HKLM_

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Kan ik nog steeds opnemen met mijn oude mediabox bij overstap naar TV Start?

acoster wrote:

HKLM_ wrote:
Dus de oude abonnementen kunnen het ook vergeten? terwijl ze wel maandelijks net zo veel betalen?
Denk het..staat toch duidelijk welke abonnementen worden verhoogt.
Misschien toch een nieuw abonnement? Qua prijs maakt het niet uit blijkt...

Qua prijs misschien niet maar met mijn Z1 + TV kan ik opnemen en met het huidige start niet meer. Aangezien niemand van ziggo mij kan vertellen wat er gebeurt als ik mijn abo omzet naar start durf ik het i.i.g niet aan. (Ze weten zelf immers niet wat je krijgt of kwijt gaat raken)
14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
HKLM_ schreef: "Qua prijs misschien niet maar met mijn Z1 + TV kan ik opnemen en met het huidige start niet meer."

Ik zou niet weten waarom je niet met de huidige start kan opnemen, dat doen namelijk heel veel mensen met een CI+ en/of een Humax mediabox wel.

Kun je uitleggen waarom je niet met de huidige start zou kunnen opnemen?
HKLM_
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Be rt wrote:
HKLM_ schreef: "Qua prijs misschien niet maar met mijn Z1 + TV kan ik opnemen en met het huidige start niet meer."

Ik zou niet weten waarom je niet met de huidige start kan opnemen, dat doen namelijk heel veel mensen met een CI+ en/of een Humax mediabox wel.

Kun je uitleggen waarom je niet met de huidige start zou kunnen opnemen?


Dat zegt de website bij https://www.ziggo.nl/pakketten/ staat onder het start optie: Opnemen & live-tv pauzeren met een dikke streep er door. Daar begrijp ik uit dat je niet meer kunt opnemen met start.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je kunt bij TV-Start icm Internet-Start prima opnemen en Live -TV pauzeren. Uiteraard met zelf aangeschafte ontvangstapparatuur of oudere Ziggo decoders met HDD die je mocht houden ipv moeten terugsturen.
Maar ook met de standaard mediabox voor TV-Start van Ziggo. (Humax 5300).

  • je moet er een externe USB Disk aan hangen; pauzeren is dan helemaal ok;
  • beperking: je kunt tijdens een Opname uitsluitend kijken naar zenders die in dezelfde kabelstream zitten als de zender die je opneemt; bv alle NPO zenders zitten bij elkaar; oorzaak: er zit maar 1 DVB-C Tuner in.
Dat Connect-Start 40/4 onder TV-Start staat bij 'alles in 1', heeft hier niks mee te maken, maar ik begrijp de verwarring. De meisjes en jongens van Marketing vonden het te ingewikkeld dit helder te maken. Wisten het niet of beseften de mogelijke misverstanden onvoldoende.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
HKLM_ wrote:

acoster wrote:

HKLM_ wrote:
Dus de oude abonnementen kunnen het ook vergeten? terwijl ze wel maandelijks net zo veel betalen?
Denk het..staat toch duidelijk welke abonnementen worden verhoogt.
Misschien toch een nieuw abonnement? Qua prijs maakt het niet uit blijkt...
Qua prijs misschien niet maar met mijn Z1 + TV kan ik opnemen en met het huidige start niet meer. Aangezien niemand van ziggo mij kan vertellen wat er gebeurt als ik mijn abo omzet naar start durf ik het i.i.g niet aan. (Ze weten zelf immers niet wat je krijgt of kwijt gaat raken)


Ook ik heb bewust de oude abonnementsvorm.
Het gebruik van de nieuwsgroepen is voor ons belangrijk (wordt af en toe gebruikt voor genealogie) en het risico dat de zelf gekochte CI+ module en smartcard buiten werking wordt gesteld levens groot. Het her-activeren is dan z.g. niet meer mogelijk enz..
Wij hebben destijds bewust een TV-toestel gekozen waar een module in kan, zodat je geen gerommel krijgt met meerdere afstandsbedieningen.

