Tjentszu

Level 1
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Kan ik een soundbar op een Mediabox Next aansluiten via optical output?

Ik krijg binnenkort een nextbox. Maar kan ik daar ook een soundbeam ooaansluiten? Bij de horizon was dat vrij omslachtig moest ik als nog gebruik maken van 2 afstands bedieningen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Goedemorgen Tjentszu

Op de Media Box Next kan je zeker wel een Soudbar of apparaat plaatsen, de beste voorkeur is een Optische Audio kabel, omdat nog niet alles wordt ondersteund.

De Next is een nieuwe Media Box en gebruiksklaar voor gebruik en het kan dus voorkomen dat je in het begin even 2 afstandsbedieningen nodig hebt.

Voor mijn LG Soundbar heb ik een Optische Audio Kabel gebruikt en zo werkt hij met 1 afstandsbediening en geniet er keurig van.

Een optische audiokabel heb je vanaf 6,- euro

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Goedemorgen Tjentszu

Op de Media Box Next kan je zeker wel een Soudbar of apparaat plaatsen, de beste voorkeur is een Optische Audio kabel, omdat nog niet alles wordt ondersteund.

De Next is een nieuwe Media Box en gebruiksklaar voor gebruik en het kan dus voorkomen dat je in het begin even 2 afstandsbedieningen nodig hebt.

Voor mijn LG Soundbar heb ik een Optische Audio Kabel gebruikt en zo werkt hij met 1 afstandsbediening en geniet er keurig van.

Een optische audiokabel heb je vanaf 6,- euro
Tjentszu
Topicstarter
Level 1
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes
Bedankt voor je reactie. Ik ga het proberen. Kom ik er niet uit... Dan kom ik terug.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Ik ben benieuwd naar de afloop ?
Tjentszu
Topicstarter
Level 1
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes
Oké. Alles aangesloten. Alles doet het. Alleen het geluid is met 60%verminderd en loopt totaal niet synchroon. Het is echt vreselijk. Hahahaha. Een soort slechte western.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Ik ga dat even uitzoeken, kom ik morgen even op terug. Ik hou je op de hoogte
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Welke soundbar heb je in gebruik?
Tjentszu
Topicstarter
Level 1
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes
Sony HT-SF200.. Alles loopt wel weer synchroon wanneer ik detv of box uit zet. Echter bij het zappen...... Dan begint het.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Dat is nog een dingetje met de Next, ik heb steeds minder last van na updates.
Mogelijke oplossing is ook in de instellingen - geluid even naar stereo en dan weer naar Dolby over te schakelen.
Er wordt aan gewerkt.
Tjentszu
Topicstarter
Level 1
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes
Thanks. Iets om in de gaten te houden dus.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Zo te zien heeft Be rt je al aardig op weg geholpen en zelf kom ik ook niet verder dan update die nog komen moet, of even spelen met koppelen van je Audio.

Misschien eerst je versterker en dan je Next in plaats van de Next en dan de Receiver. Het blijft voor nu even uitproberen en testen.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Tjentszu , hoe heb je de Soundbar aangesloten? Via HDMI rechtstreeks op je TV?
Tjentszu
Topicstarter
Level 1
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes
Klopt. Via de hdmi. Bij horizon geen probleem. Ik kan de soundbar niet meer op zoon dus danig manier plaatsen dat ik het optische gedeelte kan gebruiken
Enije

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Tjentszu wrote:
Ik krijg binnenkort een nextbox. Maar kan ik daar ook een soundbeam ooaansluiten? Bij de horizon was dat vrij omslachtig moest ik als nog gebruik maken van 2 afstands bedieningen.


ik heb een harman kardon op de optical aangesloten via Next. Werkt goed, maar bij het aanzetten, via ab ziggo, selecteert next niet de optical uitgang voor geluid. deze zet ik via ab hk om.
Is dit in de software ergens aan te passen door ziggo?

Uitgelicht topic