een ontvangen mail.krijg dan de melding dat de uitgaande mail door de server wordt geweigerd. Na een paar keer proberen, wordt de mail soms alsnog verzonden. Heb von al uitgezet, zonder resultaat.

wat is er aan de hand? De uitgasnde poort is 587, ik werk op een ipad.

mijn VPN is van Norton

mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
slayyyter wrote:

sinds ongeveer een week kan ik geen emails meer versturen met mijn werk-email (pop), omdat deze niet met de smtp server kan verbinden.

maar wanneer ik mijn VPN aanzet kan ik deze emails wel verzenden en zijn er geen problemen met de smtp server, aangezien ik geen zin heb om mijn VPN constant aan te hebben vanwege snelheidsbeperkingen.

hetzelfde probleem is op al mijn apparaten, op mn telefoon kan ik geen emails verzenden wanneer ik ben verbonden met de wifi maar als deze is verbonden met het data netwerk zijn er geen problemen.

enig idee hoe dit kan?

 

bedankt!

Vreemd, zou juist andersom moeten zijn, als je een VPN gebruikt dat het dan niet lukt.

Uitgelicht topic