Rutgers

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Kan ineens geen mail meer verzenden van iphone en ipad

Ik kan ineens geen mail meer verzenden. Ik krijg als melding dat de server het adres van de ontvanger niet herkend. Het bericht wordt dan in de map uitgaande mail geplaatst.
Alle instellingen staan goed.
Heeft iemand een gouden tip?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het lijkt erop dat er vanaf een bepaald apparaat geblokt wordt door de mailservers van Ziggo.

Je kunt dat mogelijk weer op gang krijgen door je wachtwoord te veranderen in Mijn Ziggo.
Waarschijnlijk zal het dan weer werken.

Bekijk in context

21 Reacties 21
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Goedemorgen Rutgers,
Ineens geen mail meer versturen?!? Hoe staat het er nu mee? Misschien kan het nu ineens weer wel?

Je hebt gecontroleerd of deze instellingen juist zijn?
Heb je een update gedaan met je iPhone of iPad?
Welk mail app gebruik je op een van deze devices?
Rutgers
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen energyboy,
Mail verzenden kan nog steeds niet. Ik heb inderdaad de genoemde instellingen gecontroleerd en die zijn goed (ik heb ook niets gewijzigd).Ik heb ook geen updates geinstalleerd.
Zomeer ineens kon ik niets meer verzenden. Uit en opnieuw aanzetten hielp ook niet.
Ik gebruik de ziggo mailapp (heet dat zo?). Ik vind het bijzonder dat het tegelijk zowel op iphone als ipad misgaat.

Heb je een tip?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Beetje vreemd hoor, maar ik heb nog nooit van de Ziggo Mail App gehoord op een Apple product. Kan je er misschien een plaatje van maken? Waarom niet gewoon via je Apple mail?
Rutgers
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sorry, ik ben onduidelijk, ik gebruik in de mailapp van apple mij ziggo mailaccount.
Op mijn laptop gebruik ik ook mijn ziggoaccount (met windows outlook) en daar heb ik geen problemen met verzenden.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Staat de uitgaande mail wel goed.
Hier kan je deze controleren:
Instellingen -> Accounts en wachtwoorden -> je mail account aanklikken -> Kijk naar Server Uitgaande Post -> staat deze op smtp.ziggo.nl ? En heb je hier identiteitscontrole ook ingesteld ?

Mocht dit kloppen, heb je je hele account al al eens gewist en opnieuw aangemaakt?
Rutgers
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Uitgaande mail staat goed ingesteld. Ik heb zojuist mijn account verwijderd en opnieuw aangemaakt. Heeft niet geholpen, ook niet na uitzetten en opnieuw opstarten ipad
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
En ander mail werkt wel of heb je deze niet om te testen?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Rutgers. Welkom hier! Goed dat je een account aangemaakt hebt, want dit moet natuurlijk wel worden opgelost!

Wat me opvalt is dat je zegt "Ik krijg als melding dat de server het adres van de ontvanger niet herkend". Gebeurt dit naar alle adressen waar je heen probeert te mailen? Ook als je bijvoorbeeld een testmail naar je eigen zelfde e-mailadres stuurt?
Rutgers
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@ Energyboy: ik kan wel mailen vanaf mijn icloudaccount op ipad en iphone. Het lijkt dus een ziggo-probleem. Maakt niet uit of het via Wifi of 3G gaat, beiden lukt niet.

@Lycke Ziggo: ja, het gebeurt bij alle emailadressen. En ook als ik een testmail naar mezelf stuur.
Melding is: E-mail versturen mislukt. Er is een kopie in 'Uitgaand" geplaatst. De server accepteert de ontvanger 'emailadres' niet
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Wanneer ik op Google zoek naar deze foutmelding, vind ik overal dat het probleem uiteindelijk toch zat in de instellingen die niet klopten. Ik denk dus dat je toch alles nog eens moet doornemen met het stappenplan op de site. Gezien de mail wel werkt via een ander apparaat, lijkt er niets aan de hand met je account.
Rutgers
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@ lycke Ziggo: Dat heb ik al geprobeerd op advies van EnergyBoy en alles staat goed. Ik heb ook niets gewijzigd of aangepast, het gebeurde zomaar.
Verder heb ik op mijn ipad het account een keer verwijderd en opnieuw ingesteld (met het stappenplan) en dat heeft niet geholpen.
Mijn mail werkt wel op mijn laptop, maar de mobiele mail werkt niet, noch op ipad, noch op iphone.
Rutgers
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb eens verder gekeken op het stappenplan. Als ik probeer vanuit de webmail een mail te sturen krijg ik dit bericht:
Kan het bericht niet sturen naar de volgende ontvangers: [emailadres] (550 - 550-Beveiligings alarm!
550-Uw account is geblokkeerd voor uitgaande e-mail.
550-U hebt hierover een e-mail van Ziggo ontvangen.
550 Controleer uw inbox voor verdere instructies.

Heel raar, want als ik via Outlook mails stuur worden ze wel verzonden. Wat is er aan de hand?
Ik heb overigens geen mail over de 550 ontvangen..
hadeha

Level 10
  • 436Posts
  • 10Oplossingen
  • 73Likes
Rutgers ik zou als ik jou was even het email adres verwijderen uit je bericht
Rutgers
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@hadeha Dank je, even niet aan gedacht
hadeha

Level 10
  • 436Posts
  • 10Oplossingen
  • 73Likes
Geen dank hoop dat je probleem snel opgelost wordt
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het lijkt erop dat er vanaf een bepaald apparaat geblokt wordt door de mailservers van Ziggo.

Je kunt dat mogelijk weer op gang krijgen door je wachtwoord te veranderen in Mijn Ziggo.
Waarschijnlijk zal het dan weer werken.
Rutgers
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dat was inderdaad de oplossing! Dank voor al het meedenken
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Veel succes verder Rutgers

Als je mijn antwoord aanmerkt als beste antwoord,
dan zien anderen dit direct bovenaan als ze op hetzelfde probleem zoeken.
Rutgers
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Done

Uitgelicht topic