Ziggo hecht blijkbaar niet aan klantentrouw, waarvan acte.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi HKLM_, Be rt, hanh, aangezien deze discussie afdwaalt van de snelheidsverhoging heb ik er een nieuw topic van gemaakt.

Deze situatie kan per klant verschillen, omdat niet iedereen dezelfde oude abonnementsvorm heeft. Deze informatie is volledig op jouw situatie gericht HKLM_.

Als jij overstapt van je huidige Internet Z1 & TV Standaard pakket naar Internet Start & TV Start kun je je huidige Samsung recorder (jouw eigendom) gewoon houden en blijven alle functionaliteiten van dit apparaat exact hetzelfde als nu.

Je krijgt bij TV Start een nieuwe Standaard Mediabox (of CI+ module) in bruikleen die je bij een tweede tv kunt gebruiken (of op zolder zetten).
In voormalig Ziggo gebied (waar jij woont) zal dit een Humax 5300 zijn die je met een USB drive kunt uitbreiden zodat deze ook kan opnemen (zie bovenstaande uitleg van hanh).
De login voor de Ziggo nieuwsgroepen zal komen te vervallen, mocht je daar gebruik van maken. Goede toevoeging DennyW!

HKLM_ wrote:
Aangezien niemand van ziggo mij kan vertellen wat er gebeurt als ik mijn abo omzet naar start durf ik het i.i.g niet aan. (Ze weten zelf immers niet wat je krijgt of kwijt gaat raken)

Ik hoop dat mijn uitleg, gesteund door Bert en Han, dit gevoel heeft weggenomen.
HansWog

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark@ziggo schrijft:

"Als jij overstapt van je huidige Internet Z1 & TV Standaard pakket naar Internet Start & TV Start kun je je huidige Samsung recorder (jouw eigendom) gewoon houden en blijven alle functionaliteiten van dit apparaat exact hetzelfde als nu.
Je krijgt bij TV Start een nieuwe Standaard Mediabox (of CI+ module) in bruikleen die je bij een tweede tv kunt gebruiken (of op zolder zetten)."

De vraag is blijft de in het oude abonnement geactiveerde smartcard dan ook bruikbaar in het nieuwe abonnement, oftewel blijft die gewoon geactiveerd of wordt er bedoeld dat bij de humax5200c alle functionaliteiten behouden blijven maar dan alleen met gebruikmaking van een nieuw geactiveerde smartcard in het nieuwe abonnement. Medewerker bij abonnementscheck weet hier geen antwoord op. Ook is het vreemd dat je bij een nieuw abonnement dan 19,95 euro activatiekosten moet betalen. (uitsluitend opsturen en activeren nieuwe ci+ module)
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Een losse Smartcard uit het verleden voor een Humax 5200C blijft werken en mag niet verdwijnen uit je abo.
Hou dit in de gaten.
HansWog

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh dank voor je reactie. Dat dacht ik ook, maar blijkbaar is dat niet (bij iedereen?) bekend bij Ziggo of is je antwoord niet correct. Weet je toevallig of dat een geschreven regel is? En zo ja waar die regel dan staat, dan kan daar aanspraak op gemaakt worden. De medewerker van abonnementscheck adviseerde dan maar een nieuw abonnement te nemen en dan te kijken wat er gebeurt. Waarbij de garantie dat het zo zou blijven niet kon worden gegeven. Mocht de kaart zijn gedeactiveerd dan kon die niet meer opnieuw geactiveerd worden. Behalve als het in de twee weken annuleringstermijn van het nieuwe abonnement zou vallen. Hoop dat een ieder het met mij eens is dat je zonder regel waarop je aanspraak kan maken niet echt gelukkig wordt van het antwoord van betreffende Ziggo medewerker.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb hier nog smartcards van meer dan 6 jaar oud draaien en heb daarna al meer dan 2 verschillende nieuwe abonnementen gehad. HansWog
Zie oude smartcards als oude rechten.

Heb je ze zelf geannuleerd bij Ziggo, dan kunnen ze niet opnieuw geactiveerd worden.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nou ja, beter dan Bert kan ik het niet uitleggen.
Ik heb nog 4 oude losse Ziggo Smartcards actief in diverse apparaten.
2x Humax, Cisco DVB 8485 en Win 7 Mediacenter met CAM Module.

Had nog een vijfde, maar die moest worden ingeleverd voor een Mediabox Next abo, dat ik nam.
Mij een zorg. Gebruikte die al lang niet meer.
Max 5 TV-produkten, zegt Ziggo dan.

Probleempje. De Card die ik niet meer gebruikte wilde Ziggo niet opheffen.
Het moest een andere zijn. Ok. Gezocht en gevonden. Gewisseld en de al heel lang niet meer gebruikte Card weer geactiveerd in Mijn Ziggo. Was nodig en ging prima.
HansWog

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt en hanh Kijk dat zijn praktijkgevallen dus je zou mogen verwachten dat het zo geregeld moet kunnen worden. Thanks. De oude smartcard heb ik niet geannuleerd, die draait nog steeds perfect in mijn koop-humax 5200 c. Zo durf ik het er op te gokken om mijn abonnement naar een nieuwe om te zetten. Wat blijft is dat ik het vreemd vind dat er voor het alleen opsturen van de nieuwe smartcard/ ci+ module de volle 19,95 activatiekosten moet betalen. Als ik een extra ci+module erbij huur voor 2 euro per maand hoeft daar geen activatiekosten voor betaald te worden. Is daar al eens een oplossing voor langsgekomen?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat blijft is dat ik het vreemd vind dat er voor het alleen opsturen van de nieuwe smartcard/ ci+ module de volle 19,95 activatiekosten moet betalen

Dat snap ik niet. Meer details zijn kennelijk nodig.
Mark Ziggo schreef al:
Als jij overstapt van je huidige Internet Z1 & TV Standaard pakket naar Internet Start & TV Start kun je je huidige Samsung recorder (jouw eigendom) gewoon houden en blijven alle functionaliteiten van dit apparaat exact hetzelfde als nu.Je krijgt bij TV Start een nieuwe Standaard Mediabox (of CI+ module) in bruikleen die je bij een tweede tv kunt gebruiken (of op zolder zetten)

Duidelijk, lijkt me.
Waarom zou er ineens iets gehuurd moeten worden?
HansWog

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De antwoorden zijn helemaal duidelijk. Er moet inderdaad niets gehuurd worden. Dit was gewoon een nieuwe vraag, ik ben nieuw hier dus weet niet precies hoe het werkt met nieuwe vragen.

Ik denk dat ik mijn laatste vraag niet helemaal juist had geformuleerd. Ik wilde alleen een vergelijking geven en de ongelijkheid daarin aangeven.
De kwestie:
Bij een nieuw abonnement moet er 19.95 euro activatiekosten betaald worden voor het opsturen/activeren van een ci-+ module die bij het nieuwe abonnement geleverd wordt, MAAR als ik bij een bestaand abonnement een EXTRA ci-+ module erbij zou huren dan kan dit geregeld worden zonder dat er activeringskosten betaald moet worden. Ik zie het verschil niet zo erg. Een bestaand Ziggo abonnee die alleen wisselt van abonnement moet dus activeringskosten betalen. Terwijl de handeling precies gelijk is als die van een eventuele huur van een extra ci+ module bij een bestaand abonnee.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
HansWog wrote:
hanh dank voor je reactie. Dat dacht ik ook, maar blijkbaar is dat niet (bij iedereen?) bekend bij Ziggo of is je antwoord niet correct. Weet je toevallig of dat een geschreven regel is? En zo ja waar die regel dan staat, dan kan daar aanspraak op gemaakt worden.


In de oude voorwaarden stond een artikel over eigen apparatuur en smartcards die blijven werken bij overstap naar nieuw abo. Bij de voorwaarden vanaf 1 juli 2018 is alle tekst daarover verdwenen. Dus zwart op wit heb je niets.

Uitgelicht topic